Цифрові комунікаційні технології на ринку одягу та їх впровадження у діяльність студії дизайнерського одягу Tkana.ua
Автор: Чичкевич Назар Геннадійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Тенденції сучасного світу тісно переплітаються з глобалізаційними течіями, які провокують стрімку появу нових процесів та явищ, а також модернізацію, зміну чи ліквідацію застарілих. Маркетингова політика також змушена насичуватись новітніми технологіями, оскільки цифровізація диктує нові стандарти до діяльності підприємств. За останні десятиріччя змінилося світове і європейське конкурентне середовище на високотехнологічних ринках і в зовнішній торгівлі українськими товарами та послугами[5, c.75]. Ключовою основою побудови конкурентоспроможності ринку країни, як в середині держави, так і на міжнародній арені, повинна бути можливість трансформованого симбіозу інноваційних технологій та механізмів маркетингу [76,c.19]. Наша країна потребує поліпшення конкурентних позицій на глобальному ринку, проте через відсутність сучасних та інноваційних технологій, а також в наслідок домінування сектору аграрної промисловості, покращити ринкові позиції буде вкрай складно без раціоналізації та оптимізації усієї економічної структури [6,с.56]. Розширюючи географічний діапазон бізнесу та підвищуючи актуальність його ефективності відповідно до світових цінових тенденцій факторів виробництва, а також здійснення реальних реформ в українській економіці в умовах підвищення відкритості передбачає покращення інституційного середовища для розвитку маркетингового потенціалу [81,c.205]. Хмарні технології удосконалюють механізми ведення господарської діяльності підприємств, забезпечуючи миттєвий доступ до чисельних джерел інформації в будь-якій точці Землі. Трансформація економічної індустрії, на основі інформаційно-комунікаційних технологій та механізмам електронного маркетингу підвищує цінність людського та інтелектуального капіталу в різних секторах комерції, в тому числі й інтернет-комерції [93,c.47]. Об’єктом дослідження даної магістерської кваліфікаційної роботи є діяльність салону дизайнерського одягу «Tkana.ua» на ринку фешн індустрії. Предметом дослідження є теоретичні та методичні засади створення, адаптації та впровадження у маркетингову політику салону дизайнерського одягу «Tkana.ua». Мета дослідження полягає в обґрунтуванні перспективних напрямків покращення політики маркетингу салону дизайнерського одягу «Tkana.ua» на основі комплексного аналізу діючої маркетингової стратегії та діяльності підприємства в реальних ринкових умовах. Згідно з результатами дослідження, було встановлено, що салон дизайнерського одягу «Tkana.ua» у своїй маркетинговій політиці орієнтується на споживачів шляхом реалізації продукції каналом нульового рівня у власному шоу-румі. Проаналізувавши фінансові результати I і II кварталу 2021стало очевидно, що підприємство не функціонувало в наслідок пандемії коронавірусної інфекції, проте дані економічних показників у 2018 та 2019 роках продемонстували збільшення доходів підприємства, а також високу рентабельність продукції. Підприємство виготовляє ткані дизайнерські речі, встановлюючи приблизно середні ринкові ціни на подібну продукцію високої моди, проте дослідження відгуків споживачів, шляхом проведення електронного анкетування на офіційних сторінках «Tkana.ua» в соцмережах продемонструвало, що висока вартість в деяких випадках перешкоджає до купівлі продукції. Морфологічна матриця споживачів продукції «Tkana.ua», описана в другому розділі магістерської кваліфікаційної роботи була підтверджена даними соціологічного опитування, здійсненого та продемонстрованого у дослідницькому розділі роботи. Досліджуючи орієнтацію виробництва салону дизайнерського вбрання «Tkana.ua», було з’ясовано факт використання унікальної техніки ручного ткання, котра зумовлена насамперед конструкцією верстату, що в результаті дає якісну продукцію, котру неможливо виконати за допомогою автоматизованої технічної системи. Здійснений аналіз маркетингових заходів студії дизайнерського одягу «Tkana.ua», продемонстрував необхідність вдосконалення маркетингової політики збуту, оскільки наявні канали збуту недостатньо розвинуті і потребують покращення, внаслідок чого було розроблено рекомендації в процесі створення проектної частини магістерської кваліфікаційної роботи. Шляхом створення цифрового інформаційного рекламного продукту у вигляді відеоролика було обґрунтовано наукову новизну, котра полягає у використанні сучасних програмних продуктів у побудові маркетингової комунікаційної політики підприємства. Ключові слова: цифрові комунікаційні технології, маркетингова комунікація, ринок легкої промисловості України, маркетингова політика, комунікаційна політика, студія дизайнерського одягу, створення рекламного продукту у вигляді відеоролика. Перелік використаних джерел: 1. Мних О.Б., Сапотніцька Н.Я. Поява нових експортних можливостей українських підприємств на міжнародних конкурентних ринках як стратегічний пріоритет формування інноваційної економіки. Інноваційна економіка 1-2. , 2018. С. 75-80 2. Мних О. Б., Сапотніцька Н. Я. Поєднання маркетингових і логістичних концепцій у контексті розвитку інноваційної активності підприємницьких структур. Вісник «Економічні науки» ХНУ. 2011. Том 2. С. 19-22. 3. Мних О. Б. Зовнішня торговельна політика і міжнародний бізнес як відображення конкурентних позицій України на європейських і світових ринках. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. Т. 20. C. 50–56. 4. Мних О.Б. Якісні зміни ринкового та інвестиційного середовища вітчизняних підприємств і маркетингові проблеми розвитку їх діяльності на внутрішньому і закордонних ринках збуту / О.Б. Мних // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Логістика. – 2016. – №. 846. – С. 204–213. 5. Мних О. Б. Інтернет-маркетинг як компонента туристичного бізнесу в розумній економіці. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія Економічні науки. - 2021. - № 1 (155). - С. 45-54.