Дослідження та удосконалення адміністрування прибутковості бізнесу (на ТзОВ «Тандем»)
Автор: Михайлівська Олена-Уляна Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Формування та розвиток системи адміністрування прибутковості має на меті виокремити засадничі принципи на підприємстві, які здатні, з одного боку, ідентифікувати потреби та мотивації кожного з працівників, а з іншого, створити взаємодіючу високоефективну управлінську систему із домінуванням у її переліку розпорядчих функцій. При цьому необхідно чітко визначати не тільки особливості внутрішнього середовища, але й моніторити та ефективно взаємодіяти із оточенням через послідовність дієвих управлінських рішень, спрямованих на розвиток системи адміністрування, для підвищення соціально-економічних індикаторів діяльності підприємства загалом. Метою дослідження є дослідження адміністрування прибутковості та його вдосконалення на підприємстві ТзОВ «Тандем». Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити такі завдання: 1) дослідити теоретичні аспекти адміністрування прибутковості бізнесу підприємства; 2) проаналізувати показники внутрішньо-господарської діяльності та прибутковості ТзОВ «Тандем»; 3) охарактеризувати тенденції провадження та розвитку адміністрування прибутковості на ТзОВ «Тандем»; 4) запропонувати напрями вирішення проблем адміністрування прибутковості у ТзОВ «Тандем». Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи виступає ТзОВ «Тандем», яке є виробником сільськогосподарської продукції, а саме займається вирощуванням троянди на зріз та вирощуванням саджанців троянди та вазонової продукції. Діяльність ТзОВ «Тандем» за період 2017-2020рр. динамічно розвивалась, зростала. На підприємстві має місце зростання доходу у 2020р. на 7847 тис.грн. у порівнянні з 2019р. та на тис.грн. 27770 у порівнянні з 2017р., що дуже позитивне явище щодо розвитку та впливу на прибутковість діяльності підприємства. Адміністрування діяльності ТзОВ «Тандем» передбачає наявність на підприємстві: - систематичного зведення нормативно-правових актів (положення про оплату праці, положення про преміювання працівників ТзОВ «Тандем»), положень і правил (пакет документів, що розподіляють та регламентують права, обов’язки та відповідальність підрозділів та працівників ТзОВ «Тандем», наприклад, положення про відділи, посадові інструкції працівників); - основних підходи, принципів, процедур (пакет штатних процедур підрозділів і працівників підприємства, що забезпечує досягнення цілей), якими постійно керуються управлінські працівники (директор ТзОВ «Тандем» та його заступники) у своїй практиці. Система адміністрування рентабельності ТзОВ «Тандем» включає аналіз динаміки та структури доходів і видатків у динаміці та врахування прогнозів динаміки факторного впливу з боку головного бухгалтера та функціональних служб (відділ маркетингу, бухгалтерія). Показники фінансового стану ТзОВ «Тандем» за період 2018-2020рр. показували позитивні тенденції та відповідали нормативним значенням. Позитивну динаміку показували показники ліквідності в межах нормативних значень, окрім показника швидкої ліквідності, який був трошки нижчим за нормативне значення та становив 0,55 у 2020р. Коефіцієнт автономії був на рівні 0,6 у 2020р., що більше нормативного показника. Щодо показників дідової активності, то коефіцієнт оборотності активів трохи знизився у 2020р. і становив 1,3 порівняно з 1,5 у 2019р. Дослідивши систему адміністрування щодо прибутковості діяльності у ТзОВ «Тандем» можна виділити недостатню стратегічну спрямованість системи планування, оскільки на даному підприємстві не здійснюється стратегічне планування прибутковості. Також в управлінні діяльністю ТзОВ «Тандем» та її результативністю має місце недостатня її експортна спрямованість, тобто орієнтація на зовнішній ринок. Підприємство, в основному, збуває свою продукцію на внутрішньому ринку і лише невелику частку - на зовнішній. Підприємство доволі успішно працює на внутрішньому ринку, проте рівень конкуренції галузі зростає, тому більшу увагу варто приділяти стратегії розвитку, зокрема стратегічному плануванню прибутковості його бізнесу. Стратегічний підхід до управління дає змогу врахувати не тільки фактичний, але й об’єктивно можливий стан прибутковості підприємства, дозволяє розробити інструменти і методи визначення оптимальних параметрів прибутку (максимізувати прибуток). Дослідивши систему контролю в системі адміністрування прибутковості, варто зауважити, що мають місце перевитрати ресурсів, при порівнянні з плановими показниками. Отже, керівництву підприємства необхідно посилювати контроль щодо витрат ресурсів та прибутку. В умовах загострення конкуренції стратегічний підхід до управління прибутком ТзОВ «Тандем» забезпечить ефективне функціонування в довгостроковій перспективі. В основі управління прибутковістю ТзОВ «Тандем» з метою максимізації його прибутку має лежати принцип системного підходу, оскільки структура специфіки управлінських рішень базується на загальному принципі ключових функцій підприємства. В роботі запропоновано схему підвищення (максимізації) прибутковості діяльності ТзОВ «Тандем» на засадах системного підходу. Слід зазначити, що в сучасних умовах ведення бізнесу вітчизняні підприємства потребують значно ширшого вивчення та розуміння особливостей адміністрування своєї діяльності у сфері формування та підвищення прибутковості. ТзОВ «Тандем» є сільськогосподарським виробничим підприємством, тому контроль необхідний на кожному етапі виробництва. Створення центрів відповідальності, що передбачає встановлення персональної відповідальності за показники витрат ресурсів у ТзОВ «Тандем», сприятиме кращому контролю їх рівня щодо зміни обсягів діяльності. Отже, запропонований в роботі комплексний захід з удосконалення адміністрування прибутковості бізнесу ТзОВ «Тандем» поєднує в собі застосування стратегічного та системного підходів до формування та максимізації прибутковості бізнесу ТзОВ «Тандем», створення центрів відповідальності за витратами ресурсів та експортної орієнтації бізнесу, який спрямований на збільшення власного капіталу підприємства.