Дослідження та удосконалення управління конкурентоспроможністю ТОВ «Рівне-ЛЕД» із урахуванням цінностей сталого розвитку
Автор: Олішевська Олександра Олександрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Олішевська О.О., Данько Т.І. Дослідження та удосконалення управління конкурентоспроможністю ТОВ «Рівне ЛЕД» з урахуванням цінностей сталого розвитку. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2021. Проблема підвищення рівня конкурентоспроможності є однією з найважливіших для підприємств у сучасному бізнесі. Поява нових «гравців» на ринку», посилення позицій існуючих конкурентів або зміна конкурентного становища в галузі впливають на ринок та підвищують необхідність фірм досліджувати та удосконалювати управління конкурентоспроможності. Конкурентний потенціал фірми є поняттям, що напряму відображає її конкурентоспроможність та включає в себе всі можливі сфери діяльності підприємства [1, c.123]. Оцінка рівня конкурентоспроможності – є головним методом дослідження конкурентної позиції підприємства. Для успішного функціонування як на зовнішньому, так і на внутрішньому ринку, недостатньо лише розрахувати кількісні показники та проаналізувати їх результати, потрібно визначити рівень конкурентоспроможності у різних середовищах, знайти слабкі місця та перетворити їх у можливості [2, c.15]. Така оцінка повинна бути комплексною та включати в себе різні методи. Шляхи підвищення конкурентних позицій стимулюють компанії вивчати ринок системно та формувати інноваційні стратегії, що, в свою чергу, підвищує рівень галузі вцілому. Проте, на сьогодні, при прийнятті стратегічного рішення необхідно зважати на засади сталого розвитку, що диктує сучасне економічне становище. Будь-яка прийнята стратегія повинна втілюватися лише з урахуванням принципу: не зашкодити навколишньому середовищу, людині та економіці світу. Поняття «стале підприємство» характеризує компанію як соціально-відповідальну, що оптимізує свою роботу у 3-ох напрямках: соціальному, екологічному та фінансово-економічному [3, c.192-193]. Дотримання засад сталого розвитку дозволяє підприємству втримувати конкурентну позицію та підвищувати її за допомогою перетворення цих аспектів у конкурентні переваги. Однією з особливостей управління конкурентоспроможності підприємства є орієнтація на майбутнє. Оскільки темп зміни економічних чинників у сучасному світі надто швидкий, підприємство повинно здійснювати постійний контроль за становищем на ринку. Такий підхід трактування управління конкурентоспроможності підприємства перегукується з особливостями засад сталого розвитку, що доводить, що ці поняття є взаємопов’язаними [4]. Об’єктом дослідження є конкурентоспроможність товариства з обмеженою відповідальністю «Рівне ЛЕД». Предметом дослідження є теоретичні та методичні підходи управління конкурентоспроможністю ТОВ «Рівне ЛЕД» з урахуванням цінностей сталого розвитку. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є дослідження та удосконалення управління конкурентоспроможністю ТОВ «Рівне ЛЕД», обґрунтування теоретичних аспектів та розробка рекомендацій щодо удосконалення управління конкурентоспроможності на основі аналізу фінансово-господарської діяльності фірми. У магістерській кваліфікаційній роботі застосовувався комплекс загальних практичних методів дослідження та підвищення конкурентоспроможності підприємства «Рівне ЛЕД»: кількісний метод рангів, якісний SWOT-аналіз, фінансово-економічний аналіз, що надав можливість визначити найголовніші показники фірми «Рівне ЛЕД», а саме: коефіцієнти майнового стану, фінансової стійкості, ліквідності та ділової активності. Для отримання результатів фінансово-економічного аналізу була використана фінансова звітність підприємства 2018-2020 років (Баланс та Звіт про фінансові результати). Також, у магістерській кваліфікаційні роботі базуючись на проведених дослідженнях, запропоновано рекомендації щодо підвищення рівня управління конкурентоспроможністю підприємства «Рівне ЛЕД», описано особливості реалізації даних заходів та обґрунтована доцільність їх впровадження. Також розраховані витрати на реалізацію та визначена економічна ефективність. Запропоновані заходи базуються на підвищення ресурсного, маркетингового та інноваційного потенціалу підприємства «Рівне ЛЕД» та включають в себе ряд рекомендацій: отримання банкового кредиту, формування маркетингового відділу, розробка рекламної стратегії, удосконалення сайту підприємства, формування стратегії-послідовника та повторний аналіз конкурентоспроможності. Комплексний аналіз та впровадження заходів дозволить покращити рівень маркетингу, збільшить фінансові ресурси та підвищить конкурентоспроможність ТОВ «Рівне ЛЕД». Ключові слова: конкурентоспроможність, світлотехнічна галузь, конкурентний потенціал, управління конкурентоспроможності, сталий розвиток. Перелік використаних літературних джерел. 1. Омельчак Г.В. Інституціональне середовище та сутність конкурентного потенціалу корпорацій / Г.В. Омельчак // Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. – 2013. – № 3. – С. 121–125 2. Кошелупов І. Ф. Управління конкурентоспроможністю підприємства: навч. посіб., Одеса: ОДЕУ/ І. Ф. Кошелупов. – 2009. – 152 с.. 3. Nowak S. Zarzadzanie konkurencyjnoscia a CSR I zrownowazony rozwoj przedsiebiorstwa / S. Nowak, A. Franczak // Logistyka-nauka. – Logistyka, 2012. – №6. – 190-196 4. Зайцева Л. О. Складові концепції сталого розвитку. Ефективна економіка. 2019. № 11. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/11_2019/57.pdf