Інформаційна система організації роботи працівників сфери обслуговування

Автор: Даниляк Назар Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Конкуренція бізнесу на ринку в сфері обслуговування дуже велика. Для того, щоб бути конкурентноздатним потрібно постійно враховувати вимоги ринку і тримати баланс між швидкістю, ціною та якістю. Щоб оптимізувати ціну надання послуг і покращити ефективність роботи потрібно розумно планувати графік роботи кожного працівника, оптимізувати швидкість запису клієнта на послугу, дозволити клієнту самостійно забронювати собі послугу за допомогою сайту. Для того , щоб контролювати якість виконання послуг персоналом потрібно збирати відгуки і оцінки клієнтів для подальшого аналізу та прийняття відповідних рішень для свого бізнесу, щоб уникнути падіння прибутків і зменшення кількості клієнтів. Об’єкт дослідження: Процес діяльності з організації роботи працівників сфери обслуговування. Предмет дослідження: Інформаційна система організації роботи працівників сфери обслуговування. Мета роботи: Проаналізувати існуючі інформаційні системи організації роботи працівників сфери обслуговування, врахувати їхні переваги і недоліки, дослідити потреби ринку, побудувати дерево цілей і реалізувати систему , яка може конкурувати на ринку систем організації роботи працівників сфери обслуговування за допомогою технологій backend – Java і Spring-boot/framework, frontend – Angular. Швидкі зміни в бізнесі, суспільстві та комунікаціях викликані активним розвитком інформаційних технологій та технологічних компаній диктують нові умови та правила ведення успішного бізнесу. Сучасні інформаційні системи дозволяють ефективніше контролювати витрати, заощаджувати час працівників, забезпечувати кращий користувацький досвід при отриманні товару чи послуги, однак не всі бізнеси готові до трансформації з тих чи інших причин. Основними галузями сфери обслуговування, де необхідна інформаційна система організації роботи працівників: • Перукарні та барбершопи. • Манікюрні кабінети. • Студії епіляції та депіляції. • Масажні кабінети. • Груминг салони. • Стоматологічні клініки. • Йога центри. • Спортзали. Був час, не так давно, коли постачальники послуг від готелів до перукарень покладалися на телефонні дзвінки відвідувачів та клаптики паперу, щоб заповнювати свої календарі бронюваннями та зустрічами. Факт у тому, що багато хто досі це робить, а хтось і зовсім тримає все в голові, запам’ятовуючи, хто, коли та куди. Інтернет та сучасні технологічні рішення можуть бути складним і лякаючим світом для власників бізнесу та менеджерів підприємств, які завжди робили все так як привикли, робили все по старому, але ж хтось дав їм папір та ручку. Настав час дати їм доступ до сучасних технологій. Ті сміливці, хто пройшов через тривогу та страх нового, ті хто трансформувався прийнявши нові правила гри скажуть вам, що всесвітня інтернет павутина, нові технології , пропонують безмежні методи розвитку та покращення бізнесу. І для будь–якої компанії в сфері послуг одним із найпростіших і найефективніших способів використання інтернету та сучасних технологій є інтеграція у підприємство систем онлайн–бронювання та інформаційних систем, організації роботи працівників сфери обслуговування. Чому інформаційна система організації роботи працівників сфери обслуговування – це в першу чергу зручно для клієнтів, кінцевих споживачів послуг? Щоб підвищити зручність для клієнтів, багато компаній вибирають систему онлайн–бронювання, яка дозволяє клієнтам швидко зарезервувати місце чи забронювати візит одним натисканням кнопки [1]. Це допомагає клієнту уникнути будь–яких клопотів, пов’язаних із здійсненням телефонного дзвінка або необхідністю фізичного відвідування закладу для бронювання. Хтось скаже про автовідповідач та заміну телефонії роботом? Це просто смішно та незграбно. «Натисніть 1, щоб дізнатися про наш час роботи, натисніть 2, щоб дізнатися нашу адресу...», і кожен раз доводиться чекати, доки не з’явиться варіант 10, 50 чи 100. Технологія автоматизація телефонії не дасть необхідний сервіс. Так, деякі новації не покращують життя , а погіршують його. Система онлайн–бронювання - це спасіння та допомагає компанії організовувати бронювання більш ефективно, задовольнити потреби кінцевого користувача [2]. Скажімо, наприклад, я вирушив у спонтанну подорож до найближчого міста, але зненацька виникла необхідність піти на зустріч. Для цього мені потрібно оновити зачіску, я можу зробити онлайн-бронь у своїй улюбленій мережі перукарень, пізніше, після зустрічі, щоб відпочити забронювати квитки на останній випуск фільму у кінотеатрі та забронювати столик для коктейлю після цього. Все це я можу зробити онлайн, під час поїздки на поїзді чи машині. І якщо мій поїзд затримується, зустріч зірветься , або я передумаю на рахунок коктейлю, я зможу легко змінити або скасувати свої замовлення за лічені секунди. Це неймовірно зручно для мене, але це також чудово для бізнесу, якому доводиться витрачати менше часу на телефонні розмови, пояснюючи, які слоти та дати ще вільні, і мати справу з неявками, які надто нервували та дарували некомфортні відчуття, щоб дзвонити та скасовувати візити чи бронь. Власники та менеджери бізнесу в сфері послуг можуть просто отримати доступ до системи бронювання, щоб побачити, скільки відвідувачів вони очікують, о котрій годині відвідувачі прибувають і скільки місць чи годин у них залишилося, щоб запропонувати іншим відвідувачам. Поки ми живемо згідно з правилами COVID–19 та небезпеки пов’язаної з війною система онлайн–бронювання також є чудовим заходом, який допоможе клієнтам безпечно відвідувати ваш бізнес [3]. Обмежуючи кількість клієнтів, які фізично заходять всередину для бронювання, підприємства зменшують ризики як для самих себе так і для своїх клієнтів. Здійснення онлайн–бронювання також заохочує відвідувачів з’являтися на відведене їм місце, а не чекати біля жвавого під’їзду чи тинятися на вулиці, де вони можуть контактувати з більшою кількістю людей, опинитися в натовпі чи в небезпеці. Ключові слова — інформаційна система, організація роботи працівників, сфера обслуговування, онлайн бронювання. Перелік використаних літературних джерел. 1. Ліза Хеджес. Онлайн бронювання дозволить отримати більше клієнтів. Дата оновлення: 07.04.2021 — [Режим доступу]: https://www.getapp.com/resources/research-online-booking-importance-of-appointment-scheduling (дата звернення: 20.11.2022). 2. Андре Палко. Чому система онлайн бронювання є важливою для розвитку вашого бізнесу з надання послуг. Дата оновлення: 19.11.2022 — [Режим доступу]: https://www.smallbusinessrainmaker.com/small-business-marketing-blog/why-an-online-booking-system-is-essential-to-your-service-business-growth (дата звернення: 21.11.2022). 3. Джон Халберг. 5 кращих програм для салонів 2022. Кращий посібник. — [Режим доступу]: https://thesalonbusiness.com/best-salon-software/ (дата звернення: 20.11.2022).