Стратегія брендинг-менеджменту ОТГ (на прикладі Тростянецької сільської ради Тростянецької ОТГ Миколаївського району Львівської області)

Автор: Роман Андрій Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування (для державних службовців)
Інститут: Інститут адміністрування, державного управління та професійного розвитку
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Роман А. І. Стратегія брендинг-менеджменту ОТГ (на прикладі Тростянецької сільської ради Тростянецької ОТГ Миколаївського району Львівської області). – Рукопис. У сучасному глобалізованому, багатому на інформацію світі концепція бренду швидко змінюється, стає глибшою та диференційованою. Товаром стає все: від класичного розуміння товару як економічної категорії, включаючи все, що може задовольнити потреби та запити споживача; інформація як сучасний продукт інформаційної доби суспільства на територію чи місце (місто, селище). Кожен сучасний продукт повинен мати людину – бренд, який прагне стати брендом, і душу – сукупність елементів бренду, синергія яких в єдине ціле дозволяє трансформувати його в бренд: продукт, послуга, компанія або територія [1]. Розвиток технологій і доступність інформації змінили сучасного споживача, зробили його більш витонченим у вимогах, інформаційно підкованим, допитливим до нових товарів і місць, рухливим і вільним мисленням і рухом. У цьому контексті особливої актуальності набувають питання правильного позиціонування, конкурентної ідентичності та брендингу не лише товарів, послуг чи виробників, а й місць і територій: міст, країн, регіонів [2]. Визначальною умовою успіху у виконанні задекларованих завдань є чітке розмежування пріоритетів та формування методологічної основи розвитку об’єднаних територіальних громад в Україні, що допоможе зрозуміти власні перспективи та створити умови для поступового розвитку їх території. Стратегія розвитку територіальної громади є основним документом, який визначає пріоритетні напрями поточної діяльності та далекоглядні цілі розвитку громади, бачення власних територій у майбутньому [3,4]. Стратегія розвитку Тростянецької територіальної громади відповідає всім нормам, окреслюючи стратегічні цілі та завдання її економіки на основі аналізу ресурсного потенціалу. Стратегічне бачення - приміська громада з конкурентоспроможною економікою, заснованою на розвитку промислового підприємництва, гірськолижного спорту та малого та середнього бізнесу, призначеного для міських або міських туристів, спрямована на ефективне використання наявних природних і людських ресурсів та забезпечення гідного рівня життя . Оцінка ресурсного потенціалу громади, загальної характеристики території, якості людського капіталу, рівня розвитку інфраструктури, соціальної інфраструктури, інженерної інфраструктури, комунальної інфраструктури, інституційно-економічної бази, фінансово-бюджетних можливостей, стратегічних пріоритетів та цілей розвитку громади, оперативних цілі та завдання розвитку громади, критерії успішної реалізації стратегії, представленої в документі «Стратегія розвитку Тростянецької об’єднаної територіальної громади до 2020 року Миколаївського району Львівської області. Формуються та виділяються проблеми соціальної сфери, туризму, економіки для Тростянецької об’єднаної територіальної громади. В результаті аналізу стратегії розвитку Тростянецької об’єднаної територіальної громади можна зробити висновок про значний прогрес у формуванні плану розвитку та стратегії громади. Визначено місію та стратегічні цілі громади. Проте існує низка проблем, які існують та можливостей, які громада не використовує. Недостатньо уваги приділяється формуванню бренду території та створенню іміджу території для людей, які будуть пов’язані з Тростянецькою ОТГ та приваблюватимуть їх. Не використовуються сучасні інструменти управління брендингом, не визначається унікальність території, не формується навколо себе громада, відсутня міцний зв’язок зі споживачами та відсутня ідентичність бренду, тобто територіальна ідентичність Тростянецької ОТГ. В результаті дослідження, проведеного під час написання магістерської роботи та інтерв’ю з лідерами громад, експертами та споживачами, було виявлено перетин бренду території та історії міста. Ключові асоціації, які виникають у гостей та мешканців Тростянецької ОТГ: сучасний, динамічний, відкритий, гостинний, архітектурний, затишний, турботливий, пишається своєю історією. У результаті дослідження було запропоновано чотири бренд-стратегії з урахуванням ідентичності території та культурної спадщини. Стратегічні альтернативи розвитку бренду Тростянецької ОТГ представлені за чотирма стратегіями з точки зору атрибутів стратегії: концепція, ринок, цілі, місія, позиціонування, сегмент, особистість засновника, власник, представник бренду, культура спільноти, позиціонування, партнерство, переваги, недоліки. Ключові слова: брендинговий менеджмент, бренд території, стратегія, стратегічні альтернативи розвитку бренду, модель бренду, галузь знань «Публічне управління та адміністрування», магістерські програми, напрями брендингового менеджменту територій. Література: 1. Bilyk Olena, Khymych Oksana. Factor of influence of digdtal economy to determination of level of uneployment in Ukraine // Публічне управління і адміністрування в Україні. – 2020. – Вип. 18. – С. 27–31. 2. Гриневич Л. В., Бєлікова Н. В., Беккер М. Л. Наукові аспекти цілепокладання регіонального розвитку як складової територіального брендингу. Бізнес Інформ. 2021. №1. C. 327–333. 3. Карачина Н. П., Вакар Т. В., Мороз І. О. Концепт територіального брендингу в контексті соціально-економічного розвитку сільських територій. Економiка та держава. 2019. №4. С. 25-32. URL: http://www.economy.in.ua/pdf/4_2019/6.pdf. 4. Zott C. Business Model Design: An Activity System Perspective / C. Zott, R. Amit // Long Range Planning. – 2010. – № 43(2/3). – P. 216–226.