Система підтримки прийняття рішень з використання навчальних ресурсів в університетах
Автор: Ємець Євгенія Ярославівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Системи і методи прийняття рішень
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Об’єкт дослідження – розробка програми для автоматизації процесів управління факультетом. Предмет дослідження – розробка програмного забезпечення для підтримки процесів прийняття рішень з використання навчальних ресурсів в університетах. Мета роботи: Оскільки на даний час загальні закономірності процесу автоматизації в різних сферах суспільного виробництва дуже добре відомі. Однак, оскільки сфера освіти належить до соціокультурної сфери, на відміну від виробничої сфери, результати цієї діяльності не зрозумілі: виробничий продукт практично не піддається кількісній оцінці, а ефективність навчальної діяльності чітко і однозначно не зрозуміла. Планування академічних ресурсів є надзвичайно складною адміністративною процедурою, заснованою на обширному аналізі всіх даних, що стосуються освітньої бази, таких як навчальні ресурси, пропоновані ступені, структура курсу та навчальні програми, кількість студентів тощо. Прийняття рішень «надсучасного рівня» у більшості університетів по всьому світу ледве підкріплюється будь-яким вагомим кількісним аналізом. Однак поява передових інформаційних технологій змінило операційне середовище університетів у всьому світі, даючи їм можливість рухатися до більш систематичного та ефективного управління своїми активами. Точна обчислювальна модель, зрозуміла методологія, повна та послідовна база даних та зручна презентація результатів мають першорядне значення для підтримки випереджаючих рішень. Часто виникаючі проблеми включають недоступність даних у відповідній формі та відсутність інструментів та підходів для їх оцінки. Тобто, основною метою даної роботи є впровадження розробленого програмного продукту в навчальний процес на факультеті для підвищення ефективності навчального процесу Результати роботи: В ході виконання дипломної роботи були коротко описані основні характеристики системи управління базами даних. Визначено основні класи об’єктів БД, які мають значення при використанні для вирішення найбільш поширених завдань. Було обґрунтовано доцільність наявності у ВНЗ системи підтримки прийняття рішень, розроблені вимоги до бази даних. Розглянуто можливі способи побудови бази даних і обраний найбільш раціональний спосіб її побудови. В будь-якій автоматизованій системі управління в основі є база даних, яка містить основну інформацію для того, щоб можна було автоматизувати процеси. Програма має читати таблиці та записи у базі даних, форматовано виводити дані з бази даних та записувати дані. База даних, яку повинна оброблювати програма, призначена для зберігання даних про кафедри, спеціальності і спеціалізації, предмети, навчальні групи, студентів і викладачів. Наведено порядок роботи з базою даних. Розроблений додаток маніпуляцій з базою даних (додавання, зміна, видалення даних). Також, за час виконання завдання дипломної роботи було досконально вивчено принцип роботи керуючих структур, визначенням абстрактних типів даних (класів), перевантаження операторів та функцій, базами даних, серверів, класами-контейнерами і ітераторами. В ході виконання кваліфікаційної роботи були проведені розрахунки усіх витрат на розробку системи підтримки прийняття рішень з використання навчальних ресурсів у вищих навчальних закладах. Додатково було проведено економічні розрахунки для відображення доцільності розробки програмного продукту та здійснені порівняння з обраним існуючими аналогами. Результати економічних обчислень показали, що дане проектне рішення має великі переваги в порівнянні з аналогами на ринку. Тобто розробка і впровадження проектного рішення розробки програмного проекту є економічно обґрунтованим. Планування академічних ресурсів є надзвичайно складною адміністративною процедурою, заснованою на обширному аналізі всіх даних, що стосуються освітньої бази, таких як навчальні ресурси, пропоновані ступені, структура курсу та навчальні програми, кількість студентів тощо. Прийняття рішень у більшості університетів по всьому світу ледве підкріплюється будь-яким вагомим кількісним аналізом. Однак поява передових інформаційних технологій змінило операційне середовище університетів у всьому світі, даючи їм можливість рухатися до більш систематичного та ефективного управління своїми активами. Точна обчислювальна модель, зрозуміла методологія, повна та послідовна база даних та зручна презентація результатів мають першорядне значення для підтримки випереджаючих рішень. Часто виникаючі проблеми включають недоступність даних у відповідній формі та відсутність інструментів та підходів для їх оцінки.