Дослідження та розвиток інноваційних технологій у сфері сервісних робіт АТ «Укртрансгаз» Угерське ВВРіСП
Автор: Кушпір Христина Тарасівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління інноваційною діяльністю
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Реферат У сучасному суспільстві сфера послуг відіграє важливу роль. Значна частина валового внутрішнього продукту найбільш розвинених країн припадає на сферу послуг, в якій працює не менше половини працездатного населення. У постіндустріальній економіці послуги остаточно затвердились в товарних формах. Для сфери послуг як узагальнюючої категорії, що включає виробництво різноманітних видів послуг, що надаються фізичними та юридичними особами, використовується поняття "сервіс". Розвиток сфери послуг супроводжується стрімким впровадженням різних інформаційно-комунікаційних технологій, що сприяє розвитку технологічних процесів, дозволяє погоджувати дії співробітників і приймати спільні управлінські рішення. Ці технології сприяють створенню систем управління трудовими ресурсами, які охоплюють всі рівні менеджменту. Важлива роль в управлінні персоналом відводиться Інтернет-технологій, спеціалізованому програмному забезпеченню. Таким чином, питання їх впровадження з метою підвищення рівня сервісних робіт є актуальним. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є розвиток інноваційних технологій у сфері сервісних робіт АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт. Предметом дослідження є розвиток інноваційних технологій у сфері сервісних робіт АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт. Об’єктом дослідження є АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт. Товариство належить до газової та нафтопереробної галузей економіки України, забезпечує підвищення рівня енергетичної безпеки держави, забезпечення ефективного функціонування та розвитку нафтогазового комплексу, задоволення потреб промислових і побутових споживачів у сировині та паливно-енергетичних ресурсах. В Україні створено одну із найпотужніших у Європі мереж підземного зберігання газу, яка стала невід’ємною технологічною ланкою великої газотранспортної системи країни і має також велике міжнародне значення. Товариство є правонаступником усіх майнових та немайнових прав та обов‘язків Дочірньої компанії «Укртрансгаз» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України». Магістерська робота складається із чотирьох розділів. У першому розділі вивчено літературні джерела та нормативно-правові акти за проблемою розвитку інноваційних технологій у сфері сервісних робіт АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт. Другий розділ присвячений аналізу АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт. Станом на 01 січня 2021 року АТ «Укртрансгаз» має такі показники роботи дахової сонячної електростанції: генерація електричної енергії у 2019 році склала 154 595 кВт•год та корисний відпуск до мережі склав 150 193 кВт•год; генерація електричної енергії у 2020 році склала 264 343 кВт•год та корисний відпуск до мережі склав 264 290 кВт•год. Сонячна електростанція є станцією прямого перетворення енергії сонячного спектра випромінювання в електричну енергію. Даний напрямок є не тільки безпечним та високоефективним, а й екологічно чистим, загальний виробіток електроенергії під час експлуатації сонячної електростанції склав 729 645 кВт•год. У дослідницькій частині проаналізовано динаміку зміни основних показників фінансової та виробничо-господарської діяльності і стратегічного показника АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт. Чистий дохід підприємства зростав у 2018-2020 рр. Відповідно до цього, чистий збиток підприємства скорочувався у 2018-2020 рр. та зріс у першому півріччі 2021 р. Коливання значення сукупного прибутку товариства (у 2018 р. та у 2020р. від’ємне, а у 2019 р. - додатнє) свідчить про зміни у динаміці витрат АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт. Собівартість реалізованої продукції протягом досліджуваного періоду перебуває на одному рівні, а зростання повної собівартості відбувається за рахунок зростання іншихх операційних витрат. Значення фінансових індикаторів свідчать про погіршення діяльності АТ «Укртрансгаз» у 2019 р. та поступове покращення у 2020 р. У 2020р. спостерігається скорочення обороту оборотних засобів, робочого капіталу та дебіторської заборгованості. Проблеми розвитку інноваційних технологій у сфері сервісних робіт АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт: 1. Низька результативність інноваційних технологій сервісних робіт внаслідок застосування реактивного сервісу на основі планів-графіків робіт; 2. Інноваційна діяльність підприємства в умовах невизначеності, основними джерелами якої є споживачі, конкуренти, технології та ресурси; 3. Інноваційна діяльність підприємства в умовах невизначеності, основними джерелами якої є споживачі, конкуренти, технології та ресурси. Для їх вирішення слід забезпечити розробку та впровадження технології проактивного сервісу АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт. У рекомендаційній частині здійснено розробку заходу із впровадження технології проактивного сервісу АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт. Наукова новизна полягає у розробленні та впровадженні технології проактивного сервісу АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт. На підприємствах АТ «Укртрансгаз» використовується система планово-попереджувального ремонту, яка дозволяє планувати огляди та ремонти засобів праці, грошові кошти на їх відновлення. Сформована до теперішнього часу практика управління процесом відновлення устаткування в основному реалізує реактивний підхід до управління технічним обслуговуванням, ремонтами і модернізацією. Реактивний підхід має на меті усунення вже існуючих в обладнанні поломок, виявлених в результаті експлуатації. Практична реалізація даного підходу заснована на плані-графіку для кожного виду обладнання АТ «Укртрансгаз», згідно з регламентом якого, воно відправляється на заплановані маніпуляції. Це знижує результативність інноваційних сервісних робіт АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт. На противагу реактивному підходу, можна застосувати проактивний підхід до управління, який спрямований на передбачення у виявленні та усуненні слабких місць при прийнятті управлінського рішення по відновленню засобів праці. Розглянемо сутність проактивного підходу до організування сервісу АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт. Проактивний підхід передбачає виявлення як справжніх, так і майбутніх проблем, пов’язаних з управлінням знаннями в діяльності організації, формування знання як передбачення майбутнього стану розвитку АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт. Таким чином, проактивність - це передбачення подій, ініціювання змін, прагнення" тримати в своїх руках". Для АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт ефективним і науково обґрунтованим є проактивний підхід, який в умовах невизначеної економічної середовища дозволяє прийняти економічно доцільне управлінське рішення. Для реалізації проактивного управління на підприємстві на сьогоднішній день використовують такі методики, як BPR (business process reengineering - реінжиніринг бізнес-процесів), KPI (key performance indexes - ключові показники діяльності), BSC (balanced score card - збалансована система показників діяльності підприємства), бюджетування, моделювання на основі стандартів IDEF0, IDEF3, SADT, UML і багато інших. У практику інноваційної діяльності підприємства може бути впроваджена технологія проактивного сервісу АТ «Укртрансгаз» Угерське виробниче відділення ремонтних і сервісних робіт.