Інформаційна система з менеджменту та надсилання сповіщень
Автор: Пазинюк Остап Михайлович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: З метою забезпечення інформованості користувачів про надану інформацію в режимі реального часу системи покладаються на сповіщення, які спрямовують увагу користувачів на доставлену інформацію через звукові, візуальні та тактильні сигнали. Це дійсно контрастує з традиційною парадигмою пошуку і доставки інформації, в якій користувач повинен ініціювати запит на передачу інформації. Сповіщення дозволяють програмам використовувати можливість привернути увагу користувачів до наданої інформації з метою максимального підвищення її ефективності [1]. Сповіщення генеруються як людьми, так і машинами. Перші генеруються через соціальні зв’язки одержувача, як правило, через програми чату та електронної пошти для створення екземплярів спілкування між двома або більше особами, тоді як в останньому випадку повідомлення генеруються через автоматичний сервіс з системними процесами або власними додатками, такими як моніторинг системи комунальних послуг, заплановані нагадування та рекламні оголошення. Саме тому особливу уваги сучасні системи приділяють надсиланню автоматизованих сповіщень базуючись на діях (себто подіях) що користувач здійснив у системі для спрощення його життя та оптимізації роботи та процесів у всіх сферах життя [2]. Відображення сповіщень уніфіковано майже всіма операційними системами. Зазвичай у поточних реалізаціях сповіщення від усіх програм відображаються на панелі сповіщень у верхній частині екрана системи. Щоб надати користувачам швидке уявлення про надану інформацію, вони представляють короткий огляд резюме, включаючи особу відправника, короткий опис або короткий зміст вмісту сповіщення або подію, яка їх викликає, і час доставки [3]. Дане дослідження стосується розробки та впровадження інформаційної системи з менеджменту та надсилання сповіщень. У роботі описано сучасний стан предметної області, основні шляхи вдосконалення, ключові фактори підтримки клієнтів та користувачів клієнтів, а також процес інформатизації за допомогою структуризації та налаштування типів та видів сповіщень. Розробка та впровадження розподіленої веб-системи на основі мікросервісної архітектури зі структурою клієнтського сервісу та віддаленою базою даних принесла переваги технічній реалізації. Серед функціональних доповнень системи, що включає можливість додавання налаштувань сповіщень, можливість налаштувати кінцеву точку отримувача сповіщень, логіка що стосується повторної спроби відправити невдало надіслане сповіщення, використання різних сервісів для можливості надсилання різних типів сповіщень, та сформована архітектура побудована на аналізі подій. Зворотні зв’язки, порівняння з суміжними прототипами, реалізація та локальні тести яких показують ефективне використання. Після короткого аналізу було виявлено, що головною проблемою є забезпечення гарантованого доставлення сповіщення до користувача на налаштовану подію [4]. Дослідження вирішення цієї проблеми змусило задуматися про впровадження логіки з повторної спроби доставки сповіщення для невдалих спроб. Огляд останніх досліджень показує що застосування додаткових черг серед популярних платформ дозволяє вирішити велику кількість невдалих сценаріїв першої спроби, а також виявлено величезне поширення архітектури побудованої на аналізі подій з використанням черг. Залучення цієї технології стало першорядним компонентом підтримки в системах провідних компаній. Ця логіка стосується спроби доставки сповіщення для навдало надісланих сповіщень, що не надійшли до користувача [5]. Загалом, архітектура побудована на аналізі подій, що надходять з інших елементів системи, але використання цього підходу не може бути ефективним, коли мова йде про реальну ситуацію де система є на ранніх стадіях розробки. Ось чому важливо інтегровувати даний сервіс у більш масштабні системи. Цей архітектурний підхід може бути реалізований за допомогою інтеграції у всі сервіси системи AMQP клієнта. Дана система прийматиме рішення на основі виявлених налаштувань, які можуть додаватись та змінюватись за допомогою REST модуля що дозволяє робити це через API запити в сервіс. На основі моделі класифікації система почне аналіз налаштувань користувача що зініціював подію, тип даної події та видів сповіщень, що мають бути надіслані користувачу клієнта для даної події. Також передбачає що розширення даного сервісу буде включати функціонал з можливості додавання та редагування шаблону для формування контенту сповіщень. Об’єктом дослідження є процес менеджменту та надсилання сповіщень. Предметом дослідження є інформаційна система з менеджменту та надсилання сповіщень. Мета дослідження полягає у розробці інформаційної системи з менеджменту та надсилання сповіщень, яка б надавала можливості з налаштування та надсилання сповіщень користувачам. Практичне значення одержаних результатів. Полягає в створенні комплексної інформаційної системи, що надає засоби із налаштування та надсилання сповіщень в окремому сервісі та може бути легко інтегрована в існуючу систему. Ключові слова – інформаційна система, надсилання сповіщень, менеджмент, аналіз подій, черга, асинхронні повідомлення. Перелік використаних літературних джерел. 1. Srivastava R. Notification System Design: August 13, 2021. URL: https://cloudificationzone.com/2021/08/13/notification-system-design/. 2. Bazinette V., Norman H. Cohen, Maria R. Ebling, Guerney D. H. Hunt, Lei H., Purakayastha A., Stewart G., Wong L. and Danny L. An Intelligent Notification System. URL: https://www.researchgate.net/publication/228970929_An_intelligent_notification_system. 3. Cunningham D., Hofstedt P., Meer K., Schmitt I. (Hrsg.): System Analysis of Information Management INFORMATIK 2015Lecture Notes in Informatics (LNI), Gesellschaft fEur Informatik, Bonn 2015. URL: https://www.researchgate.net/publication/282858216_System_Analysis_of_Information_Management. 4. Logan L. Information systems analysis and design: June 22, 2017. URL: https://padakuu.com/article/203-what-is-information-systems-analysis-and-design. 5. Cunningham D., Hofstedt P., Meer K., Schmitt I. (Hrsg.): System Analysis of Information Management. Lecture Notes in Informatics (LNI), Gesellschaft fEur Informatik, Bonn 2015. URL: https://www.researchgate.net/publication/282858216_System_Analysis_of_Information_Management.