Дослідження та удосконалення збутової діяльності ТзОВ «Транс-Сервіс-1»
Автор: Манзак Тарас Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Манзак Т.І., Яворська Н.П. (керівник). Дослідження та удосконалення збутової діяльності ТзОВ «Транс-Сервіс-1». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2021. Розширена анотація. Перетворення економіки України дає можливість підприємствам власноруч планувати свою діяльність. У сучасних умовах нестача грошових коштів може виникнути, якщо не досить розвинуто або взагалі відсутній механізм адаптації діяльності підприємства до сучасних вимог. Дослідження процесу регулювання збутової діяльності полягає в тому, що опрацювання дієвого механізму регулювання дає право помічати негативні тенденції, які постають у процесі діяльності підприємств і послабляють їх, враховуючи відповідний інструментарій. В сучасних умовах функціонування торговельних підприємств на ринку, що характеризуються підвищеним рівнем ризику та невизначеністю, залишається актуальною потреба підвищувати рівень ефективності збутових процесів та оперативно реагувати управлінцям на зміну умов реалізації послуг на ринку, що пояснюється постійною зацікавленістю вітчизняних підприємців у вдосконаленні процесу реалізації продукції як важливої функціональної складової діяльності підприємства. Зважаючи на те, що основною метою збуту, як правило, постає реалізація товарів і послуг споживачам при відповідному рівні якості збутового сервісу, то можна знову констатувати актуальність даної проблематики й наразі. Сучасна економічна система будь-якої країни розвивається в умовах підвищеної інтенсифікації товарних, сировинних, фінансових та інших потоків. Механізм обміну послугами між сферами матеріального виробництва в сучасних умовах перетворився в складну, багатогалузеву транспортну систему, що характеризується величезною кількістю транспортних підприємств, тісно взаємопов’язаних один з одним і обслуговуючих багато тисяч об’єктів промисловості, сільського господарства і будівництва. Об’єктом дослідження є збутова діяльність ТзОВ «Транс-Сервіс-1». Предметом дослідження є сукупність теоретико-методичних засад і практичних аспектів удосконалення збутової діяльності ТзОВ «Транс-Сервіс-1». Метою магістерської кваліфікаційної роботи є дослідження та удосконалення збутової діяльності ТзОВ «Транс-Сервіс-1». У магістерській кваліфікаційній роботі здійснено огляд наукової та навчально-методичної літератури щодо сутності та економічного змісту збутової діяльності; відображено складові збутової діяльності та надано характеристику основних етапів процесу збуту; виділено особливості збутової діяльності автотранспортних підприємств та представлено функціональну модель управління процесом надання послуг вантажних перевезень. Проаналізовано основні показники діяльності підприємства, проведено дослідження результативності діяльності в цілому та збутової зокрема (фінансові результати діяльності підприємства; динаміку та структуру операційних витрат; доходи від різновидів договорів з клієнтами; динаміку та структуру собівартості реалізації; динаміку та структуру витрат на збут ТзОВ «Транс-Сервіс-1»). Також, у магістерській кваліфікаційній роботі базуючись на власних дослідженнях, розглянуто можливі шляхи удосконалення збутової діяльності ТзОВ «Транс-Сервіс-1»; обґрунтовано доцільність вибору розвитку виробничо-технічної бази і надання послуг із забезпечення працездатності автомобілів, а саме відкриття станції визначення технічного стану автомобілів; визначено ефективність реалізації заходу щодо створення на базі ТзОВ «Транс-Сервіс-1» станції з визначення технічного стану автомобілів. Ключові слова: збут, збутова діяльність, автотранспортне підприємство, доходи, витрати, удосконалення. Перелік використаних літературних джерел. 1. Ключник А. В., Білозерцева І. О. Теоретичний аналіз поняття «збут» та його функцій. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія :Економічні науки. 2014. Випуск 6. С. 188–191. 2. Одарченко А. М., Одарченко М. С. Аналіз збутової політики підприємства та рекомендації щодо її удосконалення. Scientific Journal «ScienceRise». 2015. № 2/3 (7). С. 70?73. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/texc 2015 2%283%29 14. 3. Латкіна С. А., Тябус А. А. Шляхи підвищення ефективності збутової діяльності підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2016. Випуск 8. Ч. 1. С.132–134. 4. Федорович Р. В. Аналіз в управлінні збутовою політикою підприємства. Тенденції розвитку маркетингу в умовах економічних трансформацій : монографія. Тернопіль, 2017. С. 234–249. 5. Hilorme T., Perevozova I., Sakun A., Reznik O., Khaustova Ye. (2020). Accounting model of human capital assessment within the information space of the enterprise. Academy of Accounting and Financial Studies Journal, Vol. 24, Issue 3, pp. 1—7. URL: https://www.abacademies.org/journals/month-june-year-2020-vol-24-issue3-journal-aafsj-past-issue.html