Дослідження та проектування логістичних рішень у формуванні омніканальної збутової політики ТОВ «Екопродукт Рітейл»
Автор: Шатова Марта Вікторівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Логістика
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Шатова М.В., Гайванович Н.В. (науковий керівник). Дослідження та проектування логістичних рішень у формуванні омніканальної збутової політики ТОВ «Екопродукт Рітейл». – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2021. – 98 с. Розширена анотація В умовах цифровізації пріоритетом є перехід до омніканальної збутової стратегії. Головною метою стратегії «омніканальності» є повна відсутність «кордонів» між каналами, так омніканальні покупці витрачають вдвічі більше, ніж покупці одного каналу [1]. Найчастіше складність для логістики при реалізації концепції омніканальності полягає у тому, щоб звести різноформатні вимоги клієнтів в єдину і максимально загальну схему бізнес-процесу, а якість послуг, що надаються при цьому, не страждала [2]. Актуальність дослідження омніканальної збутової політики полягає в тому, що електронна комерція з кожним роком трансформує традиційні логістичні моделі в силу своєї природи, тому роздрібним підприємствам, щоб ефективно функціонувати на ринку, потрібно максимально реагувати на ці зміни. Вагомий внесок у дослідженні і обговоренні питання актуальності впровадження омніканального логістичного підходу у сучасних умовах зробили науковці В. Лісіца [1], О. Жегус [2], О. Зозульов, М. Левченко [3], Л. Лігоненко [4], Н. Захарченко [5], Г. Мозгова [6], Є. Крикавський [7]. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є узагальнення і доповнення методичних принципів і практичних рекомендацій щодо проектування логістичних рішень у формуванні омніканальної збутової політики ТОВ «Екпородукт Рітейл». Об’єктом дослідження є процес впровадження омніканального піходу у логістичну діяльність ТОВ «Екопродукт Рітейл». Предметом дослідження є практичні питання удосконалення організації логістичного управління на основі омніканальної моделі на підприємстві ТОВ «Екопродукт Рітейл». Наукова новизна одержаних результатів роботи полягає у розробці обґрунтованих напрямів оптимізації логістичного процесу досліджуваного підприємства на основі омніканального підходу, зокрема сегментація споживачів за групами і запропоновані підходи співпраці для роботи із кожною з груп, а також систематизація теоретичних засад поняття «омніканальний підхід до логістичного процесу». При проведенні дослідження були використані такі методи: узагальнення, систематизація, порівняння, аналіз, синтез, економіко-статистичний та фінансово-економічний аналіз, опитування з використанням мережі Інтернет (Google Forms); метод експертних оцінок, метод динамічних рядів, графічний. Магістерська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів та висновків. У першому теоретичному розділі охарактеризовано теоретичні засади проектування логістичних рішень в омніканальному середовищі, зокрема визначено сучасний стан, проблеми і перспективи розвитку омніканальності на українському ринку; досліджені особливості організації логістичної діяльності і визначені підходи до управління омніканальними ланцюгами поставок. Другий дослідницько-аналітичний розділі містить аналіз логістичної діяльності підприємства ТОВ «Екопродукт Рітейл», основних фінансово-економічних показників діяльності, детальну характеристику логістичної системи досліджуваної компанії. У третьому рекомендаційному розділі магістерської роботи на основі теоретичних аспектів та аналізу діяльності підприємства розроблено пропозиції щодо напрямків оптимізації логістичної діяльності ТОВ «Екопродукт Рітейл». Так, було проведене опитування і виділено шість найпоширеніших поведінкових моделей споживачів в омніканальному середовищі і запропоновані підходи співпраці із кожною із виділених груп. Окрім цього, розрахований прогноз сезонного попиту ТОВ «Екпородукт Рітейл» на основі моделі лінійної регресії дає змогу прогнозувати показники роботи компанії, які піддані сезонним коливанням Використаний метод середньозваженої оцінки, враховує, в свою чергу, обмеженість бюджету ТОВ «Екпородукт Рітейл» і технологічну складність одночасного впровадження усіх запропонованих діджитал – інструментів для реалізації омніканального підходу на підприємстві і обґрунтовує оптимальну послідовність застосування кожної технології на досліджуваному підприємстві, а визначений спосіб фінансування придбання CRM – системи показує, що найвигіднішою формою фінансування активу є довгостроковий банківський кредит. Ключові слова: омніканальність, омніканальна збутова політика, логістика, логістична діяльність, логістика електронної комерції. Перелік використаних літературних джерел. 1. Лісіца В. Омніканальні продажі: тенденції, проблеми та перспективи розвитку в українському ритейлі. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2017. №2 (10). с. 100–110. 2. Жегус О.В. Інтегрований підхід до організації продажу в роздрібній торгівлі. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2017. № 1. с. 62–72. 3. Зозульов О.В., Левченко М. Формування омніканальної збутової стратегії підприємства. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2016_13_54 (дата звернення 11.10.2021). 4. Лігоненко Л. Інноваційний вектор розвитку торгівлі в Україні URL: http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/ soc_gum/tovary/2011_1/2.pdf. (дата звернення 11.10.2021). 5. Захарченко Н.В. Організаційне проектування та впровадження управлінських інновацій. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2016. Випуск №7 (ч.1). с. 134–139. 6. Мозгова Г.В. Інструменти інтернет-маркетингу та їх переваги для сучасних українських підприємств. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2429 (дата звернення 14.10.2021). 7. Крикавський Є.В., Косар Н.С., Мних О.Б., Леонова С.В. Маркетингові дослідження: підручник, 2018. Львів. 460с.