Маркетингові дослідження ринку землі та перспективи розвитку супутніх послуг на ньому (на прикладі ПП"Нива")

Автор: Ривко Оксана Іванівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Маркетингове забезпечення ринку землі та супутніх послуг відіграє значну роль на формування конкурентної позиції суб’єктів господарювання [2]. Враховуючи трансформаційний характер ринку землі, що впливає на розвиток супутніх земельних послуг, велике значення для суб’єктів малого та великого бізнесу має проведення маркетингових досліджень ринку [1]. Найбільш ефективними для дослідження позиції підприємства на ринку землі є експериментальні методи: опитування, метод моделювання, а також аналіз експертної оцінки [3]. Для розвитку супутніх земельних послуг (особливо послуги укладання технічної документації з метою купівлі-продажу землі) важливим є маркетинговий розвиток регіону та його інвестиційна привабливість [5]. Також важливу роль для підприємств супутніх послуг на ринку землі відіграє екологістична концепція: залучення підприємств до глобальної вуглецевої ініціативи, діджиталізація процесів з метою зменшення витрат паперу, тощо [4]. Об’єкт дослідження – приватне підприємство «Нива». Предмет дослідження – проведення маркетингового дослідження ринку землі та супутніх послуг з метою коригування маркетингової стратегії для ПП «Нива». Мета дослідження – аналіз маркетингових проблем ринку землі та перспектив розвитку сегменту супутніх послуг на ньому на прикладі малого приватного підприємства «Нива». Новизна дослідження – розроблення стратегій і поточних рішень ПП «Нива» на основі дослідження ринку землі і супутніх послуг та їх обґрунтування з використанням сучасних маркетингових технологій. ? Результати дослідження. 1. Розглянуто релевантні проблеми маркетингового забезпеченнята проведення маркетингових досліджень. 2. Проаналізовано маркетингову діяльність ПП «Нива»на ринку землі та супутніх земельних послуг. 3. Досліджено процеси та тенденції розвитку ринку землі на основі вітчизняного та закордонного досвіду, визначено потреби клієнтів ПП «Нива». 4. Визначено перспективи розвитку супутніх послуг на ринку землі та участі у ньому ПП «Нива». Ключові слова: маркетингові дослідження, маркетингові стратегії росту, маркетинговий розвиток регіону, маркетингове забезпечення, комплекс маркетингу Перелік використаних літературних джерел. 1. Амонс С. Е. Маркетингові дослідження ринку і його структурних елементів: теоретичний аспект. Ефективна економіка. №5. 2020.URL:http://www.economy.nayka.com.ua/ pdf/5_2020/108.pdf (дата звернення: 20.11.2021) 2. Гаража О. П. Інституціональні засади управління земельними ресурсами на різних рівнях територіально-галузевого розподілу: теорія та практика. Житомир. 2020. С. 344-348. URL: http://znau.edu.ua/images/public_document/2020 (дата звернення: 19.11.2021) 3. Косар Н. С., Мних О. Б., Крикавський Є. В., Леонова С. В. Маркетингові дослідження: підручник. Львів. 2018. 460 с. 4. Мних О. Б. Стратегічна роль екологістики в розвитку підприємства в умовах поглиблення економічної кризи в Україні /О.Б. Мних, Б.Д. Гречин// Економічний аналіз .- Том 23, № 2 (2016).с.108-118 5. Мороз Л. А. Емоціоналізація бренд-комунікацій як чинник підвищення туристичної привабливості міста. Ефективна економіка. 2020. № 2. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7658 (дата звернення: 19.11.2021)