Дослідження та удосконалення стратегії управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності

Автор: Щербінович Оксана Валеріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Центр дистанційного навчання
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В сучасних умовах функціонування зовнішньоекономічна діяльність набуває нових форм та рис, що вимагає постійного вивчення характерних особливостей її формування та реалізації. Незважаючи на вагому кількість досліджень, існує об’єктивна потреба у вирішенні проблеми формування стратегій управління підприємством в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності. Проблеми організації стратегічного управління, зокрема стратегій управління в умовах активізації зовнішньоекономічної діяльності підприємств досліджувались вченими економістами [1-5]. Дискусійними і такими, що вимагають подальших досліджень, залишаються питання методології стратегії управління підприємствами. Для організацій, які спеціалізуються на здійсненні декількох видів діяльності і характеризуються значними масштабами, властиві три рівні стратегії: корпоративна; ділова; функціональні [1-5]. Стратегію управління визначають як план діяльності та розвитку підприємства, який визначає позицією на зовнішньому ринку в поточному та перспективному періодах [1-5]. Мета роботи: дослідження та удосконалення стратегії управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності. Об’єкт роботи: ТзОВ «Техніка для бізнесу». Предмет дослідження: стратегія управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності. У роботі здійснено узагальнений огляд літературних джерел за проблемою удосконалення стратегій управління підприємством в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності та досліджено правову основу врегулювання цього питання на основі аналізування законодавчих і нормативно-правових актів. Охарактеризовано діяльність ТзОВ «Техніка для бізнесу», систему управління. Здійснено діагностику виробничо-господарської, зовнішньоекономічної діяльності та фінансового стану. Досліджено та проаналізовано стратегію управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності, виявлено існуючі проблеми, негативі сторони і загрози. Ідентифіковано фактори впливу за проблемою удосконалення стратегії управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» та розроблено комплексний захід удосконалення стратегії управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності. Розроблено ієрархічну структуру завдань, а також структуру ресурсів заходу удосконалення предмету дослідження. Сформовано структуру стейкхолдерів, відповідну матрицю відповідальності в межах удосконалення стратегії управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності. Здійснено економічний розрахунок вартості впровадження заходу, сформовано бюджет проекту, оцінено можливі витрати, пов’язані із комплексним удосконаленням стратегії управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності. Розроблений проект удосконалення стратегії управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності дозволив вирішити існуючі проблеми: загальна стратегія управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» формується без врахування функціональних стратегій діяльності та не зорієнтована на комплексний підхід до забезпечення стратегічного управління в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності; низька результативність стратегії управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» через неузгодженість у системі та структурі стратегічних цілей функціональних підрозділів в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності. Було запропоновано такі заходи: розроблення стратегії на засадах використання системного та функціонального підходів до управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності; використання концепції цілепокладання при формуванні та реалізації стратегії управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності. Формування стратегії управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності на основі застосування системного підходу передбачає: забезпечення узгодження дій ринкових факторів і відносин, вихід на нові зовнішні ринки збуту, формування конкурентних переваг та сильних конкурентних позицій. Функціональний підхід до стратегічного управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» має ґрунтуватися на управлінні діяльністю функціональних служб і структурних підрозділів підприємства, які беруть участь у загальному процесі виробництва та має врахувати особливості функціональних стратегій (ресурсних, виробничих, товарних, маркетингових, фінансових та ін.). Цілевизначення стратегії управління ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах активізування зовнішньоекономічної діяльності є одночасно функцією і інструментом формування стратегії управління. Забезпечення досягнення визначених цілей діяльності буде сприяти функціонуванню та розвитку виробничої системи ТзОВ «Техніка для бізнесу» в цілому, яка буде використовуватись у стратегічному режимі. Впровадження комплексного заходу дозволить отримати економічний ефект внаслідок підвищення ефективності стратегічного управління та створення умов для активізування зовнішньоекономічної діяльності ТзОВ «Техніка для бізнесу». Технологічний ефект пов’язаний із удосконаленням технології розроблення та реалізації стратегії управління підприємством. Інформаційний ефект буде отримано від використання концепції цілепокладання при формуванні стратегії управління. Ключові слова: управління, стратегічне управління, стратегія, зовнішньоекономічна діяльність. Перелік використаних літературних джерел. 1. Василенко, В.А. (2003). Стратегічне управління. ЦУЛ. 2. Міщенко, А.П. (2004). Стратегічне управління. Центр навчальної літератури. 3. Бабій, І.В. (2018). Стратегічне управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємств: теорія, методи, практика. ТОВ «Поліграфіст-3». 4. Кубарева, В.С. (2012). Сутність стратегічного управління підприємством. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Логістика, (749), 55–60. 5. Головня, Ю.І. (2010). Організація стратегічного управління на підприємствах по переробленню сільськогосподарської продукції. Агросвіт, (6), 32-36.