Розроблення напрямків підвищення конкурентоспроможності "Дитячий навчальний центр "Майстерня знань"
Автор: Огороднійчук Маріанна Іванівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Економіка країни функціонує за умов конкуренції із максимальною ефективністю. Конкурентоспроможність підприємства – це його потенціал, можливості, а також гнучкість у пристосуванні до ринкових відносин. Спосіб підвищення конкурентоспроможності підприємства у цих умовах багато в чому визначає підвищення якості продукції, зниження цін на послуги та товари, впровадження інновацій та нових технологій, пошук нових можливостей [7], [8]. Конкурентоспроможність підприємства – це здатність певного об’єкта або суб’єкта перевершити конкурентів у заданих економічних, сучасних умовах. Актуальність роботи обумовлена ??тим, що підвищення конкурентоспроможності підприємства є однією з найважливіших проблем в умовах сучасного ринку, де визначальну роль відіграє здатність підприємства стійко функціонувати та розвиватися, надавати конкурентоспроможні та якісні послуги, мати певні переваги з метою забезпечення можливості конкурування з іншими організаціями [6], [9]. Багато науковців присвячували свої роботи дослідженню конкурентоспроможності. Проблема розвитку конкуренції та підвищення конкурентоспроможності підприємства набула глибокого та всебічного вивчення в працях зарубіжних учених (І. Ансофф , Я. Базилюк, М. Портер [1], Д. Рікардо, A. Сміт, Й. Шумпетер, Р. Фатхутдінов та ін.) та вітчизняних науковців (Л. Артеменко, В. Базилевич, І. Булах, С. Войтко, О. Гавриш, Л. Довгань, М. Желіховська, Л. Карпенко, Б. Кваснюк, С. Клименко [2], О. Кузьмін, С. Пермінова, О. Савицька, С. Савчук, В. Фролова [3], Н. Хрущ, Н. Шандова, В. Шарко, Лісовська Л. С. [4] та ін.), які досліджували процеси управління конкурентоспроможністю підприємств, удосконалювали методологічні підходи оцінювання рівня їх конкурентоспроможності, формували наукові погляди ефективного стратегічного управління організаціями, визначали теоретичні та методологічні аспекти стратегічного розвитку підприємств. Категорія «конкурентоспроможність» у ринковій економіці є однією з ключових, оскільки в ній сконцентровано виражаються економічні, науково-технічні, виробничі, організаційно-управлінські, маркетингові та інші можливості комерційних організацій, галузей, національної економіки загалом. На Європейському форумі з проблем управління було визначено, що «конкурентоспроможність – це реальна та потенційна можливості фірм у існуючих для них умовах проектувати, виготовляти та збувати товари, які за ціновими та неціновими характеристикам привабливіші для споживача, ніж товари їх конкурентів» [6]. Об’єктом дослідження є ФОП «Дитячий навчальний центр «Майстерня знань»». Предметом дослідження є аналіз та методи підвищення конкурентоспроможності ФОП «Дитячий навчальний центр «Майстерня знань»» та його перспективи на українському ринку. Метою роботи є на основі аналізу наукових джерел та практики діяльності підприємства ФОП «Дитячий навчальний центр «Майстерня знань»» розробити заходи щодо підвищенню конкурентоспроможності даного підприємства. Відповідно до мети, у магістерській роботі були виконані наступні завдання: Загальна характеристика діяльності ФОП «Дитячий навчальний центр «Майстерня знань»»; Аналізування результатів фінансово-господарської діяльності ФОП «Дитячий навчальний центр «Майстерня знань»»; Аналіз послуг; Способи підвищення конкурентоспроможності; Пріоритетний напрямок розширення та розвитку. У першому розділі роботи розглянуто теоретичні аспекти напрямів підвищення конкурентоспроможності, сутність та зміст поняття «конкурентоспроможність» і методи її оцінки. Другий розділ присвячений аналізу діяльності підприємства, наведено загальну характеристику та оцінка конкурентного становища. У третьому розділі розглянуто шляхи підвищення конкурентоспроможності послуг, а також вдосконалення конкурентних переваг. У сучасному економічному середовищі конкурентоспроможність є реалізацією потенційних можливостей для забезпечення власних домінуючих переваг над конкурентами на конкретному ринку протягом певного періоду часу та в довгостроковій перспективі [4], [5]. Перелік використаних джерел: 1. Портер М. (2005) Конкурентное преимущество : Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость. М. : Альпина Бизнес Букс. 2. Клименко С.М. (2008) Управління конкурентоспроможністю підприємства. К. : КНЕУ. 3. Фролова В.Ю. (2012) Стратегічний підхід в управлінні конкурентоспроможністю підприємства. Вісник Донецького національного університету. №1. С. 177-181. Взято з http://ea.donntu.edu.ua/bitstream/123456789/25102/1.pdf 4. Л. С. Лісовська, А. А. Теребух, Г. В. Рачинська (2008). Конкурентоспроможність – комплексна характеристика суб’єкта ринкової економіки. Вісник Національного університету ‘Львівська Політехніка’. № 611 – С. 26-31. Взято з http://vlp.com.ua/node/2050 5. Боровских Н. (2005) Конкурентные стратегии: методология формирования и развития. М: Альпина Бизнес Букс. 6. Войчак А.В. (2005) Конкурентні переваги підприємства: сутність і класифікація. Київський національний університет технологій та дизайну. №2. С. 50-53. Взято з http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/13273/1/029_Sutn%D1%96st%20ta%20klasif%D1%96k_174_179_714.pdf 7. Гарачук, Ю. О. (2008) Підвищення ефективності діяльності підприємства за рахунок управління конкурентоспроможністю. Дніпровський державний аграрно-економічний університет. № 2. – C. 60-66. Взято з http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1774 8. Должанский І. З. (2006) Конкурентоспроможність підприємства. К.: Центр навчальної літератури. 9. Лісовська Л. С. (2010) Аналіз шляхів підвищення технологічної конкурентоспроможності України. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". № 683 С. 364–370. Взято з http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/20326