Бухгалтерський облік, аналіз і контроль доходів і витрат Старояричівської сільської ради в складі територіальної громади Новояричівської селищної ради
Автор: Ярошик Марія Богданівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Облік і оподаткування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Ярошик М.Б., Яструбський М.Я.(керівник). «Бухгалтерський облік, аналіз і контроль доходів і витрат Старояричівської сільської ради в складі територіальної громади Новояричівської селищної ради». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів 2021. РОЗШИРЕНА АНОТАЦІЯ Організація обліку, аналізу та контролю доходів і витрат в органах місцевого самоврядування є важливими складовими управління, від якості якого залежить розвиток сільської ради, її фінансовий стан. Актуальною на сьогодні є проблема створення високоякісної системи управління інформаційним забезпеченням, яка дозволить будь-яким управлінським системам одержувати об’єктивну і своєчасну інформацію в будь-якому напрямку обліку доходів і витрат у режимі реального часу. Вирішальну роль у вирішенні цієї проблеми відіграє вдосконалення теоретичних, організаційних, методологічних та прикладних аспектів бухгалтерського обліку, аналізу та контролю доходів та витрат. Об’єкт дослідження - бухгалтерський облік, аналіз та контроль доходів і витрат в органах місцевого самоврядування. Предмет дослідження - організація і методика обліку, аналізу та контролю доходів і витрат Старояричівської сільської ради. Метою магістерської кваліфікаційної роботи «Бухгалтерський облік, аналіз і контроль доходів і витрат Старояричівської сільської ради в складі територіальної громади Новояричівської селищної ради» є ціль проаналізувати бухгалтерський облік доходів і витрат, а також їх аналіз, контроль органів місцевого самоврядування на прикладі Старояричівської сільської ради Кам’янка–Бузького району Львівської області. Також проаналізувати основні показники Старояричівської сільської ради. В загальній системі бухобліку органів місцевого самоврядування облік доходів і витрат найвідповідальніший і найскладніший. Результати дослідження Існування місцевого самоврядування в Україні на даний час виступає важливим фактором демократизації суспільного життя, децентралізації управління та необхідною передумовою становлення громадянського суспільства, наближення влади до її джерела – народу. За період адміністративно-територіальної реформи органи місцевого самоврядування в Україні отримали досить значні функції і повноваження, які дають змогу за умови наявності ресурсів самостійно виконувати завдання місцевого розвитку. Але місцеве самоврядування має нести основний тягар відповідальності за реалізацію програм соціально-економічного та культурного розвитку і надання громадських послуг. Це вимагає від органів місцевого самоврядування шукати нових підходів до організації своєї роботи в умовах нестабільності та реформ, запроваджувати демократичні форми врядування, що передбачають спільну участь у процесі прийняття рішень органів місцевого самоврядування та представників приватного бізнесу і територіальної громади. Діяльність органів місцевого самоврядування пов’язана із законотворчими процесами в державі, вирішенням щоденних проблем громадян, питаннями національної безпеки держави та іншими проблемами. Організаційно-функціональна модель органу місцевого самоврядування, побудована за функціональним принципом, виходить з основних груп його повноважень, наприклад, у сфері соціально-економічного і культурного розвитку, планування та обліку; в галузі бюджету, фінансів і цін; щодо управління комунальною власністю; в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку; у галузі будівництва; у сфері освіти, охорони здоров’я та за іншими напрямами діяльності. Залежно від джерел утворення доходів органів місцевого самоврядування їх поділяють на доходи загального фонду та доходи спеціального фонду, які в свою чергу складаються з власних надходжень та інших коштів органів місцевого самоврядування. Витрати органів місцевого самоврядування поділяються на касові та фактичні, які забезпечують фінансування із загального фонду місцевого бюджету та залежать від основної діяльності органів місцевого самоврядування та її можливостей самостійного одержання надходжень для свого функціонування і діяльності. Визначення аналізу надходження і використання коштів за загальним і спеціальним фондом за допомогою його проведення здійснює контроль за правильністю їх створення, а також здійснює пошук резервів для покращення матеріально-технічної бази органів місцевого самоврядування і додаткових фінансових ресурсів. Старояричівська сільська рада є органом місцевого самоврядування у Кам’янка-Бузькому районі Львівської області. Сільська рада є юридичною особою, що має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в установах Державної казначейської служби України, печатку та найменування. До системи нормативних документів органу місцевого самоврядування с Старояричівської сільської ради відносять: ? статут Старояричівської сільської ради ; ? рішення Старояричівської сільської ради; ? розпорядження сільського голови Старояричівської сільської ради; ? рішення виконавчого комітету Старояричівської сільської ради; ? акти інших виконавчих органів Старояричівської сільської ради та їх посадових осіб. Старояричівська сільська рада здійснює наступні функції: - планує, виконує сільський бюджет по доходах, витратам і фінансуванню; - відкриває рахунки в органах Державного казначейства для зарахування податків, зборів; реєстраційні рахунки в розрізі кодів бюджетної класифікації витрат - для фінансування місцевих органів місцевого самоврядування; - веде бухгалтерський облік всіх операцій по виконанню бюджету; - здійснює контроль за цільовим використанням бюджетних надходжень; - складає фінансову звітність про виконання бюджету з наступним поданням у територіальне відділення Державного казначейства. Фінансування витрат на утримання Старояричівської сільської ради здійснюється з місцевого бюджету. Таким чином, організаційно-функціональна структура органів місцевого самоврядування, яка відповідає стратегічним планам діяльності органів місцевого самоврядування, забезпечує їх ефективну взаємодію з навколишнім середовищем і досягнення поставлених цілей. Для органів місцевого самоврядування можна використовувати комбінацію структур різних типів, але організаційно-функціональна структура повинна відповідати задачам перехідного періоду і сприяти становленню і розвитку в них ринкових відносин. Аналізуючи удосконалення обліково-інформаційних розрахунків за доходами і витратами Старояричівська сільська рада не відстає від новітніх технологій. У своїй діяльності застосовує новітні, різні програми, для формування на електронних і паперових носіях юридичних, фінансових зобов’язань, платіжок, кошторисів річних і помісячних, розподілів, розпорядження. Ключові слова: органи місцевого самоврядування, облік, аналіз, контроль, доходи і витрати. Перелік використаних літературних джерел. 1.Корнієнко М. (2007), Місцеве самоврядування та владна вертикаль, Місцеве самоврядування. № 3–4. Рp. 75–80. 2.Мельник І. (2005), Державне будівництво та місцеве самоврядування в Україні, Вентурі, 437 с. 3.Цвєтков В. (2008), Реформування державного управління в Україні: проблеми та перспективи, Оріон, 362 с.