Дослідження та оптимізування витрат на розвиток зовнішньоекономічних зв’язків вітчизняних і німецьких підприємств

Автор: Мелень Соломія Ярославівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: У сучасному світі, проблема скорочення витрат при максимізації вартості бізнесу гостро впирається в процес оптимізування витрат. За загальною термінологією, оптимізація витрат – це безперервний процес покращення співвідношення прибутків і витрат для стабільного підвищення прибутковості. По суті, оптимізація витрат зводить нанівець непотрібні витрати в ретельно дослідженій системі (Герардус В., 2021). Оптимізування витрат ЗЕЗ прийнято вважати як процес планування, обліку, аналізу, контролю витрат та прийняття рішень щодо подальшої економічної політики підприємства з використанням інструментів мотивації працівників на всіх рівнях сформованої організаційної структури (Кузьмін О.Є., 2014). Мета роботи – формування та економічне обґрунтування комплексного заходу з метою оптимізування витрат для ефективного розвитку зовнішньоекономічних зв’язків з німецькими підприємствами з урахуванням їх, а також специфіки функціонування галузі. Право на здійснення зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) має будь-яке підприємство, незалежно від форм власності та інших ознак. Пропоновані шляхи вирішення проблем повинні бути розроблені на основі проаналізованих методів оптимізування витрат на здійснення зовнішньоекономічної діяльності та їх особливостей, а також з урахуванням потенціалу та перспектив розвитку підприємства (Босак А.О., 2018). Міжнародна діяльність України має дуже великий потенціал в розвитку зовнішньоекономічних зв’язків, незважаючи на наявні проблеми, вирішення яких є запорукою майбутнього успіху в міжнародній діяльності (Федотова Ю., 2021). Практична значущість роботи полягає у розробці та деталізації альтернативних методів вирішення актуальних проблем здійснення оптимізування витрат діяльності в межах автомобільної промисловості, які можуть бути використані у практиці вітчизняних та німецьких підприємств з метою ефективного розвитку зовнішньоекономічних зв’язків (Кузьмін О.Є, Жигало О., & Дорошкевич К.О., 2020). Об’єктом дослідження є Товариство з обмеженою відповідальністю ТзОВ «LEONI». Предметом дослідження є оптмізування витрат на розвиток ЗЕЗ ТзОВ «LEONI». Підприємство не вважається молодим на ринку, адже запустило своє функціонування у 2001 році. Адреса реєстрації підприємства: Україна, 82431, Львівська обл., Стрийський р-н, село Нежухів, вул. Леоні, будинок 1. Організація зареєстрована у формі товариства з обмеженою відповідальністю, засновником якого є одна особа – директор. Загалом у товаристві є лише один учасник – відповідно – його засновник. Статутний капітал підприємства становить 395 346 545 грн. Основні положення та мета діяльності підприємства закріплені у його Статуті, який був затверджений 23 серпня 2001 року. Відповідно до розмірів статутного капіталу, організацію варто відносити до дрібних підприємств, та вважати її суб’єктом великого бізнесу. Основною діяльністю ТзОВ «LEONI» відповідно до класифікації видів економічної діяльності, переробна промисловість. Здійснення ЗЕД та розвиток зовнішньоекономічних зв’язків з лідерами ринку збуту є стратегічною ціллю підприємства. Завдання МКР були: розкрити сутність поняття «оптимізування витрат на розвиток зовнішньоекономічних зв’язків»; дослідити нормативно-правову базу функціонування підприємства автомобільної промисловості в Україні та ФРН і виявити їх недоліки; проаналізувати стан зовнішньоекономічних зв’язків України та Німеччини, виокремивши загальний стан і тенденції розвитку сфери автомобільної промисловості; охарактеризувати виробничо-господарську діяльність ТзОВ «LEONI» та її тенденції розвитку; дослідити зовнішньоекономічну діяльність досліджуваного підприємства та її тенденції розвитку; виявити проблеми здійснення ЗЕД ТзОВ «LEONI» і сформувати площину альтернатив для їх вирішення; деталізувати та обґрунтувати економічну ефективність комплексного заходу з удосконалення оптимізування витрат на розвиток ЗЕЗ підприємства з метою досягнення цільового значення стратегічного показника; побудувати структурно-логічну схему досягнення стратегічного показника. Ключові слова: оптимізування витрат, зовнішньоекономічні зв’язки, підприємство, стратегічний показник? прибутковість.