Інтелектуальна система підбору подарунків на основі методів машинного навчання

Автор: Дирів Андрій Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Системний аналіз (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Подарунок відображає повагу, любов та шану. В будь-якій культурі приділяється велика увага етикету дарування. Сучасне сприйняття подарунка виступає як символ уваги, радості дарування і засіб зміцнення дружби. Концепція подарунка як незручного обов’язку, який виконують лише задля не виявлення неввічливості, суперечить нормам етикету. Ті люди, які дарують подарунки лише з надією отримати еквівалентну компенсацію, не розуміють сутності цього символа. Вихована людина ніколи не використовує подарунок як засіб показати своє благополуччя. Загальноприйняті норми вимагають, щоб подарунок був адекватним за вартістю, відповідним обстановці та часу[1]. За допомогою подарунка можна зробити висновки про особу, яка його дарує, про її ставлення до одержувача подарунка, про стиль життя, виховання, розум, безкорисливість та почуття гумору. Суспільний досвід показує, що дорослі більш раціональні у своєму підході до акту дарування, тоді як діти виражають свою любов до улюблених людей більш природним способом, даруючи їм творчі вияви (спів, вірші, малюнки, улюблену іграшку тощо)[2]. Щоб знайти подарунок для людини інколи справді потрібно добре постаратися. Проблеми із якими можна стикнутися при підборі подарунків є різними, наприклад це може бути ваш колега якого ви зовсім добре ще знаєте і просто не знаєте який подарунок може бути йому цікавим, іноді ви добре знаєте людину, але здається що в неї все є і також нічого цікавого знайти не можете, тоді часто ідемо в магазин і продуємо зачіпити поглядом щоб бодай щось цікаве що можна подарувати. Щоб уникнути цих страждань по вибору подарунка є система які допомагають підбирати подарунки, та варто оцінити наскільки зараз вони розвинені, та наскіьки добре покривають запити користувачів. Розробка інтелектуальної системи підбору подарунків на основі методів машинного навчання може полегшити процес вибору подарунків. Ця система буде аналізувати різні параметри особи та надавати рекомендації щодо підбору подарунків. Вона може стати корисним інструментом у різних сферах, допомагаючи знайти ідеальний подарунок для будь якої людини під будь яку подію. Для проектованої системи допомоги підбору подарунків був розроблений метод на основі колабораційного фільтрування[3], із модифікаціями для кращої роботи системи при обмежених початкових ресурсах. Було проведено широкий аналіз популярних систем рекомендацій, які надають користувачам послуги з вибору подарунків. Досліджено методи машинного навчання, що використовуються в цих програмах. Далі було проаналізовано можливі альтернативи веб-додаткам, і серед них виявилися телеграм-боти систем. Оскільки такі рішення ще не мають достатнього рівня розвитку, було вирішено зробити систему саме як телеграм-бота. При розробці використовувався сервіс Firebase від компанії Google, щоб мати змогу розгорнути систему у хмарному середовищі і вона завжди була доступна для взаємодії з користувачами. Об’єктом дослідження є явище попиту на застосунки та системи які допомагають підбирати подарунки. Предметом дослідження є система яка буде надавати рекомендації щодо подарунків базуючись на різних параметрах людини, яка буде використовувати методи машинного навчання. Мета дослідження полягає в оцінці поточної ситуації на ринку систем, які створюють рекомендації подарунків для користувачів, та визначення нових варіантів систем, які допоможуть користувачам, або розвинути якість надаваних послуг, або полегшити рівень доступу до потрібної інформації Наукова новизна роботи полягає у розробці повноцінної системи рекомендацій та збереження подарунків як телеграм бота та у розширенні параметрів на основі яких буде проводитись підбір, а також підбору оптимального підбору метода аналізу й простоти користування системою. Практичне значення одержаних результатів. Результатом виконаної роботи є алгоритм, що надає рекомендації щодо підбору подарунків, який можна буде застосовувати у різноманітних системах. Створена система відповідає початково заданим нормам функціоналу, з її допомогою користувачі можуть з легкістю створювати та модифіковувати власні списки побажань, також вони можуть ділитися цим списком зі своїми друзями і отримувати список від друзів, щоб бачити які саме подарунки їх цікавлять, також в системі наявна функція рекомендації товару, базуючись на даних вашого, та інших користувачів вішлістів система створить рекомендацію для вас і запропонує додати її до вашого списку бажань. Ключові слова: подарунок, хобі, характер, методи машинного навчання, аналіз користувача, колабораційне фільтрування, телеграм-бот, Firebase Перелік використаних літературних джерел. 1. Подарунки - етикет дарування[Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://4ua.co.ua/ethics/qa3bc68a4d53b88421316d37_0.html 1. Кухарик В. В., Особливості етикету дарування ділових подарунків у різних країнах, «Modern Economics», 2022 2. Recommendation System: User-Based Collaborative Filtering[Елкетронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://medium.com/grabngoinfo/recommendation-system-user-based-collaborative-filtering-a2e76e3e15c4