Дослідження миттєвих швидкостей руху транспортних засобів перед нерегульованими пішохідними переходами

Автор: Милян Ольга Тарасівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Брандибура О.Т. (Милян О.Т.), Рогальський Р.Б. (керівник). Дослідження миттєвих швидкостей руху транспортних засобів перед нерегульованими пішохідними переходами. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Безпека руху перед нерегульованими пішохідними переходами на сьогоднішній день залишається гострою проблемою в Україні та світі [1]. Кількість летальних випадків з пішоходами є значною, при чому, якщо враховувати причини виникнення дорожньо-транспортних подій, у багатьох випадках винні самі пішоходи. Неочікуваний вихід пішохода на проїзну частину становить 67% від загальної кількості причин виникнення дорожньо-транспортних подій з вини пішоходів. Що ж до водіїв, то перевищення швидкості ними становить 27% від загальної кількості причин скоєння дорожньо-транспортних подій з летальними наслідками [2]. Серед чинників, які впливають на безпеку руху перед нерегульованим пішохідним переходом, називають умови руху біля переходу, інтенсивності транспортних та пішохідних потоків, видимість на дорозі тощо. Проте основним є швидкість руху транспортних засобів [3-5]. Проте, з іншої сторони, значні інтенсивності пішохідних потоків можуть спричиняти затримки у русі транспорту у районі нерегульованих пішохідних переходів. У роботі проведено натурні дослідження зі збором даних щодо миттєвих швидкостей перед нерегульованими пішохідними переходами на вулицях з однією, двома та трьома смугами руху в одному напрямку. Розглянуто два випадки – перший, коли в районі пішохідного переходу не було пішоходів; другий, коли в районі пішохідного переходу були присутні пішоходи, вони очікували на перехід або ж переходили проїзну частину. За допомогою методів математичної статистики проведено розрахунки числових характеристик випадкових величин – миттєвих швидкостей руху транспортних засобів, а саме математичного сподівання, дисперсії, середнього квадратичного відхилення, розмаху вибірки, а також розраховано критерій згоди Пірсона та проведено перевірку на відповідність нормальному закону розподілу. На основі цих розрахунків проведено аналіз зниження швидкості руху транспортних засобів перед нерегульованими пішохідними переходами у випадках, коли у районі пішохідного переходу були відсутні та присутні пішоходи. Об’єкт дослідження – нерегульовані пішохідні переходи на вулично-дорожній мережі м. Львова Предмет дослідження – закономірності зміни швидкості руху транспортних засобів перед нерегульованими пішохідними переходами. Мета дослідження: підвищення безпеки дорожнього руху та зменшення затримок руху транспортних потоків шляхом проведення аналізу швидкісних режимів транспортних засобів перед нерегульованими пішохідними переходами. В результаті проведених досліджень визначено закономірності зміни швидкості руху транспортних засобів перед нерегульованими пішохідними переходами у випадках, коли біля пішохідного переходу немає пішоходів та коли біля переходу очікують пішоходи або переходять проїзну частину. Ключові слова – транспортний потік, пішохідний потік, безпека руху, миттєва швидкість руху, натурні дослідження. Перелік використаних літературних джерел. 1. Feliciani, C., Gorrini, A., Crociani, L., Vizzari, G., Nishinari, K., & Bandini, S. (2020). Calibration and validation of a simulation model for predicting pedestrian fatalities at unsignalized crosswalks by means of statistical traffic data. Journal of traffic and transportation engineering (English edition), 7(1), 1-18. 2. Mako, E. (2015, October). Evaluation of human behaviour at pedestrian crossings. In 2015 6th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom) (pp. 443-447). 3. Amado, H., Ferreira, S., Tavares, J. P., Ribeiro, P., & Freitas, E. (2020). Pedestrian–Vehicle Interaction at Unsignalized Crosswalks: A Systematic Review. Sustainability, 12(7), 1 – 23. 4. Kathuria, A., & Vedagiri, P. (2020). Evaluating pedestrian vehicle interaction dynamics at un-signalized intersections: a proactive approach for safety analysis. Accident Analysis & Prevention, 134, 1 – 15. 5. Knoop, V. L., & Daganzo, C. F. (2018). The effect of crosswalks on traffic flow. European Journal of Transport and Infrastructure Research, 18(2), 145 – 157.