Дослідження та удосконалення системи моніторингу конкурентоспроможності ТзОВ «Фірма»УЛОКС ЛТД»

Автор: Тупісь Марія Михайлівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Тупісь М.М., Яворська Н.П. (керівник). Дослідження та удосконалення системи моніторингу конкурентоспроможності ТзОВ Фірма «УЛОКС ЛТД». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2021. У мінливому ринковому середовищі з несподіваними і невпізнанними змінами прогнозування точного часу настання і масштабу змін умов господарювання значно утруднено. Успішна адаптація до таких змін може бути досягнута тільки при обґрунтованому прогнозуванні перспектив розвитку та варіантів майбутнього стану ринкового оточення, підготовці відповідних цим варіантам механізмів пристосування. Цього вимагає і ринковий курс економіки країни, який виводить питання управління конкурентоспроможністю на перший план економічної науки, внаслідок чого керівники підприємств починають розуміти стратегічне призначення конкурентоспроможності що спонукає їх дії до необхідного пошуку нових методів і моделей з підвищення своєї конкурентоспроможності та конкурентної стійкості [1]. Моніторинг конкурентоспроможності підприємства – це комплекс взаємопов’язаних і взаємозалежних централізованих заходів, спрямованих на забезпечення постійного контролю стану конкурентних переваг і конкурентних позицій та обґрунтування належних управлінських рішень щодо підвищення ефективності виробничо-господарської діяльності. До складу основних завдань при проведенні моніторингу слід віднести такі: визначення ефективності процесу планування на підприємстві; оцінка якості прогнозів розвитку середовища конкуренції; удосконалювання процесів планування та прогнозування; підвищення адаптивних властивостей підприємства, сприятливих для генерації конкурентних переваг; розробка і своєчасна реалізація заходів, спрямованих на адаптацію підприємства до змін умов господарювання та ін. Об’єктом дослідження є система моніторингу конкурентоспроможності ТзОВ Фірма «УЛОКС ЛТД». Предметом дослідження є сукупність теоретико-методичних засад і практичних аспектів удосконалення системи моніторингу конкурентоспроможності ТзОВ Фірма «УЛОКС ЛТД». Метою магістерської кваліфікаційної роботи є дослідження та удосконалення системи моніторингу конкурентоспроможності ТзОВ Фірма «УЛОКС ЛТД». У магістерській кваліфікаційній роботі проаналізовано основні показники діяльності підприємства, а саме: показники доходів і витрат (валовий дохід, собівартість та прибуток); балансові показники; показники фінансової стійкості (рентабельність власного капіталу, платоспроможність, загальний коефіцієнт покриття, оборотність обігових засобів та оборотність валюти балансу) та ділової активності, визначення ліквідності підприємства, ТзОВ Фірма «УЛОКС ЛТД». Проведено аналіз конкурентоспроможності підприємства. Також, у магістерській кваліфікаційній роботі відображено особливості оцінки конкурентоспроможності будівельного підприємства, узагальнено основні положення удосконалення системи моніторингу конкурентоспроможності, встановлено склад факторів, які необхідно включити в систему моніторингу конкурентоспроможності, наведено методичний підхід до удосконалення організації проведення моніторингу конкурентоспроможності підприємства, що дозволить швидко та якісно аналізувати стан рівня конкурентоспроможності, підготувати підприємство до можливих змін оточення, забезпечити гнучкість планування, розробити необхідні засоби адаптації. Ключові слова: моніторинг, конкурентоспроможність, будівельне підприємство, доходи, витрати, індекс конкурентоспроможності. Перелік використаних літературних джерел. 1. Станіславик, О.В., Коваленко, О.М. (2017). Актуальні шляхи та фактори підвищення конкурентоспроможності вітчизняного підприємства. Економічний форум, 2, 223-231. URL: nbuv.gov.ua/UJRN/ecfor_2017_2_39 2. Дикань, В.Л., Пономарьова, Т. В. (2011)Методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності підприємства. Вісник економіки транспорту і промисловості. Серія «Економіка», 36, 100–105 3. Українська Л. О., Рябик Г. Є. (2012) Організація моніторингу конкурентних переваг і конкурентоспроможності підприємства. Проблеми економіки. № 4(2), С. 151–157 4. Komelina О. V., Vasiuta V. V., Miniailenko I. V. (2018) Spatial development of construction: modeling and its financial and investment support. International Journal of Engineering & Technology, №7, № 3.2. С. 183-190. 5. Jedox (2018). The Evolution of Finance in Digital Business. How Modern Planning and Performance Management Solutions Are Helping Finance Transform From Reporting The Past to Shaping The Future. Retrieved from: – [Електронний ресурс]. – Доступно з: https://www.jedox.com/wp-content/uploads/2017/01/jedox-whitepaper-evolution-of-finance.pdf. 12/11/2018.