Дослідження та удосконалення адміністрування постачальницької діяльності ТзОВ «Старауто»
Автор: Конончук Наталія Михайлівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Бізнес-адміністрування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Оцінку потенційного постачальника доцільно здійснювати комплексно, враховуючи його технічні можливості, виробничий або дистриб’юторський потенціал, фінансовий стан. Розрахунок ненормованих значень показників його надійності слід проводити, керуючись принципами бенчмаркінгу, на основі репрезентативної групи контрагентів. Розстановка пріоритетів серед критеріїв оцінки системи постачання залежить від великої кількості факторів, серед яких виділяються маркетингова та логістична стратегії покупця. Ціною товару на практиці відводиться роль "кваліфікатор замовлення" (критерію оцінки постачальника). Більш високим статусом у порівнянні з них мають інші такі критерії в наступній черговості: своєчасність виконання замовлення, надійність продукції виробничо-технічного призначення і відповідність якості технічним вимогам. При їх дотриманні "переможцем замовлення" стає той постачальник, який пропонує нижчу ціну. Величина останньої при закупівлях на більшу суму, наміри встановити тривалі господарські зв’язки і т. п. визначається в ході прямих переговорів з потенційним контрагентом. Критерії оцінки системи постачання часто мають узагальнюючий характер і не враховують конкретних характеристик окремих видів товарів, тому для кожного конкретного випадку закупівлі вони встановлюються індивідуально. Узагальнення посилює їх кількісне вираження, внаслідок чого на практиці підприємства потребують розробки деякої шкали вимірювання або зважування показників надійності постачальників. Проблема вибору системи постачання може розглядатися у прямому розумінні як вибір найліпшої альтернативи в гомогенному просторі пропозиції матеріалів, так і в стратегічному розумінні як вибір субституційних варіантів, що за змістом є гетерогенними, однак ідентичними за кінцевою ціллю логістики постачання – гарантоване забезпечення матеріалами, частинами виробничого процесу. Традиційне вирішення проблеми вибору постачальника полягає у виборі джерела постачання, яким зазвичай може бути виробник або посередник, що функціонує в дистрибуційній мережі з обслуговування виробника (власній чи контрактній). Комплексне оцінювання системи постачаннязорієнтовує на використання як постачальника безпосереднього виробника за досить великих стабільних потреб матеріалів і гуртову базу за відносно невеликих потреб стандартних матеріалів. Однак точніша процедура вибору системи постачання вимагає використання методу багатокритеріального оцінювання. Такий метод багато- критеріального оцінювання системи постачання може бути реалізований за кількома сценаріями. Метою даної роботи було виявити особливостіадміністрування постачальницької діяльності ТзОВ «Старауто». Об’єктом – ТзОВ «Старауто». Предметом – можливості удосконалення адміністрування постачальницької діяльності. Серед методів дослідження вказаної тематики можна виділити аналіз і синтез, індукцію і дедукцію, аналогію і моделювання, абстрагування і конкретизацію, системний аналіз і функціонально-вартісний аналіз. Основною інформаційною базою для виконання роботи за об’єктом дослідження є посібники, монографії, наукові статті за визначеною проблематикою, фінансова та управлінська звітність та оперативні дані бухгалтерського обліку ТзОВ «Старауто». Практична значимість дослідження полягає в тому, що проаналізовано особливості адміністрування ділової активності бізнесу на прикладі ТзОВ «Старауто», на основі чого запропоновано дієві напрями вдосконалення адміністрування ділової активності, що може бути адаптовано для інших підприємств.