Інтеграція маркетингового та логістичного управління в умовах сучасного підприємництва (на прикладі ТОВ «Барком»)
Автор: Струк Соломія Романівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Логістика
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Струк С.Р., Довгунь О.С. (керівник). Інтеграція маркетингового та логістичного управління в умовах сучасного підприємництва (на прикладі ТОВ «Барком»). Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2021. Розширена анотація. Маркетингово-логістичний потенціал підприємства визначають на основі моніторингу кон’юнктури ринку за допомогою рейтингових оцінок. Логістика бере за орієнтир підвищення ефективності використання ресурсу, розробку підходів логістичного управління шляхом розвитку підприємства, орієнтованого на забезпечення його конкурентоспроможності. A це досягається завдяки пониженню логістичних витрат. Отже, маркетинг вимагає фінансових ресурсів, а логістика оптимізує їх. Якщо підприємство знаходить баланс у цьому оперативному моменті, то можемо вважати, що воно розвиває маркетинговологістичне управління в своїй стратегічній і організаційній структурі [1]. Маркетинг спрямований на дослідження ринку, рекламу, психологічну дію на покупця і т.д. [2]. Логістика насамперед спрямована на створення систем, пов’язаних з ланцюжками поставок та систем контролю їх проходження. Мета логістики – своєчасна доставка вантажів з мінімумом персоналу та матеріалів. Основна вимога логістики для дотримання цього принципу - це насамперед висока якість сировини, напівфабрикатів, товарів та їх компонентів. Синергетичний ефект маркетингу і логістики виявляється у формуванні корисності товару, що реалізується комплексом інструментів. Особливу роль за таких умов відіграє рівень відповідальності [3]. Як логістика, так і маркетинг є частиною зусиль, спрямованих на досягнення цілей компанії та збільшення обсягів продажів та є частиною системних зусиль для досягнення загальнодержавних цілей. Загалом, вони відіграють додаткові ролі у системі витрат [4]. Для того, щоб логістичне підприємство була успішною, важливо, щоб між працівниками, відповідальними за маркетингові стратегії і рештою команди, встановлювався хороший зв’язок, який, як правило, складають логісти і продавці [5]. Таким чином, маркетингова команда краще зрозуміє диференціал компанії на ринку логістики, і логісти будуть мати краще уявлення про те, які допоміжні матеріали слід використовувати при впровадженні в перспективи і який підхід найкращий для кожного споживача. Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є системи маркетингового та логістичного управління ТОВ «Барком». Предметом дослідження є теоретико-практичні та методичні процеси інтеграції маркетингового та логістичного управління в умовах сучасного підприємництва (на прикладі ТОВ «Барком»). Мета роботи полягає в теоретико-методичному обґрунтуванні та розробці практичних рекомендацій щодо удосконалення маркетингового та логістичного управління ТОВ «Барком». Результати дослідження. Розкрито поняття та роль маркетингового і логістичного управління в умовах сучасного підприємництва. Обґрунтовано особливості стратегічного маркетингу і логістики в умовах сучасного підприємництва. Досліджено особливості маркетингово-логістичних чинників у розвитку підприємництва. Досліджено ринок м’ясопереробної галузі України. Здійснено аналізування показників фінансово-господарської та логістичної діяльності ТзОВ «Барком». Здійснено аналізування маркетингового та логістичного управління ТзОВ «Барком». Здійснено оптимізацію логістичної діяльності ТзОВ «Барком». Запропоновано застосування програми ABM Retail, яка проста, зручна, інтуїтивно зрозуміла і недорога, яка дозволяє повністю автоматизувати облік підприємства. Запропоновано систему удосконалення організаційної структури управління маркетингом ТзОВ «Барком». Наукова новизна магістерської кваліфікаційної роботи полягає у оптимізації логістичного та маркетингового управління шляхом впровадження програмного забезпечення ABM Retail Cloud для ТзОВ «Барком», що сприятиме скороченню залишків товарів до 60% та збільшення обороту і кількостіпокупцівна30%. Ключові слова: логістичне управління, маркетингове управління,, логістичні витрати, логістичні процеси, ринок м’ясопродуктів. Перелік використаних літературних джерел. 1. Струк Н. Р., Карпій О.П. Маркетингово-логістичне управлінняв умовах сучасного підприємництва. Збірник наукових праць «Наукові записки (Українська академія друкарства)», Львів, 2019. № 2(59). С.126-134. (Серія «Економічні науки»). 2. Бочко О.Ю., Петрик І.В. Вимірювання ефективного функціонування логістики в Україні із застосуванням Logistics Performance Index Економіка та суспільство: Електронне наукове фахове видання. Мукачево, 2017 Випуск 9.- 1261с. С.568-576 3. Cоколова О.Є. Проблеми управління логістичною інфраструктурою підприємства. Проблеми системного підходу в економіці. Електронне наукове фахове видання. 2017, №2. URL: http://archive.nbuv.gov.ua/e-journals/PSPE/2007-2/Sokolova_207.htm(дата звернення: 04.11.2021) 4. Швець В.Я., Жаран К.С. Розвиток логістичного потенціалу як ключовий фактор удосконалення діяльності промислових підприємств. Наука й економіка. 2018. №4 (28). Т. 2. С. 233-237. 5. Шинкаренко В.Г., Кузьменко А.В. Обґрунтування поняття «Маркетингова стратегія підприємства» Вісник економіки транспорту і промисловості. Зб. науково-практ. статей. Харків: УДАЗТ. 2011. Вип. 33. С. 242-245.