Дослідження і розвиток імпортної діяльності українських та німецьких підприємств
Автор: Чан Куок Вьєт
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: В сучасних економічних умовах кількість компаній, які укладають договори з іноземними підприємствами невпинно зростає. Підвищення ефективності зовнішньоекономічної діяльності за рахунок проведення експортно-імпортних операцій є одним із пріоритетних напрямів розвитку багатьох підприємств. Саме від системи управління зовнішньоекономічною діяльністю залежить характер та форма функціонування підприємства на світовій арені. Відсутність комплексного підходу до вирішення поставленої задачі значно знижує можливості розвитку конкурентоспроможності підприємства [1]. Закон України " Про Єдиний митний тариф" (зі змінами внесеними згідно з поправками No 1255-IV від 01.01.2020) визначає порядок формування та застосування Єдиного митного тарифу України при ввезенні на митну територію України та вивезенні за межі цієї території товарів та інших предметів встановлюється з метою обкладення митом зазначених товарів та інших предметів [2]. Типології факторів впливу на зовнішньоекономічну (зокрема й на імпортну) діяльність підприємства присвячено праці багатьох науковців. Так, наприклад, Е. О. Ковтун та В. М. Швець [3] поділяють фактори впливу на зовнішньоекономічну діяльність підприємства на фактори внутрішнього та зовнішнього середовища. Г. М. Дроздова [4] також наводить у своїх наукових доробках зовнішні та внутрішні фактори впливу на ЗЕД підприємства, що відрізняються від зазначених вище за змістовим наповненням. У цих статтях автори [5],[6],[7],[8]обговорювали сучасні реалії та перспективи розвитку зовнішньої торгівлі україни, акцентуючи увагу на важливості зовнішньої економічної діяльності україни з країнами ЄС та регулювання удосконалення структури маркетингових досліджень, та контролю за вдосконаленням системи маркетингових досліджень для формування ефективного інформаційного забезпечення у сфері експортно-імпортних відносин українських підприємств. Об’єктом дослідження є підприємства України, які імпортують продукцію німецьких підприємств. Конкретним підприємством, яке аналізується в магістерській кваліфікаційній роботі, є ПП «Абсолют центр». Предметом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є імпортна діяльність підприємств України та Німеччини. Створений у роботі проект буде зосереджений на імпортній діяльності ПП «Абсолют центр». Метою цієї магістерської кваліфікаційної роботи є дослідження та розвиток імпортної діяльності українських та німецьких підприємств. Огляд наукової літератури детально описує різні фактори, що впливають на імпортну діяльність. На попит на імпортну діяльність впливають різні фактори, серед яких економічні, соціальні, демографічні, природно-географічні та традиційно-культурні фактори. Ці фактори також можна класифікувати як зовнішні та внутрішні фактори, які можуть впливати як позитивно, так і негативно на імпортну діяльність. Будь-які підприємства, які здійснюють імпортну діяльність, повинні враховувати ці фактори. При огляді та аналізі законодавства стає зрозумілим, що держава використовує широкий спектр заходів щодо регулювання імпортної діяльності для досягнення економічного зростання та захисту національних інтересів та інтересів вітчизняного бізнесу. Проте існує потреба у подальшому вдосконаленні системи державного регулювання для сприяння імпортній діяльності, а підприємства мають бути освіченими щодо чинного регулювання для підвищення ефективності імпорту. Аналіз стану та динаміки МЕА між Україною та Німеччиною щодо імпортної активності показує, що Німеччина є одним із найважливіших торговельних партнерів України. За останні роки загальний обсяг товарообігу має позитивну динаміку і, як очікується, продовжиться в цьому напрямку. У той час як сільськогосподарська продукція та незавершена продукція є основним експортом України, основна продукція, яка імпортується з Німеччини, — це автомобілі, техніка, хімічна та фармацевтична продукція. Гармонізація законодавства України з правилами ЄС допоможе зменшити митні бар’єри та існуючі відмінності в нормативно-правових актах і таким чином спростить імпорт українських товарів з ЄС та Німеччини, зокрема. У той же час існує потреба в інформаційно-консультаційній підтримці імпортерів, щоб допомогти їм легко дотримуватись чинного законодавства та допомогти знайти та зв’язатися з іноземними постачальниками. Вивчення фактичного фінансово-економічного стану ПП «Абсолют Центр» свідчить про те, що воно перебуває у доброму фінансовому стані, на нього не впливає поточна ситуація з пандемією. Хоча доходи стрімко зростають, рівень прибутків, здається, відстає. Існує кілька проблем, з якими стикається компанія, серед яких частота інвентаризації поза складом, зростання загальних витрат на імпортну діяльність, зростання витрат зовнішньої торгівлі, зниження прибутку, відсутність контролю за процесом імпорту. Це створює потребу в більш ефективному процесі імпортної діяльності. Проблемами в імпортній діяльності є складні та мінливі правила, контроль витрат, ризик ланцюга поставок, операційна неефективність. Ці проблеми можна вирішити за допомогою програмного забезпечення Oracle Global Trade Management (Oracle GTM). Застосування цієї системи дозволяє ПП "Абсолют Центр" забезпечити належну класифікацію продуктів для глобальної відповідності; зменшення ризику відповідності за допомогою скринінгу нового покоління, прийміть оптимальні рішення щодо джерел; використовуйте торгові угоди для більш економічного ланцюга поставок; централізувати дотримання вимог у всьому світі; уніфікувати глобальне митне управління; управління продуктивністю моніторингу; завдяки підтримці програмного забезпечення процес імпорту буде більш ефективним і рентабельним. Це гарантує, що підприємство зможе знизити витрати на імпорт і збільшити чистий прибуток на 2,4%, що є бажаним результатом у завданні. У сучасному бізнес-середовищі підприємствам слід враховувати автоматизацію та технології, щоб конкурувати та підвищувати прибуток. Ключові слова: Імпортна діяльність, фактори імпортної діяльності, підвищення ефективності імпортної діяльності, зниження витрат. Перелік використаних літературних джерел 1. Лупак Р. Л., Васильців Т. Г. Конкурентоспроможність підприємства / Лупак Р. Л., Васильців Т. Г. – Львів: Львівського торговельно-економічного університету, 2016. – 484 с. 2. Закон України « Про зовнішньоекономічну діяльність» від 16.04.1991 із змінами та доповненнями No1591-ІХ від 01.08.2021 3. Ковтун Е. О. Планування зовнішньоекономічної діяльності підприємства [Електронний ресурс] / Е. О. Ковтун, В. М. Швець. – Режим доступу: http://www. rusnauka. com/15_APSN_2010/Economics/67915. doc. htm. 4. Дроздова Г. М. Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності підприємства: [навч. посібник] / Г. М. Дроздова. – К.: Вид-во ЦУЛ, 2002. – 172 с. 5. Рахман М.С, Євтушенко В.А, Рудас Д.С. Зовнішньоекономічна діяльність України з країнами ЄС / Рахман М.С, Євтушенко В.А, Рудас Д.С.. // Світове господарство і міжнародні економічні відносини. – 2020. – No47. – С. 39–44. 6. Шепель Т. В. Сучасні реалії та перспективи розвитку зовнішньої торгівлі України / Шепель Т. В. // БІЗНЕСІНФОРМ. – 2021. – No1. – С. 49–58. 7. Лєгостаєва О.О., Кондратенко Н.Д. Тенденції розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємств України / Лєгостаєва О.О., Кондратенко Н.Д.. // Економіка та управління. – 2020. – No2. – С. 28–32. 8. Чинники, складові і результати запровадження і реалізації антикризової політики в окремих країнах світу та Україні. Прогноз соціально-економічного розвитку України у 2021р. – Київ: Центр Разумкова, 2021. – 200 с.