Дослідження та удосконалення моніторингу якості надання митних послуг ТзОВ «Львів авто хаб»
Автор: Рибак Ольга Богданівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління митною діяльністю
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: В сучасних умовах, одним із пріоритетних стратегічних напрямків діяльності Державної митної служби є покращення якості надання митних послуг, зменшення витрат суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) та держави, пов’язаних зі здійсненням митних процедур при перетині митного кордону України. Специфікою митних послуг є те, що їх якість значною мірою визначає рівень цивілізованості, транспарентності й ефективності митної справи країни, а отже, є й одним із визначальних елементів економічної безпеки країни. Моніторинг якості надання митних послуг спрямований на вирішення проблем економічної безпеки та сприяння міжнародної торгівлі за допомогою використання митного інструментарію на рівні вимог міжнародних стандартів. Надання якісних митних послуг передбачає, з однієї сторони, дотримання вимог митного законодавства, а з іншої - забезпечення особливого, інноваційного підходу до надання митних послуг. Метою моніторингу митних послуг є підвищення якості та конкурентоспроможності митного управління, сприяння розвитку міжнародної торгівлі та забезпечення сприятливих умов ведення зовнішньоекономічної діяльності [1-6]. Метою роботи є дослідження та діагностування теоретичних та прикладних аспектів моніторингу якості надання митних послуг ТзОВ «Львів авто хаб». Для досягнення мети у роботі поставлені такі завдання: - аналізування наукової періодики та законодавчих актів щодо моніторингу якості надання митних послуг. - діагностування діяльності (виробничо-господарської та зовнішньоекономічної) ТзОВ «Львів авто хаб». - дослідження тенденцій за проблемою моніторингу якості надання митних послуг ТзОВ «Львів авто хаб». - обґрунтування пропозицій щодо формування комплексного заходу з удосконалення моніторингу якості надання митних послуг ТзОВ «Львів авто хаб». Об’єктом магістерської кваліфікаційної роботи є ТзОВ «Львів авто хаб». Предметом дослідження є процедура моніторингу якості надання митних послуг ТзОВ «Львів авто хаб». В магістерській роботі застосовувались такі методи дослідження: аналітичний, статистичний, графічний, узагальнення, економіко-математичний та інші. Магістерська кваліфікаційна робота передбачає виконання трьох розділів. В першому розкрито сутність поняття «митна послуга» та наведено відомості щодо нормативно-правового регулювання моніторингу якості надання митних послуг. У другому розділі здійснено діагностування виробничо-господарської та зовнішньоекономічної діяльності ТзОВ «Львів авто хаб», а також виявлено проблеми моніторингу якості надання митних послуг ТзОВ «Львів авто хаб». До ключових проблем моніторингу якості надання митних послуг ТзОВ «Львів авто хаб» належать: 1. Нерегламентованість процесу моніторингу якості надання митних послуг ТзОВ «Львів авто хаб». 2. Низький рівень методичного забезпечення моніторингу якості надання митних послуг ТзОВ «Львів авто хаб». У третьому розділі роботи сформовано такі рекомендації щодо удосконалення моніторингу якості надання митних послуг ТзОВ «Львів авто хаб»: 1. Формування комплексної технології моніторингу якості надання митних послуг ТзОВ «Львів авто хаб». Роль моніторингу в управлінні якістю надання митних послуг ТзОВ «Львів авто хаб» полягає в тому, що він дає змогу: акцентувати увагу на стратегічно важливих параметрах якості митних послуг; здійснювати оцінювання та контролювання управлінських рішень, що впливають на якість митних послуг; співставляти витрати й економічний ефект від впровадження організаційно-економічних заходів, спрямованих на підвищення якості надання митних послуг; виявляти обмежуючі фактори та можливості оптимізації використання наявних ресурсів при наявних обмеженнях; формувати цільові індикатори якості та оцінювати можливості їх досягнення; проводити моніторинг відхилень фактичних значень параметрів якості надання митних послуг від планових показників. 2. Розроблення каскадної моделі оцінювання якості надання митних послуг ТзОВ «Львів авто хаб». Розроблення моделі оцінювання якості надання митних послуг потребує з’ясування сутності митної послуги та її якості. Митні послуги передбачають отримання певних переваг споживачам даних послуг. Для ТзОВ «Львів авто хаб» дані переваги полягають у швидкому проходженні обов’язкових йому митних процедур. Елементи наукової новизни полягають у конкретизації напрямів удосконалення моніторингу якості надання митних послуг ТзОВ «Львів авто хаб» на основі реалізації наступних рекомендацій: впровадження комплексної технології моніторингу якості надання митних послуг та моделі оцінювання якості надання митних послуг ТзОВ «Львів авто хаб». Рекомендовані заходи характеризуються практичною доцільністю та враховують особливості функціонування ТзОВ «Львів авто хаб», а також передбачають отримання позитивних економічних результатів, що підтверджено наведеними у роботі розрахунками. Ключові слова – моніторинг, якість, митна послуга, технологія, модель.