Дослідження фармацевтичного ринку та удосконалення діяльності ТОВ "РЕЦІПЕ" на засадах маркетингу
Автор: Кіт Оксана Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Фармацевтична промисловість — важливий сектор економіки країни, який є показником її економічного і соціального розвитку. Нині фармацевтична промисловість є найрозвинутішим сектором хімічного комплексу України, яка привертає увагу інвесторів. Інноваційний розвиток вітчизняної фармацевтичної промисловості є одним з ключових напрямів модернізації економіки України, оскільки здоров’я нації — це важливий складник національної безпеки[5, 6]. Тенденції подальшого розвитку ринку фармацевтичної продукції розглянуто в роботах вітчизняних науковців-практиків. Вивчення різних аспектів розвитку українського фармацевтичного ринку в рамках своєї діяльності здійснюють спеціалізовані організації: Асоціація міжнародних фармацевтичних виробників, Інститут інформаційного забезпечення охорони здоров’я (IMS) та ін. У працях вищезазначених авторів значну увагу приділено дослідженню фармацевтичного ринку, сучасний стан підприємств фармацевтичної промисловості оцінено за обсягом продажів, що зумовлює необхідність всебічного аналізу за широким спектром показників [2]. Вітчизняні підприємства діють у складних умовах динамічного маркетингового середовища, загострення конкурентної боротьби, підвищення нестабільності зовнішніх умов функціонування й ускладнення внутрішніх бізнес-процесів. Усе це вимагає від суб’єктів господарювання пошуку нових унікальних шляхів та способів забезпечення довгострокової міцної позиції на ринку задля ефективної діяльності. Особливо важливим для досягнення цієї мети є удосконалення маркетингової діяльності малих підприємств [1, 3]. Сучасний етап розвитку української економіки сприяв усвідомленню українськими підприємствами проблеми щодо необхідності практичного запровадження маркетингових принципів у їх діяльність. Проте для цього потрібні не лише підготовлені фахівці, а певні зусилля щодо створення управлінських структур, завдання яких означені не тільки вибором необхідного стратегічного орієнтирів, а й розробкою планів їх конкретизації та виконання із запровадженням необхідних для цього маркетингових інструментів [4]. Мета магістерської кваліфікаційної роботи полягає в обґрунтуванні та оптимізації підходів до управління маркетинговою діяльністю у господарській практиці підприємства фармацевтичної галузі ТОВ «РЕЦІПЕ». Об’єктом дослідження виступає товариство з обмеженою відповідальністю «РЕЦІПЕ», як суб’єкт економічної діяльності на фармацевтичному ринку України. Предметом дослідження в даній роботі є управління маркетинговою політикою підприємства фармацевтичної промисловості ТОВ «РЕЦІПЕ». Результати роботи мають практичну значущість, можуть бути впроваджені та з успіхом використовуватись у діяльності ТОВ «РЕЦІПЕ». Практична значущість дослідження визначається можливістю використання отриманих висновків та методичних рекомендацій для запровадження удосконалення маркетингової діяльності підприємства. Запропоновані розробки і практичні рекомендації можуть бути використані на підприємстві фармацевтичної промисловості для вдосконалення ефективності управління маркетинговою діяльністю в умовах ринку. Розглянуто теоретико-методологічні аспекти управління маркетинговою політикою підприємства, управління збутовою діяльністю підприємства на засадах маркетингу, описано маркетингову товарну політику підприємства та її завдання. Оцінено характеристики вітчизняного фармацевтичного ринку, проаналізовано специфіку, тенденції та перспективи його розвитку. Проаналізовано господарську, фінансову та маркетингову діяльність ТОВ «РЕЦІПЕ». Здійснено маркетингове дослідження та аналітичний огляд потреб споживачів фармацевтичних послуг. Обґрунтовано SWОT-аналіз підприємства фармацевтичної промисловості ТОВ «РЕЦІПЕ». Досліджено стратегічне управління товарорухом в умовах маркетингової орієнтації. Досліджено особливості маркетингово-логістичного підходу у діяльності та оціненоконкурентне середовище підприємства фармацевтичної галузі. Обґрунтовано управлінські рішення щодо оптимізації маркетингової політики досліджуваного підприємства. Розроблено управлінське рішення щодо оптимізації збутової діяльності ТОВ «РЕЦІПЕ» на засадах маркетингу, запропоновано вдосконалення обслуговування споживачів ТОВ «РЕЦІПЕ» на основі проведення АВС-аналізу. вдосконалено маркетингову комунікаційну політику ТОВ «РЕЦІПЕ». Результати дослідження мають теоретичну цінність та можуть бути рекомендовані до впровадження у діяльність галузевого підприємства. Ключові слова: управління маркетинговою діяльністю, .збутова діяльність, маркетингова товарна політика, фармацевтична промисловість, маркетингові дослідження. Перелік використаних літературних джерел. 1. Krykavskyy E.V., Pokhylchenko O.A. (2014). Implementation of marketing concepts into supply chain management. Economics, entrepreneurship, management. Vol. 1. N. 2. рр. 25–34. 2. Nakonechna T., Kachmar R., Gryniv N., Danylovych T. (2019) The strategic importance of customer service of pharmaceuticalretailers.Contemporaryissues in economy, 138-147. 3. Крикавський Є.В., Дейнега І.О., Дейнега О.В., Лорві І.Ф. (2014). Маркетинговий менеджмент [навчальний посібник]. Львів. 380 с. 4. Косар Н.С., Мних О.Б., Крикавський Є.В., Леонова С.В. (2018). Маркетингові дослідження: підручник. Львів. 460 с. 5. Мех О.А. Наукоємність фармацевтичної продукції як конкурентна перевага виробника.( 2017). Наука та наукознавство. No 1. С. 58-66. 6. Бердар М.М. Стратегії конкурентоспроможності продукції підприємств фармацевтичної галузі України (2019). Теоретичні та прикладні питання економіки. No 1. С. 346-358.