Удосконалення збутової діяльності підприємства
Автор: Дубенська Василина Василівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Економіка підприємства
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дубенська В. В., Гавриляк А. С. (керівник). Удосконалення збутової діяльності підприємства. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Для будь-якого підприємства важливим принципом господарської діяльності є забезпечення та реалізація належних обсягів збутових можливостей. Практика свідчить, що існує багато компаній, у яких є значними обсяги ресурсів та, відповідно, великою є виробнича потужність, але фінансові результати залишаються малими. Досить часто це відбувається тому, що підприємства не здатні одержати належну величину доходу від збуту своєї продукції. Це, своєю чергою, може бути зумовлено нездатністю менеджерів підприємств задіяти усі можливі засоби управління збутом їхньої продукції. Необхідно відмітити, що засобів управління збутом існує багато. До них можна віднести розроблення каналів збуту, встановлення обґрунтованих цін на товари, що продаються, підвищення обізнаності потенційних покупців з цими товарами та багато інших. Однак кожен захід з вдосконалення збутової діяльності економічних суб’єктів потребує його детального обґрунтування. Таке обґрунтування є важливою складовою процесу управління збутовою діяльністю. При цьому слід враховувати, що багато заходів з управління збутом товарів та іншої продукції підприємств мають декілька варіантів їх реалізації. Отже, необхідно обрати найкращий з них [1-3]. Вирішення перелічених завдань здійснюється у процесі управління збутовою діяльністю компаній. Метою даної магістерської роботи є розроблення ряду рекомендацій із удосконалення процесу управління збутовою діяльністю господарюючого суб’єкта. Виконано ретельне аналізування ключових індикаторів господарської діяльності досліджуваного суб’єкта бізнесу та особливостей організування ним збуту власної продукції. Докладно оцінено динаміку й структуру здійснюваних обсягів провадження збутової діяльності розглядуваного підприємства та понесених ним збутових витрат. Проведено оцінювання індикаторів динаміки, складу і структури тих відпускних цін, що було встановлено досліджуваним підприємством на власну продукцію. Також проаналізовано вплив, що спричиняють зміни як структури асортименту продукції, так і рівня витрат досліджуваного економічного суб’єкта на зміну сум отримуваних ним фінансових результатів діяльності. Здійснено обґрунтування раціональних напрямів змін в асортиментній структурі розглядуваного у даній роботі господарюючого суб’єкта. Оптимізувало фізичні обсяги продажів досліджуваним економічним суб’єктом продукції та встановлено доцільність утворення служби маркетингу на ньому. Обґрунтовано вибір найліпшого каналу збуту продукції, яку реалізує досліджувана у цій роботі організація. Теоретичною базою роботи є нормативні акти; монографії за її темою, окремі підручники, тематичні статті, опубліковані у періодичних виданнях; статистичний та обліковий матеріал, представлений у звітності досліджуваної компанії. Щодо наукової новизни роботи, то ця новизна полягає в поліпшенні способів вимірювання розміру збутового потенціалу економічного суб’єкта із використанням задля цього певного відносного індикатора. Практичне значення отриманих результатів полягає у можливості використання їх менеджерами та фахівцями підприємства при розробленні ним своєї збутової політики. Ключові слова – підприємство, збутова діяльність, оцінювання, стимулювання збуту, управління. Перелік використаних літературних джерел. 1. Козик, В. В. та ін. (2017). Економіка підприємства: навчальний посібник. Львів: Простір – М, 406 с. 2. Висоцький, А. Л. (2014). Види, чинники та об’єкти управління збутовим потенціалом машинобудівного підприємства. Науковий вісник НЛТУ України: збірник науково-технічних праць, (24.7), 315-323. 3. Висоцький, А. Л. (2014). Сутність та особливості збутового потенціалу як складової частини сукупного економічного потенціалу підприємств. Науковий вісник НЛТУ України: збірник науково-технічних праць, (24.8), 225?233.