Дослідження та удосконалення ділових комунікацій ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності

Автор: Рогожан Тетяна Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Центр дистанційного навчання
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Комунікація – це двосторонній процес передачі інформації у символічній формі через відповідні канали між відправником та одержувачем з метою встановлення контакту між ними [1]. Поняття «комунікація» і «ділова комунікації» виступають як загальне й особливе, оскільки, останнє виступає вихідним стосовно першого; це - обмін інформацією в процесі діяльності, спілкування, і шляхи сполучення. Ефективність комунікацій в організації часто визначає якість рішень і їхньої реалізації. У 1928 році літературний критик І. Річардс зазначив, що «комунікація відбувається тоді, коли один розум діє задля впливу на іншій розум, в якому з’являється почуття аналогічне першому, і котре частково породжено схожим переживанням» [4]. Ділова комунікація - складний багатоплановий процес, сутністю якого виступає встановлення й розбудова спілкування між людьми, що зумовлено потребами спільної діяльності й обміном, інформацією, знаннями, інтелектуальною власністю. Своєю метою має вироблення єдиної стратегії взаємодії, сприйняття й розуміння іншої людини [2]. Завданнями ділових комунікацій є [1]: 1) встановлення корисних контактів з громадськістю, органами влади, акціонерами, споживачами, вигідними інвесторами та постачальниками з метою формування позитивного ставлення до діяльності організації; 2) створення умов для успішного просування товарів і послуг як всередині країни, так і за її межами з урахуванням мінімізації сукупних витрат і ринкової конкуренції; 3) організація популяризації організації, результатів комерційної діяльності за рахунок проведення дискусій, ділових зустрічей, днів відкритих дверей і презентацій. Зміст ділових комунікацій визначається потребами у спільній діяльності, котра проявляється в узгодженості як дій, так і розуміння та прийняття її учасниками цілей, своєї ролі і можливостей по реалізації завдань, а також специфіки такої діяльності. Е. Гіденс виокремлює три загальноприйняті складові спілкування: комунікативну (вербальний обмін інформацією), інтерактивну (вербальна і невербальна взаємодія) й перцептивну (невербальне сприйняття) [3,4]. Ділова комунікація буває вербальною, котру вивчає психологія, лінгвістика, логіка та інші науки або невербальною, якою займаються кінесіка і проксеміка [4]. Формування правил ділового спілкування, як зазначають автори статті [5] явище історичне, що має як загальновизнані принципи, так і національні особливості. До основної заповіді ділових комунікацій належить рівність партнерів в ім’я справи, яка погоджена до виконання. Специфіка ділового спілкування полягає в тому, що зіткнення, взаємодія, соціальне регулювання в будь-якій справі: науці, мистецтві, політиці, торгівлі, виробництві здійснюється в правовому полі. Мета магістерської кваліфікаційної роботи полягає у дослідженні та удосконаленні ділових комунікацій ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Об’єктом магістерської кваліфікаційної роботи є ТзОВ «Техніка для бізнесу» , яке функціонує на ринку західної України ще з 1997 року та є одним з найвідоміших дистриб’юторів ІТ технологій на українському ринку. Предметом дослідження є ділові комунікації в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Методи досліджень – аналізування, узагальнення, порівняння, оцінювання, математичний та графічний аналізи, евристичні методи. За результатами дослідження були виявлені такі проблеми удосконалення ділових комунікацій ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності, а саме: не достатньо приділяється уваги комунікаціям товариства з зовнішніми цільовими групами, що погіршує співпрацю з ними; наради на підприємстві часто проводяться з затримками, несистематично, без попередньо висвітленого переліку порядку денного. З метою усунення виявлених недоліків було запропоновано: розроблення комунікаційної стратегії з метою удосконалення ділових комунікацій ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності та формування правил щодо проведення внутрішніх ділових нарад з метою удосконалення ділових комунікацій ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Практична значущість запропонованих заходів полягає в тому, що їх можна рекомендувати для реалізації не лише у ТзОВ «Техніка для бізнесу», але й для інших підприємств. Ключові слова: комунікація, ділова комунікація, цільові групи, канали комунікацій, стратегія, нарада. Перелік використаних літературних джерел. 1. Крисько Ж. Роль ділових комунікацій в управлінні організацією, Економіка та суспільство, №32 URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/221 2. Шавкун І.Г. (2009) Ділова комунікація: сутність та типологія. Гуманітарний вісник ЗДІА, випуск 38, С. 67-74 3. Гіденс Е. (1999) Соціологія [пер. з англ. В. Шовкун, А. Олійник]. К. : Основи, 726 с. 4. Яценко С.С. (2017) Сучасна концепція ділової комунікації. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія, №4, С. 81-86 5. Ангелов, Г., & Дмитрашко, С. (2016). Ділове спілкування: особливості сучасної комунікації. Food Industry Economics, 8(2). https://doi.org/10.15673/fie.v8i2.134