Дослідження особливостей побудови та параметрів сигналів реверсного каналу сучасної інтерактивної мультимедійної інформаційної мережі
Автор: Загурський Віталій Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Апаратура радіозв'язку, радіомовлення і телебачення
Інститут: Інститут телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Робота присвячена дослідженню особливостей побудови та параметрів сигналів реверсного каналу сучасної інтерактивної мультимедійної інформаційної мережі. Перш за все ознайомимося з поняттями: медіа – засоби передавання, зберігання та відтворення інформації, призначені для її донесення крізь просторові, часові чи інші перепони; мультимедіа – це використання декількох способів представлення інформації текстової, графічної, звукової, використовуючи один носій; інтерактивні мультимедіа (з англ. Interactive – взаємодія) зазвичай стосуються продуктів і послуг на цифрових комп’ютерних системах, які реагують на дії користувача, представляючи контент, такий, як текст, рухоме зображення, анімацію, відео, аудіо, тощо. В середині 80-х років розпочався інтенсивний розвиток мультимедійних технологій. Спостерігалося стрімке розповсюдження засобів мультимедіа. З використанням мультимедіа підвищилась якість та кількість інформації, яка зберігалась в цифровій формі. Покращилась якість передавання інформації в системах “людина-машина”. В різних сферах життя людини все більше використовується мультимедіа. Недавно мультимедіа розглядалось, як щось незвичайне та екзотичне. Проте зараз ситуація кардинально змінилась. У світі комп’ютерних технологій мультимедіа стала для користувача зручним та комфортним засобом представлення інформації. Особливо це проявляється в галузі освіти. У першому розділі представлено головні потяння та історію появи мультимедійних технологій. Описано сферу застосування мультимедейнихтехнологій. Мультимедіа та мультимедійні технології використовуються в різних сферах, таких як: освіта, мистецтво, техніка, індустрія розваг, медицина, бізнес, математика, просторово-часові програми та наукові дослідження, тощо. Мутьтимедійні технології використовуються при створенні довідників, енциклопедій, збірників та популярних комп’ютерних освітніх курсів, які мають назву E-learning. Популярна технологія Computer-Based Training надає користувачу можливість переглянути презентації, відповідний текст та тематичні ілюстрації у різноманітних формах подання інформації. Освіта є головною сферою застосування мультимедійних систем. Прикладами застосування є: інтерактивні путівники, ситуаційно-рольові ігри, відеоенциклопедії, тренажери, тощо. У другому розділі описано класифікацію та параметризацію мультимедійного трафіку. Представлено послуги інтерактивного телебачення в IPTV. За приклад взяте інтерактивне телебачення від “Воля”, яке надає всі сучасні переваги інтерактивного телебачення. Усі користувачі, які мають доступ до інтернету із швидкістю не нижче 10Мбіт/с не важливо від якого провайдера інтернету, мають змогу підключити IPTV. Детально описано класифікацію мультимедійних мереж. Всі типи мультимедійних носіїв інформації можуть класифікуватись як в не реальному часі (Non Real Time) так і в реальному часі (Real Time). Носії інформації типу RT мають жорсткі обмеження щодо затримки пакетів. На відмінну від носіїв типу RT, носії типу NRT не мають жорстких обмежень в затримці. До уваги взята і класифікація мультимедійного трафіку. Найпопулярніші віддалені мультимедійні інтерактивні послуги, які можуть отримати користувачі, що використовують інформаційні мережі, це: IPтелефонія, мобільний відеозв’язок, дистанційний моніторинг приміщень та територій, відеотелефонія, цифрове телевізійне мовлення, цифрове відео за запитом, тощо. Проаналізовано параметри, які впливають на якість обслуговування у мультимедійних мережах. У третьому розділі описується реверсний канал в мережах TV(ТБ), специфікація інформаційних мереж. Мова йде про розподіл частот для прямогота реверсного каналу в мультимедійних інтерактивних TV мережах. Аналізується система кабельних модемів. Розповідається про причини впливу зворотного каналу на прямий канал та способи уникнення цього впливу. Описано стандарти характеристик та парметрів реверсного каналу. Представлено приклади побудови інтерактивних мереж КТБ, типи та класифікацію готельних систем кабельного телебачення. У четвертому розділі, який є техніко-економічною частиною магістерської кваліфікаційної роботи, було розраховано витрати на дослідження та оформлення МКР. До цих витрат входять: витрати на оплату праці, вартість купованих виробів, величина відрахувань на соціальні заходи, витрати на використання комп’ютерної техніки, накладні витрати, договірна ціна НДДКР, очікуваний прибуток від реалізації НДДКР, коефіцієнти наукової та науковотехнічної результативності проведеної у магістерській кваліфікаційній роботі. Об’єкт дослідження – особливості побудови та параметри сигналів реверсного каналу сучасної інтерактивної мультимедійної інформаційної мережі. Предмет дослідження – способи побудови реверсного каналу зв’язку. Параметри сигналів реверсного каналу. Сфера досліджень – вибір способу побудови реверсного каналу зв’язку та вибір параметрів сигналів реверсного каналу. Мета роботи: дослідження особливостей побудови та параметрів сигналів реверсного каналу сучасної інтерактивної мультимедійної інформаційної мережі. Проаналізувати способи уникнення впливів реверсного каналу на прямий канал. Дослідити варіанти побудови інтерактивних мультимедійних мереж. Ключові слова: мультимедійні інтерактивні мережі, реверсний (зворотній) канал. Список літератури. 1. Кабельне та супутникове телебачення. Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1982.2. Мультимедіа. Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki. 3. Інтерактивне телебачення. Режим доступу: https://tech.ebu.ch/docs/techreview/trev_275-wilson.pdf. 4. Засоби мультимедійних технологій. Режим доступу:https://pidru4niki.com 5. Воробієнко, Л.А. Нікітюк, П.І. Резніченко П.П.; Телекомунікаційні та інформаційні мережі, 2010, – 580-587с. 6. Методичні вказівки до виконання техніко-економічної частини магістерських кваліфікаційних робіт науково-дослідного спрямування для студентів інститутів ІКТА, ІТРЕ,2021.