Дослідження ринку будівельних матеріалів і конструкцій України та обґрунтування напрямів вдосконалення маркетингової діяльності ТОВ "ТРЕЙДБУД ЛТД" з використанням інформаційних технологій
Автор: Сосновська Надія Юріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Активний розвиток інформаційних технологій у сучасних умовах створює нові можливості для формування підприємством своєї маркетингової діяльності та вирішення виявлених проблем [1, 2]. При цьому підприємство може використовувати значну кількість сучасних інформаційних технологій у своїй діяльності [3, 4], які забезпечать йому низку переваг на ринку [5, 6, с. 266]. Об’єкт дослідження – маркетингова діяльність ТОВ "ТРЕЙДБУД ЛТД" та його інформаційне забезпечення. Предмет дослідження - механізми використання інформаційних технологій у напрямі вдосконалення маркетингової діяльності підприємства на ринку. Мета дослідження: аналіз маркетингової діяльності ТОВ "ТРЕЙДБУД ЛТД" на ринку будівельних матеріалів і конструкцій України, використання у ній інформаційних технологій, розроблення пропозицій щодо їх активізації. Результати дослідження. ТОВ "ТРЕЙДБУД ЛТД" функціонує три роки у м. Львові як торговельний посередник, що реалізує товари із свого складу за середнім рівнем цін. Основним видом його діяльності є гуртова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням. Усі товари мають сертифікати якості та продаються під марками виробників. Дане підприємство забезпечує їх гарантійне обслуговування. Клієнти самостійно вивозять продукцію. ТОВ "ТРЕЙДБУД ЛТД" використовує гнучку систему знижок для постійних клієнтів та періодично проводить розпродажі на окремі свої товари. Суттєво обмеженими є маркетингові комунікації досліджуваного підприємства. Негативним фактором, який не забезпечує належне інформування клієнтів, є відсутність у досліджуваного підприємства власного сайту та сторінок у соціальних мережах. Аналіз маркетингової інформаційної системи ТОВ "ТРЕЙДБУД ЛТД" свідчить, що у ній не використовується система маркетингових досліджень та достатньо обмежено використовується аналітична система маркетингу. Розвиток ринку будівельних матеріалів та будівельних конструкцій значною мірою залежить від попиту, на який впливає розвиток будівництва та пропозиції із сторони виробників. Негативно на розвитку ринку будівельних матеріалів та будівельних конструкцій України позначився незначний розвиток іпотечного кредитування у нашій країні через його важкодоступність. Конкуренція на ринку реалізації будівельних матеріалів і будівельних конструкцій є доволі гострою. Майбутні тенденції розвитку ринку будівельних матеріалів та конструкцій визначатимуться динамікою відновлення економіки. Для визначення потреб споживачів будівельних матеріалів та конструкцій було проведено їх опитування за допомогою розсилки анкет. Встановлено, що на вибір будівельних матеріалів та конструкцій споживачами найбільше впливає їх ціна та якість будівельних матеріалів і конструкцій, поради продавців-консультантів та відгуки професіоналів. Серед бажаних додаткових послуг від продавців опитані назвали доставку, послуги навантаження та розвантаження та адаптацію товарів до їх вимог. Результати стратегічного аналізу діяльності ТОВ "ТРЕЙДБУД ЛТД" та його середовища свідчать про необхідність активізації діяльності підприємства для проведення маркетингових досліджень, розширення товарного асортименту, створення власного сайту та сторінок у соціальних мережах; формування мережі магазинів у Львівській обл., використання інструментів прямого маркетингу для просування своїх товарів та пошуку нових клієнтів, використання традиційних складових просування товарів, розроблення програм лояльності для клієнтів молодшого віку, налагодження співпраці з логістичними операторами для забезпечення можливості доставки товарів клієнтам, організації кобрендингу з будівельними організаціями. У роботі подано рекомендовану структуру сайту ТОВ "ТРЕЙДБУД ЛТД". З цією метою було використано конструктор Weblium. Встановлено, що з метою покращання інформаційного забезпечення маркетингової діяльності ТОВ "ТРЕЙДБУД ЛТД" доцільно використовувати моделі прогнозування. На основі побудованих у роботі трендових моделей для прогнозування обсягів продажу будівельних матеріалів та конструкцій в Україні було подано рекомендації щодо оптимізації товарного асортименту досліджуваного підприємства. Ключові слова: ринок будівельних матеріалів та конструкцій, маркетингова діяльність, інформаційні технології, сайт підприємства, трендові моделі, оптимізація товарного асортименту. Перелік використаних літературних джерел. 1. Зернюк О.В. Кійко А.В. Проблеми та особливості управління маркетинговою діяльністю в нестабільних ринкових умовах. Економіка і суспільство. 2017. Випуск 13. С. 468-473. 2. Рзаєв Г. І., Корольчук І. І. Управління маркетинговою діяльністю підприємства та напрями її удосконалення. Вісник Хмельницького національного університету. Серія Економічні науки. 2019. № 5. С. 195-198. doi: 10.31891/2307-5740-2019-274-5-197-200. 3. Інформаційні технології в бізнесі: навч. посібник, частина 1. / за заг. ред. І.Б. Шевчук. Львів, 2020. 455 с. 4. Зеліч В.В., Сойма С.Ю., Криса В.В. Роль і значення комплексу інструментів маркетингових комунікацій та їх вплив на діяльність підприємства. Інфраструктура ринку. 2020. Випуск 43. С. 160-167. doi: 10.32843/infrastruct43-29. 5. Косар Н.С., Паньківська Ю.М., Кузьо Н.Є. Тенденції розвитку марке¬тин¬гової збутової та комунікаційної політики в умовах активного роз-витку інформаційних технологій. Інфраструктура ринку. 2019. № 31. С. 281-288. 6. Лапін А.В. Інтернет-технології як складова інформаційного забезпечення підприємств України. Інноваційна економіка. 2015. №2 (57). С. 262-267.