Реалізування концепції соціального підприємництва в умовах діяльності приватного підприємства "Коло"

Автор: Тріла Анастасія Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління персоналом та економіка праці
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сучасний бізнес повинен бути агентом змін, що здійснює відповідальну діяльність в контексті сталого розвитку. По-перше, мова йде про ставлення до природних ресурсів і навколишнього середовища. Крім того, сталі дії поширюються також на економічну та соціальну поведінку, які не в останню чергу надають можливість власній фірмі забезпечувати тривале існування. Це передбачає надання доступу працівникам компанії до освіти та охорони здоров’я, до прийняття рішень, спільного розв’язання проблем і конструктивного врегулювання конфліктів. Сюди відносяться також справедливі умови праці, залучення вразливих верств населення до працевлаштування та прозора торгівля. Відповідно до визначення Організації Об’єднаних Націй, «сталий розвиток» визначається як розвиток, який відповідає потребам сьогодення без шкоди для здатності майбутніх поколінь задовольняти власні потреби» [1]. Якщо підприємство хоче займатися бізнесом з урахуванням сталого розвитку, то воно має гармонійно поєднувати такі три напрямки: навколишнє середовище, економіку і соціальні питання. Носань Н.С. визначає соціальне підприємництво як важлива передумова розвитку економіки України та інноваційний механізм вирішення питань сталого розвитку [2]. Панас Я.В., Карий О.І. досліджують розвиток міст як партнерство населення, влади і бізнесу [3]. Кифяк В.І. досліджує соціальне підприємництво в контексті проблем та перспектив розвитку [4]. Об’єктом магістерської кваліфікаційної роботи є поліграфічне приватне підприємство «Коло», що реалізовує свою діяльність у місці Дрогобич. Предметом магістерської кваліфікаційної роботи є соціальне підприємництво як сталий фактор розвитку традиційного бізнесу. Метою написання магістерської кваліфікаційної роботи є аналізування та систематизація досвіду соціального підприємництва як моделі сталого розвитку бізнесу на прикладі приватного підприємства «Коло». Реалізації мети магістерської кваліфікаційної роботи передбачає вирішення таких завдань: ? формування загального бачення щодо сталого розвитку як агента змін підприємництва; ? деталізація взаємодії бізнесу та громади як запорука вирішення соціальних проблем безробіття; ? характеристика соціального підприємництва як нової моделі корпоративних змін; в контексті інноваційного механізму вирішення питань ринку праці ? загальна характеристика господарської діяльності підприємства «Коло»; ? аналізування фінансового стану ПП «Коло»; ? характеристика наявного кадрового складу підприємства; ? аналізування способів просування ідей вирішення соціальних проблем громади у ПП «Коло»; ? вивчення досвіду взаємодії ПП «Коло» та громади; ? розроблення бізнес-моделі Canvas ПП «Коло»; ? проєктування ініціатив соціального підприємництва для досліджуваної організації. У першому розділі магістерської кваліфікаційної роботи розглянуто теоретичні та практичні аспекти соціального підприємництва. Основою є огляд літератури щодо сталого розвитку, соціального підприємництва та взаємодії бізнесу з громадою. У роботі проведено аналіз діяльності поліграфічного підприємства «Коло», розраховано показники фінансово-господарського стану, деталізовано маркетингу політику організації як методу взаємодії з громадою, сформована принципи ведення системи управління персоналом на підприємстві, Дослідження містить аналіз взаємодії підприємства з громадою. У роботі розроблено бізнес-модель Canvas для ПП «Коло», сформульовано загальну концепцію соціального підприємництва. Ключові слова: соціальне підприємництво, сталий розвиток, взаємодія з громадою, соціальна відповідальність, сталість, корпоративна свідомість. Перелік використаних літературних джерел: 1. Що таке цілі сталого розвитку? [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/sustainable-developmentgoals.html 2. Носань Н.С. Соціальне підприємництво як важлива передумова розвитку економіки України // Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету / Черкаський державний технологічний університет. – Черкаси, 2017. – С. 69-75. – (Серія "Економічні науки" ; вип. 45, ч. 1) 3. Панас Я.В., Карий О.І. Місцеві ініціативи та залучення громадськості до здійснення місцевого самоврядування. Навчальний посібник для посадових осіб місцевого самоврядування /О.І. Карий, Я.В. Панас/ Асоціація міст України – К., ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. – 176 с. 4. Кифяк В.І. Соціальне підприємництво: проблеми та перспективи / В.І. Кифяк, Л.Б. Малиш // Бізнес Інформ : науковий журнал / Н.-д. центр індустріальних проблем розвитку НАН України (Харків) ; Харк. нац. екон. ун-т ім. С. Кузнеця ; голов ред.: В.С. Пономаренко ; редкол.: Абуселідзе Г., Алєксєєв І.В., Биков О.О. [та ін.]. – Харків, 2020. – № 5 (508) : Креативна економіка: світовий досвід та виклики для України. – С. 275-280