Дослідження та удосокналення товарної стратегії ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності

Автор: Мізерна Анастасія Василівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Центр дистанційного навчання
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У сучасних економічних умовах проблема вибору пріоритетних напрямів економічного розвитку суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності є одним із найбільш актуальних завдань для підприємства. Розв’язання цих завдань насамперед зумовлене значним рівнем невизначеності довгострокових тенденцій розвитку національної економіки, обмеженими ресурсними можливостями, а також іншими обставинами. Формування стратегії економічного зростання підприємства, яка була б спрямована на довгострокову перспективу, є надійною основою його виживання у складному конкурентному середовищі в умовах посилення глобалізаційних та інтеграційних процесів. Обґрунтований вибір маркетингової товарної стратегії впливатиме на формування стратегічних факторів успіху суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності. Об’єкт дослідження – ТзОВ «Техніка для бізнесу». Предмет дослідження – удосконалення товарної стратегії ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Мета дослідження – розроблення заходів щодо удосконалення товарної стратегії ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. ТзОВ «Техніка для бізнесу» є відомим в Україні дистриб’ютором комп’ютерної техніки. Це є підприємство, що пропонує як фізичним, так і юридичним особам широкий спектр комплексних ІТ-рішень. Асортимент продукції компанії включає ноутбуки, комп’ютери, ігрові гарнітури, монітори, дисплеї, клавіатури, миші, крипто-гаманці, мобільні телефони, материнські плати, презентаційне обладнання тощо. Крім того, важливий напрямок роботи вказаного товариства – надання послуг у сфері формування й удосконалення базової ІТ-інфраструктури. Мова йде про забезпечення інформаційної безпеки підприємств, про створення автоматизованих робочих місць, про організування систем збереження даних, про облаштування мультимедійних систем, про розроблення систем диспетчеризації та автоматизації, про надання послуг у сфері здійснення спільної роботи тощо. За напрямком інженерної інфраструктури підприємство створює структуровані кабельні системи, системи безпеки, системи зв’язку та телебачення, а також реалізує електротехнічні рішення та рішення щодо побудови серверних кімнат. Зазначене господарське товариство також надає послуги у сфері ІТ-аутсорсингу, проектування та впровадження, а також широкий спектр сервісних послуг. Фінансовий стан ТзОВ «Техніка для бізнесу» загалом слід вважати як позитивний. Про це свідчать розраховані індикатори фінансового стану. Так, індикатори ділової активності цього суб’єкта господарювання загалом є в межах норми, водночас, не всі серед них мають позитивні тенденції в динаміці. Тривожним сигналом є те, що у динаміці рівень індикаторів рентабельності підприємства зменшується. Таким чином, керівництву слід посилити контроль за фінансовими результатами своєї діяльності. ТзОВ «Техніка для бізнесу» має достатній рівень загальної ліквідності, водночас, індикатори швидкої та абсолютної ліквідності дещо відхиляються від нормативів. Тож керівництву слід звернути увагу на рівень ліквідних оборотних активів та рівень поточних зобов’язань. ТзОВ «Техніка для бізнесу» є активним суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності. Підприємство в основному здійснює імпортні операції, імпортуючи різноманітну продукцію ІТ характеру (комп’ютерну периферію, офісне обладнання, витратні матеріали, комп’ютери, ноутбуки, планшети, сервери, системи збереження даних, портативну електроніку, носії інформації тощо). ТзОВ «Техніка для бізнесу» імпортує свою продукцію з Китаю, Швейцарії, Нідерландів, Польщі, Німеччини, Чехії, Кіпру, Австрії та інших країн. Причому, географічна структура імпорту за останні роки не зазнає істотних змін. Також у роботі виявлено, що експорт ТзОВ «Техніка для бізнесу» має епізодичний характер. У роботі виокремлені проблеми товарної стратегії ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності: 1. Низький рівень виявлення нових ринкових можливостей під час удосконалення товарної стратегії ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. 2. Низький рівень кореляції товарної стратегії ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності із його загальнокорпоративною стратегією. У роботі запропоновано удосконалення товарної стратегії ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності шляхом: 1. Використання бенчмаркінгу для виявлення нових ринкових можливостей під час удосконалення товарної стратегії ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. 2. Використання збалансованої системи показників для забезпечення кореляції товарної стратегії ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності із його загальнокорпоративною стратегією. Першою пропозицією для ТзОВ «Техніка для бізнесу» є використання бенчмаркінгу для виявлення нових ринкових можливостей під час удосконалення товарної стратегії цього підприємства в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Найбільш поширено бенчмаркінг означає метод, який дає змогу зрозуміти, наскільки добре працює підприємство зараз, і визначити, де є можливості для покращення. У тому числі це стосується і зовнішньоекономічного вектору бізнесу і товарної стратегії підприємств. Використовуючи конкретні дані від ключових конкурентів, власники і керівники суб’єктів господарювання мають змогу формувати більш амбітніші цілі та плани зростання на майбутні періоди. Другою пропозицією для ТзОВ «Техніка для бізнесу» запропоновано використання збалансованої системи показників для забезпечення кореляції товарної стратегії цього підприємства в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності із його загальнокорпоративною стратегією. Як відомо, збалансована система показників (або BSC, або Balanced Scorecard) – це інструмент управління стратегією та її результатами. Використовуючи збалансовану систему показників, керівники цього підприємства бачитимуть, наскільки фактичні показники відстають від плану і зможуть коригувати стратегію. Застосовуючи BSC, менеджер встановить терміни виконання завдань, поділить зони відповідальності та виділить робочі ресурси. Ключові слова – бенчмаркінг, збалансована система показників, зовнішньоекономічна діяльність, товарна стратегія, стратегія. Перелік використаних літературних джерел 1. Мартиненко, А.В., & Перерва, П.Г. (2021). Формування маркетингових стратегій для інноваційних товарів на окремих стадіях їх життєвого циклу. Маркетинг і цифрові технології, 5 (1), 6-16. DOI: 10.15276/mdt.5.1.2021.1 2. Панченко, В., & Баран, Р. (2021). Товарна політика розвитку суб’єктів туристичної галузі України: напрями розвитку та реалізації. Економіка та суспільство, 30. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-30-8 3. Птащенко, О.В., & Куценко, К.І. (2021). Використання стратегічного маркетингового інструментарію в межах торговельного співробітництва. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, 3, 141-144. DOI: https://doi.org/10.33216/1998-7927-2021-267-3-141-144 4. Руденко, О., & Сергієнко, О. (2021). Сучасні підходи до маркетингової товарної політики, рекламного креативу, мерчандайзингу як запорука ефективного менеджменту. Економіка та суспільство, 32. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-32-43 5. Таран-Лала, О.М. & Сухорук, К.В. (2021). Особливості стратегічного управління підприємством. Економіка та суспільство, 25. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-25-66 6. Хурдей, В.Д., Даценко, В.В., & Семенова, Л.Ю. (2021). Вплив маркетингової товарної політики на поведінку споживачів в умовах кризи. Економічний простір, 165, 96-100. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/165-17