Дослідження ринку картонно-паперової продукції та вдосконалення маркетингової діяльності на ньому ПрАТ "Київський картонно-паперовий комбінат"

Автор: Тарасенко Марія Вікторівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сьогодні ніяке підприємство, яке прагне розвиватися, не може ефективно функціонувати, не використовуючи маркетингові принципи та інструменти. Проте існують різні підходи науковців до визначення сутності маркетингу [1, с. 23]. Процес обґрунтування вибору підприємством конкретної концепції маркетингу є трудомістким та включає у себе низку етапів [2, с. 90]. У теперішніх умовах з метою отримання комплексного результату від ведення маркетингової діяльності підприємствам доцільно використовувати концепцію інтегрованого маркетингу [3, с. 108]. У межах маркетингової діяльності підприємству важливо належними чином дослідити ринок, обрати цільові сегменти та на основі цього сформувати свій комплекс маркетингу [4, с. 82]. При цьому воно повинно орієнтуватися не лише на потреби споживачів та власні можливості, але враховувати і суспільні інтереси довкілля [5]. Об’єкт дослідження – маркетингова діяльність ПрАТ "Київський картонно-паперовий комбінат" ("ККПК"). Предмет дослідження - теоретико-методичні засади щодо формування маркетингової діяльності виробничих підприємств на ринку. Мета дослідження: дослідження ринку картонно-паперової продукції України, маркетингової діяльності на ньому ПрАТ "ККПК" та обґрунтування пропозицій щодо її вдосконалення. Результати дослідження. ПрАТ "ККПК" функціонує на ринку картонно-паперових виробів України понад 50 років. Його товарна номенклатура налічує три асортиментні групи - гофротара, картон і паперові вироби (туалетний папір, паперові рушники і серветки). ПрАТ "ККПК" пропонує якісну продукцію, що підтверджується документами стосовно контролю якості, сертифікації та стандартизації. Ціни на його продукцію у різних торговельних мережах є приблизно однаковими, проте нижчими за ціни на аналогічну продукцію конкурентів. Досліджуване підприємство використовує багатоканальний розподіл. У своїй маркетинговій діяльності ПрАТ "ККПК" використовує різні інструменти маркетингових комунікацій: рекламу (зовнішню та в Інтернеті), стимулювання збуту (посередників та кінцевих споживачів), прямий маркетинг у різних формах та паблік рілейшнз. В Україні приблизно 100 підприємств у целюлозно-паперовій галузі виробляють і переробляють папір та картон. Кожного року целюлозно-паперова галузь виробляє продукції на суму понад 5,5 млрд. грн. 50% усієї продукції виробляє 42 найбільших підприємств. Негативно на пропозиції целюлозно-паперової продукції в Україні позначається застарілість обладнання її виробників. Значну частку продукції такої як картон, а також санітарно-гігієнічний і гофрувальний папір виробляють з макулатури. Результати опитування споживачів, яке проводилося протягом вересня-жовтня 2021 р., свідчать, що вони користуються паперовими виробами, що відкриває значні перспективи для розвитку ПрАТ "ККПК". Основними перевагами продукції досліджуваного виробника є доступна ціна та зручність у використанні, недоліками - непривабливий дизайн та незручне упакування. Встановлено, що для формування оптимального асортименту продукції ПрАТ "ККПК" доцільно використати лінійні оптимізаційні моделі, зокрема модель максимізації прибутку. У розділі 4 подані визначені обсяги виробництва і реалізації картону даного підприємства за видами, які дозволять досліджуваному підприємству отримати максимальний прибуток при обмежених ресурсах. У роботі також розраховані показники інтенсивності збуту ПрАТ "ККПК" через мережі супермаркетів "Ашан", "Сільпо", "АТБ", "Рукавичка" та "Близенько" у м. Львові з використанням методу попарних порівнянь та рейтингової оцінки мереж супермаркетів за обраними показниками. Встановлено, що ПрАТ "ККПК" необхідно посилювати співпрацю з такими мережами супермаркетів, як "Ашан", "Сільпо" та "Рукавичка". З цією метою ПрАТ "ККПК" необхідно використовувати рекомендовані заходи стимулювання збуту цих роздрібних посередників. У межах вдосконалення он-лайн комунікацій ПрАТ "ККПК" перспективним напрямом просування його корпоративного сайту є SEO-оптимізація сайту відповідно до розробленого алгоритму. У розділі 4 подано також рекомендовані для ПрАТ "ККПК" інстру¬менти Інтернет-маркетингу для підвищення пошукового трафіку його сайту та пропозиції щодо створення промо-сайтів для ТМ Диво та ТМ Soffione. Ключові слова: маркетингова діяльність, ринок картонно-паперової продукції, оптимальний асортимент продукції, SEO-оптимізація сайту, інструменти Інтернет-маркетингу. Перелік використаних літературних джерел. 1. Двуліт З.П., Левченко О.В., Деркач Д.М. Формування маркетингових рішень у системі управління підприємством. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення та проблеми розвитку. 2020. Вип. 2. №. 1. С. 21-28. doi: 10.23939/smeu2020.01.021. 2. Луцій К. М. Еволюція концепцій маркетингу як відображення тенденцій розвитку ринкової економіки. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2015. Вип. 5. С. 90-93. 3. Войнілович В.Є. Холістичний маркетинг підприємств фешн-індустрії. Вісник ОНУ ім. І.І. Мечнікова. 2020. Т. 25. Вип. 1 (80). С. 106-110. doi: 10.32782/2304-0920/1-80-17. 4. Маркетинг: навч. посібник / за заг. ред. проф. А.О. Старостиної. Київ, 2018. 216 с. 5. Крикавський Є.В., Кузьо Н.Є., Косар Н.С. Фасування продуктів: маркетинг contra екологія. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2018. № 1. С. 103-117. doi: 10.21272/mmi.2018.1-07.