Формування іміджу керівника (державного службовця) як конкурентної переваги в сучасних умовах (на прикладі Львівської обласної державної адміністрації)

Автор: Николаєвич Альона Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування (для державних службовців)
Інститут: Інститут адміністрування, державного управління та професійного розвитку
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Николаєвич А. І., Подольчак Н. Ю. (науковий керівник). Формування iмiджу керівника (державного службовця) як конкурентної переваги в сучасних умовах (на прикладi Львiвської обласної державної адмiнiстрацiї). Магістерська кваліфікаційна робота. — Національний університет «Јlьвівська політехніка», Львів, 2021. Розширена анотація. Основним фактором формування позитивного iмiджу влади в Українi в цiлому є ставлення громадськостi до мiсцевих органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування [1]. Це пояснюється тим, що цi iнституцiї несуть вiдповiдальнiсть за життєдiяльнiсть населених пунктiв, вирiшення проблем та питань громадян, оскiльки саме до цих органiв влади громадяни звертаються в першу чергу [2]. До того ж, кiлькiсть працiвникiв органiв державної влади регiонального та мiсцевого самоврядування значно перевищує чисельнiсть апарату центральних органiв державної влади, хоча вони переважно не розрiзняються громадянами та iдентифiкуються як представники державних органiв [3]. З огляду на це, питання концептуального визначення пiдходiв формування iмiджу державних службовцiв та посадових осiб органів державної влади є актуальним та орiєнтованим на практичнi потреби органiв публiчного управлiння України [4]. Актуальнiсть теми зумовлена кризовим станом сучасної державної служби, очевидним проявом якої є недостатнiй рiвень професiоналiзму й моральної стiйкостi державних службовцiв, поширення таких явищ, як хабарництво, корупцiя, байдуже ставлення до iнтересiв громадян, суспiльства та держави загалом [5-6]. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних пiдходiв та розробка практичного iнструментарiю формування iмiджу державного службовця, а також визначення шляхiв удосконалення пiдвищення його репутацiї як конкурентної переваги в органах публiчного адмiнiстрування в сучасних умовах. Об’єктом дослiдження виступають процеси формування iмiджу та репутацiї державного службовця як конкурентної переваги в сучасних умовах. Предметом дослiдження є теоретичнi засади та практичнi аспекти формування iмiджу та репутацiї державного службовця як конкурентної переваги в органах публiчного адмiнiстрування в сучасних умовах. У першому розділі магістерської кваліфікаційної роботи розглянуто теоретичнi пiдходи до визначення понять репутацiї та iмiджу державного службовця як складової державної служби, їх порівняльну характеристику. У другому роздiлi розкрито принципи формування репутацiї та iмiджу державного службовця як конкурентної переваги в сучасних умовах та розглянуто способи пiдвищення його професiоналiзму. Однiєю з основоположних характеристик позитивного ставлення громадян до державних службовцiв є професiоналiзм. Найчастiше фахiвцi з державного управлiння наголошують на таких професiйних та особистих рисах, якi мають бути притаманними для державних службовцiв та складати основу їх особистого iмiджу як гуманiзм, гуманiтарна освiченiсть, компетентнiсть, ерудованiсть, динамiзм, активнiсть, працелюбнiсть, послiдовнiсть, швидка реакцiя на ситуацiю, моральна надiйнiсть, дотримання етикету, дисциплiнованiсть, вмiння впливати на людей справою, словом і зовнiшньою естетичною привабливiстю. У третьому роздiлi запропоновано практичнi рекомендацiї щодо розробки iнструментарiю дослiдження проблем пiдвищення iмiджу та репутацiї державного службовця на прикладi Львівської обласної державної адмiнiстрацiї. Визначено, що брендiнг — це спроба впливати на оточуючих з метою досягнення особистої вигоди чи винагороди. Бренд має бути видимий для зовнiшнього свiту. Це усвiдомлене просування репутацiї, яка в звичайних умовах, може виникати незалежно вiд намiру. [8] Запропоновано розробку проєкту Регіональної програми формування позитивного іміджу державних службовців на прикладі Львівської обласної державної адміністрації, яка спрямована на підвищення ступеня довіри громадян до органів виконавчої влади та їх працівників, вдосконалення діяльності органів державної влади регіонального рівня з метою формування позитивного іміджу державних службовців та посадових осіб, вирішення завдань щодо розвитку зв’язків органів державної влади з громадськістю, комунікативних умінь та навичок держслужбовців, підвищення ступеня довіри суспільства до влади, та передбачає комплекс дослідницько-аналітичних, організаційних, комунікативних та освітніх заходів з урахуванням сучасних тенденцій, зокрема коронавірусної пандемії [7]. Ключові слова: імідж державного службовця, імідж органів державної влади, репутація державного службовця, авторитет влади, взаємодія з громадськістю, публічна служба. Перелік використаних літературних джерел. 1. Колосок, С. В. Формування iмiджу установи в системi державного управлiння / С.В. Колосок // Актуальнi проблеми державного управлiння: наук. зб. – Вип. III: наук. вид. – Одеса: АстроПринт, 2000. – С. 84-90. 2. Мельничук Я. Iмiдж державних службовцiв /Я. Мельничук // Буковинський вiсник державної служби та мiсцевого самоврядування. – 2011. – №1. – С.40-41. – (Серiя Наукова думка). 3. Пантелейчук І. В. Формування позитивного iмiджу органiв державної влади: теорiя, методологiя, практика [Текст]: монографiя / І. В. Пантелейчук. – К.: Альтерпрес, 2011. – 316 с. 4. Сiмеонiдi І. А. Формування iмiджу державної служби / І. А. Сiмеонiдi // Актуальнi проблеми державного управлiння, педагогiки та психологiї: зб. наук. пр. – Херсон, 2010. – № 1-2. – С. 136-146. 5. Сорокiна Н. Г. Аналiз основних вимог до етичної поведiнки державних службовцiв в Українi: правовий аспект / Н. Г. Сорокiна // Аспекти публiчного управлiння. – 2017. – Т. 5. – № 1-2 (39-40). – С. 13-18. 6. Measuring satisfaction with key elements of working life / European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions. –Dublin. – 2009. – P. 9. 7. Podolchak N., Martyniuk V., Tsygylyk N. (2021). Mitigating risks for the effective personnel management due to the Covid-19 pandemic. New trends in management and production engineering regional, cross-border and global perspectives: book of abstracts of 8th International scientific conference, Brenna, 10-11th June, 2021. 8. Whetten D. A. (2002). Social Actor Conception of Organizational Identity and its Implications for the Study of Organizational Reputation / D. A. Whetten, A. A. Mackey // Business and Society. – Vol. 41. – N 4.