Інформаційна система анонсування культурних подій міста Львова
Автор: Горбова Марія Дмитрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Участь у культурі може принести користь людям різними способами, деякі з яких є глибоко особистими. Вони є джерелом насолоди і дива, і можуть забезпечити емоційно та інтелектуально зворушливі переживання, приємні чи тривожні, які спонукають до святкування або споглядання. Культура також є засобом вираження творчості, формування індивідуальної ідентичності та покращення або збереження відчуття місця спільноти [1]. Культурний досвід – це можливості для дозвілля, розваг, навчання та обміну досвідом з іншими. Від музеїв до театрів, танцювальних студій і публічних бібліотек – культура об’єднує людей. Позитивні впливи: • Спільний досвід - люди збираються разом, щоб поділитися досвідом; • Відродження традицій - оживлення традицій, збереження культури (мистецтво, національні танці, музика); • Розвиток громадської гордості - посилення гордості за громаду, покращення спільноти, наприклад, екологічні зусилля; • Розширення культурних перспектив - пізнання різних культур; • Представляються нові виклики та ідеї, показуючи людям те, чого вони, можливо, не бачили раніше; • Допомога громадським групам - проекти розвитку, наприклад, будівництво нової школи, допомога з рівнем життя та здоров’ям. Участь у культурі сприяє здоров’ю населення кількома способами. Було показано, що творчість і культурна активність покращують як психічне, так і фізичне здоров’я. Зростаюча кількість досліджень також демонструє, що мистецтво може покращити здоров’я та самопочуття літніх людей [2]. Участь у мистецтві може позбавити від ізоляції та сприяти формуванню ідентичності та міжкультурному взаєморозумінню. Культура допомагає будувати соціальний капітал, клей, який скріплює спільноти. Об’єднуючи людей, культурні заходи, такі як фестивалі, ярмарки або заняття, створюють соціальну солідарність і згуртованість, сприяючи соціальному залученню, розширення прав і можливостей громади та розбудову потенціалу, а також підвищуючи впевненість, громадянську гордість і толерантність. Соціальний капітал, створений культурою, збільшується за умови регулярної участі в культурних заходах. Залучення до культури також відіграє ключову роль у стратегіях подолання бідності громад, які перебувають у зоні ризику [3]. Негативні впливи: • Відчуження громади - місцева рада приймає рішення, які не обов’язково відповідають потребам громади; • Негативний імідж громади - руйнування моральних цінностей; • Соціальна дислокація - відчуття переміщеності та вразливості в суспільстві; • Втрата зручності - впливає на якість, комфорт і зручність життя; • Демонстраційний ефект - (вплив на поведінку індивідів, викликаний спостереженням за діями інших та їх наслідками). Негативний вплив на громаду може включати такі проблеми, як трафік, затори та відсутність доступу до громадських об’єктів та ресурсів, що може призвести до відчуття відчуження та відчуження громади. Злочинність і антисоціальна поведінка також можуть виникнути в результаті подій, якщо стратегії управління не будуть реалізовані для вирішення таких проблем, як зловживання алкоголем і психоактивними речовинами [4]. Управління впливами: • ефективне планування туризму, щоб максимізувати переваги приймаючих міст; • участь громади в плануванні туризму; • державне законодавство; • контроль рівеня туристичної активності; • освіта мешканців туристичних міст. Музичні концерти, театральні виступи та стендап шоу викликають інтерес у великої кількості людей як альтернатива тим же походам в кіно чи ресторан. Подібні заходи сприяють економічному розвитку приймаючих міст, також виявлено, що розміщення у обласних центрах має більший позитивний вплив на економічний розвиток та привабливість приймаючих міст [5]. Обираючи подію зазвичай приділяється багато уваги саме постеру, а не змісту події, бо за пошуком інформації про неї людина витрачає додатковий час, який вона може використати якось інакше. Анонсування фільмів в кінотеатрах відбувається інакше — до постера додається трейлер, що полегшує скласти перше враження про подію. Тому актуальним стає тема просування подій не тільки через постер, а й відрізку з самої події, якщо вона відбувається не вперше, або матеріали є у вільному доступі. Тобто для музичної події - концерту - з постером надавати відрізок саундтреку, для театральної події чи стендапу - відрізок відеофайлу. Об’єкт дослідження: процес пошуку додаткової візуальної / аудіальної інформації про події міста Львова. Предмет дослідження: методи та засоби створення інформаційної системи анонсування подій міста Львова. Мета дослідження: створення інформаційної системи анонсування культурних подій міста Львова, яка б допомагала користувачам обрати подію їм до вподоби через перегляд чи прослуховування додаткових матеріалів в описі події. Це забезпечить збереження часу користувачів (додаткову інформацію шукають не вони, а її надає система), який вони можуть витратити на перегляд більшої кількості подій та мати більше коло для вибору цих подій. Ключові слова – культура, анонсування, подія, Львів, веб-сайт. Перелік використаних літературних джерел. 1. Environmental Scan of the Culture Sector. Ontario Culture Strategy Background Document [Електронний ресурс] // Communications MDR. – Режим доступу до ресурсу: https://www.ontario.ca/document/environmental-scan-culture-sector-ontario-culture-strategy-background-document/importance-culture (дата звернення: 01.10.2021) 2. Social Impacts [Електронний ресурс] // International Association of Event Hosts . – Режим доступу до ресурсу: https://www.eventhosts.org/resources/event-impact-standards/social-impacts-2/ (дата звернення: 01.10.2021) 3. Colombo, Alba (2015). How to evaluate cultural impacts of events? A model and methodology proposal. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, (), 1–12. doi:10.1080/15022250.2015.1114900 4. Getz, D. (2010). Event studies. Theory, research and policy for planned events (480pp). Oxford: Elsevier. Gibson, L., & Stevenson, D. (2004). Urban space and the uses of culture. International Journal of Cultural Policy, 10(1), 1–4. doi:10.1080/1028663042000212292 5. Dwyer, L., Mellor, R., Mistilis, N. and Mules, T. (2000) ‘Forecasting the economic impacts of events and conventions’, Event Management 6(3): 191–204.