Обгрунтування стратегічного набору підприємства
Автор: Труш Оксана Миронівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка підприємства
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Тема роботи є актуальною, оскільки стратегічний набір як інтегральний системний підхід до організації діяльності підприємства дозволяє: визначати і порівнювати цілі розвитку підприємства; формувати лінію поведінки відповідно до внутрішніх та зовнішніх можливостей і загроз для розвитку підприємства в контексті досягнення його цілей на всіх рівнях управління; організовувати і стимулювати діяльність підприємства щодо досягнення цілей, що є доцільним для ефективного функціонування в сучасних умовах розвитку. В першому розділі роботи розкрито сутність і особливості стратегічного набору, подано перелік його складових, показано і охарактеризовано їх взаємозв’язок між собою, розглянуто методологічні засади розробки стратегічного набору підприємства, визначено особливості його формування. В другому розділі здійснено стратегічний аналіз діяльності ПрАТ «Монделіс Україна», визначено його сильні і слабкі сторони, конкурентні переваги, досліджено зовнішнє середовище функціонування підприємства, зокрема, проаналізовано кондитерський ринок України, виокремлено основні можливості і загрози цього середовища, які доцільно врахувати підприємствам цієї галузі для ефективного стратегічного функціонування. Третій розділ присвячено питанням окреслення чітких планів довгострокового розвитку підприємства, вибудуваних за результатами стратегічного аналізу та визначено основні заходи їх реалізації з орієнтацією на забезпечення підприємству довгострокових конкурентних переваг. У четвертому розділі обрано загальний напрямок розвитку підприємства через виділення окремих бізнес одиниць, визначено позиції цих одиниць бізнесу на ринку, сформовано стратегічний набір розвитку цих бізнес – одиниць, з врахуванням ризиків, які найістотніше впливають на їх діяльність; подано практичні рекомендації по розробці стратегічних і оперативних заходів, необхідних для успішної реалізації обраних стратегій; визначено ефективність обраного стратегічного напрямку підприємства. Об’єкт дослідження – є процес формування стратегічного набору підприємства. Предмет дослідження є теоретичні, методичні і практичні засади формування і обґрунтування стратегічного набору підприємства. Мета дослідження – є дослідження теоретико-методичних засад та розроблення практичних рекомендацій щодо вибору і обґрунтування вибору стратегічного набору підприємства. На основі теоретичних досліджень встановлено роль стратегічного набору в процесі ефективного розвитку підприємства і обґрунтовано необхідність його формування. Ключові слова: дисконтовані інвестиційні витрати, кластер, стратегічний набір, матриця БКГ, бізнес одиниці. Перелік використаних літературних джерел. 1. Дойль Питер. Мененджмент: стратегия и тактика/ Пер. с англ.; Под ред. Ю.Н.Каптуревского. – СПб.: Питер, 1999. 2. Жилінська О. Бенчмаркінг у системі розвитку підприємства// Стратегія економічного розвитку України: Наук.збірник. – Вип.4. – К.: КНЕУ, 2001. – с.221-226. 3. Закревська Л. М. Сучасний стан та перспективи розвитку експортної політики підприємств кондитерської промисловості України /Л. М. Закревська // Економіка: проблеми теорії та практики : зб. наук. пр. –– Д. : ДНУ, 2010. — С. 752—757. 4. Ігнатьєва І.А. Стратегічний менеджмент: теорія, методологія, практика: монографія – К.: Знання України, 2005. – 250 с. 5. Іванов Ю.Б. Теоретичні освнови конкурентної стратегії підприємства / За заг. ред. д-ра екон. наук, проф. Іванова Ю. Б., д-ра екон. наук, проф. Тищенка О. М. – ІНЖЕК, 2006 - 384 ст.