Аналіз показників дорожнього руху на магістральних вулицях м. Львова

Автор: Барабаш Руслана Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Швидкісна магістраль призначена тільки для безрейкових механічних транспортних засобів і побудована без прямого доступу на прилягаючі ділянки або до навколишніх забудов. Вони забезпечують переведення внутрішніх транспортних потоків до зовнішнього дорожнього руху. Швидкісні магістралі проходять межами вищих урбаністичних одиниць. При цьому міський громадський рух ними не дозволяється, за винятком експресних (швидкісних) автобусних маршрутів. Збірні дороги виконують транспортно-обслуговуючу функцію та, здебільшого, переводять рух із окремих районів території на швидкісні магістралі або відводять цільовий рух з них до визначеного району. Вони проходять межами дрібніших урбаністичних одиниць – кварталів (мікрорайонів). Збірні дороги призначені для рейкового й безрейкового МПТ. Обслуговуючі магістралі виконують обслуговуючу функцію й забезпечують доступ до житлових будинків, об’єктів суспільного призначення, виробничих підприємств, складів тощо. Обслуговуючі магістралі не призначені для наскрізного руху. Вони використовуються в наявній забудові як міські проспекти (вісі міських районів) з перевагою суспільної функції. Немотористичні магістралі призначені для велосипедного або пішохідного руху. Мережа цих доріг утворюється велосипедними або пішохідними доріжками, допоміжними смугами для велосипедів і пішоходів, тротуарами, проходами, переходами (у тому числі й підземними чи надземними), сходами тощо. На цих дорогах можливе використання так званих «спокійних» магістралей, що допускають обслуговування механічного руху за суворих обмежувальних умов. Одним із основних факторів, що впливають на віднесення кожної вулиці й дороги до певної категорії є її функціональне призначення. Категорію міської дороги визначає й швидкість руху транспорту нею, характер забудови уздовж цієї дороги, розташування зон відпочинку, тобто повністю визначає планувальну структуру. Метою цієї класифікації є поділ руху на однорідні транспортні потоки у зв’язку з функціональним значенням вулиць. Для збільшення пропускної здатності міських вулиць і організації руху необхідно уніфікувати рухомий склад, тобто зробити його однорідним. Такий підхід дозволить розподілити перевезення окремими магістралями міста. Під час проектування міських вулиць обов’язковими є розрахунки, що визначають мінімальну кількість елементів поперекового профілю вулиці й їхні основні розміри. Ці розрахунки допускають наявність техніко-економічного обґрунтування й оцінки пропускної здатності кожної вуличної дороги. Магістральні дороги швидкісного руху забезпечують транспортний зв’язок між промисловими й планувальними районами, а також аеропортами, найближчим пригородом і зонами масового відпочинку і центром міста. На таких магістралях дозволений громадський експресний транспорт, пасажирський і легковий. На цій категорії доріг немає місцевого руху (трамвай, вантажний транспорт і ін.). Розрахункова швидкість – 80 км/год у місті, на окраїнах – до 100 км/год, у пригороді – 120 км/ч. Магістральні дороги швидкісного руху мають 4–8 смуг руху за ширини смуги – 3,75 м. Магістральні дороги регулювального руху здійснюють транспортний зв’язок між районами міста. На цих дорогах усі перетинання виконані на одному рівні. На окремих ділянках перевагу має вантажний транспорт, але не на всіх дорогах. Такі магістралі проектують як дороги загального призначення. Розрахункова швидкість – 80–100 км/год. Влаштовують 2–4 смуги руху завширшки 3,5 м. На таких дорогах обов’язкові місцеві або бічні з’їзди. Магістральні вулиці загальноміського призначення забезпечують зв’язок між житловими, промисловими й суспільними центрами, а також зв’язок із зовнішніми дорогами. Основний вид транспорту на цих дорогах – громадський пасажирський і легковий. Рекомендована інтенсивність руху – 100 транспортних од/год. На таких вулицях обов’язково виділяються окремі смуги для пасажирського транспорту. Усі перетинання влаштовують на одному рівні. На таких дорогах рекомендовано 4–8 смуг руху завширшки 3,5 м. Рекомендована швидкість – 80 км/год, на окремих ділянках – 60 км/год та обов’язкова наявність розділових смуг, тобто розмітка. Магістральні вулиці районного значення здійснюють транспортний зв’язок у межах планувальної структури міста для зв’язку промислових підприємств із суспільними центрами, а також з магістральними вулицями. Об’єкт дослідження – магістральні вулиці міста Львова. Предмет дослідження – показники транспортного потоку. Метою даної магістерської кваліфікаційної роботи є дослідити вплив умов руху на зміну швидкості транспортного потоку з використанням програми «PTV VISSIM 8». В результаті проведених досліджень визначено оптимальні параметри вулично-дорожньої мережі. Ключові слова – організація дорожнього руху, магістральна вулиця, швидкість руху. Перелік використаних літературних джерел. 1. Павлова І. О. Дослідження складових транспортного потоку на вулично-дорожній мережі міста / І. О. Павлова, І. С. Мурований // Міжвузівський збірник «Наукові нотатки». – Луцьк, 2011. – № 32. – с. 295 – 302. 2. Хом’як А. Я. Вивчення характеристики руху транспортних потоків / А.Я.Хом’як, Ю. А. Лісовод // Вісник [Національного транспортного університету]. – 2012. – №26(1). – с. 104 – 108. 3. І.О.Павлова, В.В.Грабовець, О.М.Решетило, М.М.Курин Луцький національний технічний університет Дослідження транспортного процесу на міських регульованих перехрестях, 2014 - c 388 4. Ройко Ю.Я. Організація дорожнього руху: Методичні вказівки до виконання практичних робіт. / Ю.Я. Ройко, В.В. Ковалишин. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2012. – 34 с. 5. Мурований І. С. Визначення, аналіз та регулювання існуючих параметрів транспортного потоку / І. С. Мурований, В. В. Грабовець, А.Й.Матвіїшин // Міжвузівський збірник «Наукові нотатки» [Луцький національний технічний університет]. – Луцьк, 2012. – № 36. – с. 204 – 208. 6. Вікович І.А. Організація дорожнього руху: Конспект лекцій для студентів базового напряму “Транспортні технології”./ Віковий І.А., Жук М.М., РойкоЮ.Я. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005. – 159 с. 7. Поліщук В. П. Організація та регулювання дорожнього руху: Підручник / В. П. Поліщук, О. О. Бакуліч, О. П. Дзюба, В. І. Єресов, О. В. Красільнікова, О.В.Христенко. – К.: Знання України, 2012. – 467 с