Інформаційна технологія обліку приміщень ІТ-компанії
Автор: Федчук Ростислав Богданович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Інформаційні системи та технології (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Облік приміщень – процес зберігання, опрацьовування та маніпулювання обліковими даними приміщень [1]. У ІТ-компаніях ефективний облік приміщень має особливе значення: це може допомогти знизити витрати, покращити роботу персоналу та підвищити ефективність бізнесу [2]. Потреба у веденні обліку приміщень ІТ-компанії завжди виникає у випадку великої кількості офісів чи великої кількості маніпулювань їхніми даними. Оптимальне використання простору – один з ключових факторів у забезпеченні ефективності роботи ІТ-компаній [3]. Зручність одного лише оперативного доступу до всієї актуальної інформації приміщень уже сильно спрощує ведення бізнесу ІТ-компаніям. А наявність інформаційної технології з аналізом та системою прийняття рішень зводить складність деяких облікових процесів до декількох натискань мишки одним із відповідних менеджерів компанії [4]. Об’єкт дослідження – процес обліку приміщень у ІТ-компанії, включаючи процеси збору, обробки, аналізу та відображення інформації, необхідної для ефективного використання простору. Предмет дослідження – інформаційна технологія обліку приміщень для ІТ-компаній, що дозволяє максимально ефективно використовувати простір при мінімізації витрат. Мета дослідження – розроблення інформаційної технології обліку приміщень ІТ-компанії, що слугуватиме не лише місцем зберігання та перегляду облікових даних, а й платформою для резервування місць чи приміщень та аналізу їхнього стану у відповідності до нормативних документів та законів України. Розробка інформаційної технології обліку приміщень для ІТ-компаній є ключовою складовою для вирішення проблеми ефективного використання простору та зниження витрат. Розроблена технологія дозволяє збирати, обробляти та аналізувати інформацію щодо використання приміщень у режимі реального часу, що забезпечить ефективний контроль за використанням простору та дозволить вчасно реагувати на зміни вимог. Дану технологію варто розглядати, як і систему прийняття рішень, що не лише маніпулює даними, а й допомагає аналізувати та підбирати інформацію за відповідними запитами користувача. До важливих особливостей та функцій технології обліку приміщень можна віднести: • Створення, редагування та видалення приміщень із системи відповідно до вимог ДБН В.2.2-17 [5]. • Аналіз стану приміщення відповідно до Конституції України (ч. 4 ст. 43), ст. 153 Кодексу законів про працю України, ст. 6 та ч. 1 ст. 13 Закону України “Про охорону праці” та інших нормативних документів [6]. • Доступ до усіх облікових та аналітичних даних через використання чат-боту, який побудований із використанням системи штучного інтелекту. • Бронювання місця чи приміщення (якщо це приміщення для нарад) на будь-яку кількість часу протягом дня. • Перегляд актуальних резервувань кожного приміщення: перегляд усіх створених резервувань конкретного користувача (працівник може перегляди всі свої створені резервування протягом усього часу). • Маніпуляції з даними працівників: реєстрація, редагування та видалення користувачів з системи, що може бути здійснений лише менеджером. В роботі проводиться аналітичний огляд нормативних документів про державні будівельні норми, законів України щодо санітарного-гігієнічного стану офісних приміщень та охорони праці. Здійснюється порівняльна характеристика відомих методів вирішення проблеми обліку приміщень, а також наявних аналогічних технологій з визначенням їх переваг та недоліків. Визначається доцільність та актуальність функціонування технології обліку приміщень. Здійснюється системний аналіз досліджуваного об’єкта та формується мета функціонування системи шляхом побудови дерева рішень, діаграми варіантів використання, діаграми класів, діаграми послідовності, діаграми кооперації, діаграми діяльності та діаграми компонентів [7]. Після чого здійснюється вибір програмних засобів реалізації, куди входять наступні: Java, CSS, Thymeleaf, JavaScript, Spring Framework, Hibernate, Lombok, Inkscape та MySQL. В результаті роботи, за допомогою даних технічних засобів, реалізовується технологія обліку приміщень з детальним описом роботи системи. Ключові слова – інформаційна технологія обліку, нормативні документи, резервування приміщень, санітарно-гігієнічний стан, системи автоматизації стану приміщень, клієнт-серверна архітектура, веб-додаток, системи штучного інтелекту. Перелік використаних літературних джерел: 1. Офіс для ІТ-компанії // Електронний ресурс. – [Режим доступу]: https://a-office.com.ua/uk/blog/ofis-dlya-it-kompanii (дата звернення: 24.04.2023). 2. Abdulkhanov, A. and Mansur, K. (2020). System of space management for business. // International Journal of Advanced Science and Technology, 29(7), 5964-5974. 3. Лук’янова, О., & Данилевич, М. (2017). Оптимізація використання простору в офісах з використанням сучасних інформаційних технологій. // Системні дослідження та інформаційні технології, (2), с. 50-67. 4. Васильєв, С. В., & Гавриленко, О. В. (2019). Інформаційна система обліку та управління приміщеннями. // Науково-технічний збірник "Проблеми підвищення ефективності виробництва та автоматизація технологічних процесів", 4(52), c. 83-89. 5. ДБН В.2.2-28:2010 "Будинки адміністративного чи побутового призначення" : держ. буд. норми України / [В. Куцевич, Б. Губов, І. Чернядьєва та ін.]. – Київ : Мінрегіонбуд України. – 2011. – 48 с. 6. Закон України про охорону праці від 14 жовтня 1992 р. / Відомості Верховної Ради України. – 1992. – № 49. – ст. 668 // Офіційний сайт Верховної Ради України. – Електронні дані. – [Режим доступу] : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12 (дата звернення: 24.04.2023). 7. Литвин В.В. Проектування інформаційних систем /Н. Б. Шаховська, В. В. Литвин - Львів: "Магнолія-2006". - 380 с.