Особливості створення візуальних образів літературних персонажів дитячої книги у стилі аніме

Автор: Габа Роксолана Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У цій магістерській кваліфікаційній роботі розглянено особливості створення літературного персонажа у стилі аніме, відповідно досліджено історію аніме-мистецтва від заснування до сьогодні. Закцентовано особливу увагу на сприйнятті аніме-жанру посеред українського суспільства, а саме на характерних ознаках аніме-персонажів, символіці, пояснено головні аспекти японської міфології та виявлено їх у аніме-мультиплікації. Крім розгляду японської літератури, зроблено огляд європейської дитячої літератури, переважно авторських книжок, зосереджено увагу на стилю написання казок та проаналізовано еволюцію ілюстрування. У першому розділі докладно з’ясовано виникнення першої книжки, етапи її розвитку аж до моменту виникнення дитячої літератури. Зроблено огляд легендарних міфічних істот, здебільшого тих, що відтворені як персонажі проектованої книжки. Досліджено розвиток манґи та аніме, з’ясовано зв’язок між ними. Розглянено жанри та піджанри аніме-мультиплікації, також створено список архетипів аніме-персонажів, виявлено типи аніме-продукції. Висвітлено аналоги дитячих книг, закордонних, українських, а також проаналізовано манґу. У другому розділі виявлено чотири дитячі вікові категорії, відповідно до цього проаналізовано психіку дитини на кожному з етапів розвитку. Ознайомлено із способами ілюстрування книжки, розглянено види та етапи ілюстрування, а також на основі робіт минулих ілюстраторів розроблено правила вдалого ілюстрування книжок. Аргументовано значення книжки як дитячого друкованого продукту, важливість розвитку аніме-стилю в Україні. Щоб впевнитися у доцільності вибраного стилю ілюстрування до авторської книги «Розалія та її чарівний світ», розроблено та проведено анкетне опитування для осіб різної вікової категорії. Визначено вікову категорію книжки та ознайомлено з Державними санітарними нормами і правилами щодо друкованої продукції для дітей. У третьому розділі окреслено особливості створення головного героя, на основі цього створено головну героїню, роз’яснено її символіку та психологічний образ. Описано загальну мотивацію героя, його шлях від початку до кінця казкової історії. Відповідно до позитивного героя проаналізовано важливість негативного героя, визначено тип його поведінки та характеру, докладно описано персонажа, його колористику та тілесні характеристики. Розроблено також низку другорядних персонажів, чотири з яких є всеціло другорядними, а ще троє виступають у третій ролі. Відповідно до кожного другорядного персонажа створено його тип проблеми та характеру, а також виокремлено частину сюжету, де головний герой зустрічається з кожним з них. Відповідно до вікової категорії книжки розроблено дитячі ілюстрації у стилі аніме, у ілюстраціях зображено етапи дорослішання головної героїні, а також боротьбу із кожним антигероєм, що в результаті перетворюється на позитивного героя. Розроблено також дизайн сторінок з ілюстраціями та окремо оформлення тексту, відповідно до макета книжки створено палітурку. Опрацьовано подальшу рекламну кампанію з просування на ринку нового друкованого продукту для дітей – книжки «Розалія та її чарівний світ». Щоб продукт розвивався та набував популярності, розроблено спеціальні флаєри, інсталяцію-тантамареску у вигляді русалки, яку запропоновано вмонтувати біля водойми у парку «Піскові озера», а також розроблено анімаційний постер. Ключові слова: аніме, книжка, стиль, персонаж, ілюстрація.