Дослідження ринку банківських продуктів України та обґрунтування напрямів вдосконалення маркетингових комунікацій на ньому АТ КБ "ПриватБанк"
Автор: Костенкова Юлія Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Підвищення рівня конкуренції між банками на фінансовому ринку, збільшення видів банківських послуг, розвиток банківських установ, їх інформаційних засобів комунікації та інші фактори сприяло поширенню маркетингових комунікацій у банківську сферу.Маркетинг сприяє досягненню основних довгострокових цілей та завдань банку шляхом підтримання співвідношення між потенційними можливостями та ресурсами, оскільки він спрямований на досягнення оптимального у конкурентних умовах кінцевого результату. Конкретність кінцевого результату банку залежить від продуктового ряду, що надається клієнтам, його диверсифікованості.Маркетинг в діяльності банківської установи – робочий інструмент, який використовують для реалізації цілей у співвідношенні з реальними потребами ринку, використовуючи всі можливості. Об’єктом дослідження виступає акціонерне товариство комерційний банк «Приватбанк» (скорочено АТ КБ «Приватбанк»), що надає банківські послуги. Метою дослідження є аналіз ринку банківських послуг України та обґрунтування напрямів для вдосконалення маркетингових комунікацій на ньому на прикладі АТ КБ «Приватбанк». У дипломній роботі розглянуто питання про ефективність маркетингових комунікацій у банківській системі. Розглянуто приклад застосування маркетингових комунікацій на базі банку – АТ КБ «Приватбанк». Досліджено ринок банківських послуг України, проаналізовано його проблеми та запропоновано методи їх вирішення. Згідно з проведеним SWOT-аналізом АТ КБ «Приватбанк» функціонує в умовах перевищення можливостей над загрозами, характеризується перевищенням сильних сторін над слабкими. Серед сильних сторін АТ КБ «Приватбанк» можна виділити: стабільність та відомість торгової марки, передові інформаційні технології та репутацію банку. Визначено, що АТ КБ «Приватбанк» використовує комбіновану стратегію маркетингу – стратегію інтенсивного росту та стратегію диверсифікації. Банк постійно розвивається, створює нові конкурентні переваги, чим випереджає своїх конкурентів. Клієнти банку мають широкий спектр послуг для вибору, тим самим підвищує зацікавленість споживачів до банківської установи. У ході дослідження маркетингової стратегії АТ КБ «Приватбанк» було розроблено методи покращення роботи маркетингового відділу. Ключові слова: маркетинг, маркетингові комунікації, банківська система, ринок банківських послуг, ефективність, банк, стратегія, розвиток. Переліквикористанихлітературнихджерел. 1. Батусов В. О. Маркетинг як окрема бізнес функція в банку [Електронний ресурс] / В. О. Батусов // Соціально-гуманітарний вісник. - 2019. - Вип. 25. - С. 200-202. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sochumj_2019_25_89 2. Бунін А. О. Концепція банківського маркетингу [Електронний ресурс] / А. О. Бунін // Бізнес-навігатор. - 2017. - № 1. - С. 38-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bnav_2017_1_10 3. Виноходова С. Г. Маркетинг фінансових послуг: сучасні виклики і тренди [Електронний ресурс] / С. Г. Виноходова // Финансовые услуги. - 2017. - № 5. - С. 19-23. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/finu_2017_5_7 4. Зоріна О. Роль маркетингу в забезпеченні фінансової стійкості комерційного банку [Електронний ресурс] / О. Зоріна, В. Фадєєнко // Збірник наукових праць Державного університету інфраструктури та технологій. Сер. : Економіка і управління. - 2018. - Вип. 42(2). - С. 142-148. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpdetut_eiu_2018_42(2)__15 5. Капітанова Ю.В. Проблеми впровадження маркетингового менеджменту в систему управління банківською діяльністю Держава, галузі, підприємства, бізнес: реалії і тенденції економічного, інформаційного та технічного розвитку: монографія /за ред. Л.М. Савчук, Л.М. Бандоріної. – Дніпро: Пороги, 2020. – с. 441-448. 6. Кириченко О. Стратегічний менеджмент у банку / О. Кириченко // Банківська справа. - 2001. - No. 5. с. 3-7. 7. Косар Н. С. Комплекс маркетингу у підвищенні конкурентоспроможності комерційних банків україни у сучасних умовах [Електронний ресурс] / Н. С. Косар, Н. Є. Кузьо, І. І. Білик // Науковий вісник Мукачівського державного університету. Сер. : Економіка. - 2019. - Вип. 2. - С. 67-73. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvmdue_2019_2_13