Адаптивне управління проектом та його ресурсами з використанням сучасних цифрових комунікаційних технологій на прикладі діяльності студії дизайнерського одягу Tkana.ua
Автор: Баховський Любомир Андрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Через динаміку розвитку сучасного світу, спостерігається різка потреба у швидкому адаптуванні до ситуації [1, с123]. Кризові явища, котрі присутні в будь-якій сфері життя чи галузі промисловості створюють невизначеності у формуванні і здійсненні господарської діяльності підприємств [2, с 99]. Управління проектами має на меті сформувати такі механізми керування усією діяльністю підприємства, щоб максимально ефективно досягнути поставлених завдань та цілей, а також вберегти і зміцнити конкурентні позиції на ринку, в тому числі й у кризовий період [3,c.77]. Збільшення явищ впровадження інформаційних технологій у сферу управління проектами в розвинених країнах світу спровокувало створення підходів управління такими процесами, щоб вони були більш ефективними та більш контрольованими [4]. Глобалізація своїми досягненнями усуває будь-які фізичні кордони шляхом розвитку цифрових технологій[5,c 70]. Індустрія високої моди в умовах пандемії коронавірусної інфекції Covid-19 потребує нових інновацій, які можна було б інтегрувати в діючу систему підприємств фешн-індустрії задля покращення маркетингової політики в цілому[6,c337]. Об’єктом дослідження у даній магістерській кваліфікаційній роботі є діяльність салону дизайнерського одягу «Tkana.ua» на ринку високої моди. Предметом дослідження є теоретичні та методичні засади механізмів управління проектами, їхня адаптація та впровадження у діяльність салону дизайнерського вбрання «Tkana.ua» та маркетингову політику підприємства. Метою даної роботи є теоретичне обґрунтування перспективних напрямів покращення управлінням підприємством, а також впровадження інноваційних механізмів маркетингу в діяльність салону дизайнерського одягу «Tkana.ua» на основі комплексного аналізу діючої маркетингової стратегії та діяльності підприємства в реальних ринкових умовах. Наукова новизна роботи полягає у обґрунтуванні, створенні та впроваджені сучасних елементів управління в маркетингову комунікаційну діяльність підприємства, шляхом створення плану рекламної, а також формування комплексу дій задля підвищення конкурентоспроможності підприємства «Tkana.ua». Структурними елементами роботи є анотація, зміст, вступ, чотири розділи, десять підрозділів, загальні висновки по роботі та по кожному з розділів, список використаних джерел, додатки та ілюстративний матеріал у вигляді рисунків та таблиць. У першому розділі магістерської кваліфікаційної роботи висвітлені теоретичні засади удосконалення механізмів управління процесами на підприємстві, а також функції управління проектами в період невизначеності. У другому розділі проведено аналіз діяльності салону дизайнерського одягу «Tkana.ua». У третьому розділі відображено дослідження ринку фешн-індустрії та високої моди. У четвертому розділі на основі проведеного аналізу подано пропозиції щодо покращення маркетингової комунікаційної політики салону дизайнерського одягу «Tkana.ua». У висновках узагальнено результати досліджень та завдань даної магістерської кваліфікаційної роботи. Практична цінність роботи полягає застосуванні пропозицій задля покращення конкурентних позицій салону дизайнерського одягу «Tkana.ua». Згідно з результатами дослідження, було встановлено, що салон дизайнерського одягу «Tkana.ua» у своїй маркетинговій політиці орієнтується на споживачів шляхом реалізації продукції каналом нульового рівня у власному шоу-румі. Згідно з позитивною динамікою основних економічних показників підприємства «Tkana.ua» у 2018 – 2019 роках, фінансове становище можна характеризувати як стабільне. Станом на 2021 рік підприємство не функціонує повною мірою внаслідок карантинних обмежень пов’язаних з пандемією коронавірусної інфекції Covid-19. Підприємство виготовляє ткані дизайнерські речі, встановлюючи приблизно середні ринкові ціни на подібну продукцію високої моди, проте дослідження відгуків споживачів, шляхом проведення електронного анкетування на офіційних сторінках «Tkana.ua» в соцмережах продемонструвало, що висока вартість в деяких випадках перешкоджає до купівлі продукції. Ринки одягу фешн-індустрії в період 2020-2021 років різко трансформувались з фізичних в віртуальні, це пов’язано з пандемією. Підприємства та бренди високої індустрії, котрі не встигли адаптуватись до кризового стану невизначеності втратили свої конкурентні позиції та занепали. Провівши аналіз маркетингової політики підприємства «Tkana.ua», стала очевидна низька політика просування та стимулювання збуту, саме тому було розроблено рекомендації задля впровадження нових елементів задля підвищення конкурентоспроможності підприємства на ринку фешн-індустрії. Проведений аналіз потреб споживачів «Tkana.ua» продемонстрував зацікавленість міського споживача у своєму зовнішньому вигляді, а також це доказ того як працюють спонтанні покупки, оскільки більшість опитуваних (25%) здійснює купівлю 1 раз на місяць, 20% опитуваних – 2 рази на місяць, дослідження відгуків споживачів, шляхом проведення електронного анкетування на офіційних сторінках «Tkana.ua» в соцмережах продемонструвало, що висока вартість в деяких випадках перешкоджає до купівлі продукції, в наслідок чого рекомендується знизити націнку на продукцію на 15% чи створити систему акційних пропозицій для постійних клієнтів. Було розроблено й запропоновано маркетингову стратегію для салону дизайнерського одягу «Tkana.ua», задля покращення комунікаційної політики і політики збуту. Було також розроблено рекомендації щодо напрямів покращення комунікаційної політики салону дизайнерського одягу «Tkana.ua», серед яких: розробка власного веб-сайту, покращення стану інформативності офіційних сторінок підприємства в соціальних мережах. Ключові слова: управління проектами, маркетинговий план, медіапланування, бюджетування, реклама, фешн-індустрія. Перелік використаних джерел: 1. Чухрай Н., Патора Р. Товарна інноваційна політика: управління інноваціями на підприємстві. Підручник . Київ. 2009. 400c 2. Василевська А. Управління проектами підприємства із використанням інформаційних технологій. ВІСНИК КНТЕУ. 2012. № 1. С. 99-105. 3. Башинська І.О., Новак Н.Г. Ефективне управління проектами підприємства. Інфраструктура ринку. 2017. Вип. 6. C. 75-78. 4. Мозгова Г. В. Інструменти інтернет-маркетингу та їх переваги для сучасних українських підприємств. Ефективна економіка. 2013. № 10. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2429 (дата звернення: 29.11.2021). 5. Ілляшенко С.М. Сучасні тенденції застосування інтернет-технологій у маркетингу Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. № 4, Т. ІІ. С. 64-74. 6. Присакар І. І. Інтернет-маркетинг як сучасна платформа для розвитку бізнесу БІЗНЕС ІНФОРМ. 2015. № 12. C. 333-339.