Використання технології IoTдля контролю кліматичних ризиків на транспорті при перевезенні вантажів

Автор: Бобак Андрій Богданович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Радіоелектронні пристрої, системи та комплекси
Інститут: Інститут телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Магістерська кваліфікаційна робота була присвячена дослідженню наявних методів виміру температури і вологості під час транспортних перевезень. Було визначено їхні переваги та недоліки, а також розроблено власний прототип, який здатен вимірювати температуру і вологість. Він необхідний для того, щоб довести, що технологія ІоТ може бути корисною для вирішення проблем у цій галузі. Дана тема є важливою для дослідження, оскільки дана можливість може бути корисною і для бізнесу, і для безпеки людей під час перевезень [1-3]. Зокрема, різні продукт під час перевезень можуть потребувати різної температури і рівня вологості. В таких випадках це важливо мати можливість їх виміряти та передати цю інформацію. У першому розділі проведено аналіз літературних джерел з питань контролю кліматичних ризиків на транспорті при перевезенні вантажів та розглянуто проблему контролю температури при перевезеннях різних продуктів на транспорті. Приведено класифікацію ризиків на транспорті [1, 2]. А також досліджено способи контролю клімату для транспорту. В другому розділі технологія була більш детально дослідженою та вивчені комплектуючі, які необхідні для розробки прототипу з її використанням. Також до уваги взялися температурні режими, які зараз використовуються в індустрії та як вони вимірюються. Також досліджено наявні системи та способи заміру вологості та температури під час вантажних перевезень. А також які пристрої та комплектуючі для цього необхідні. За основу було взято компанію “Транс-сервіс-1” [4], яка займається перевезеннями. В ході дослідження стало відомо, що наявним системам не вистачає автоматизації. Таким чином підтвердилася теорія про користь, яку може принести даній галузі технологія ІоТ. [5] В третьому розділі проведено розробку бездротового сенсорного модуля для вимірювання вологості і температури. А саме: проведено синтез електричної принципової схеми, розроблено друковану плату пристрою та загальні рекомендації по застосуванню. Написано програмний код для програмування мікроконтролера ESP8266 на мові С. Описано процес виготовлення макету пристрою, проведено його тестування за допомогою сервісу ThingSpeak та додатку IoT MQTT Panel. Тестування пройшло успішно. Дані зчитуються і відображаються адекватно. В четвертому розділі були підраховані затрати на проект, включно з податками. Після проведення всіх розрахунків витрат на дану роботу приходимо до висновку, що дана розробка є економічно доцільною. Об’єкт дослідження – пристрої вимірювання температури і вологості під час транспортних перевезень. Предмет дослідження – методи вимірювання температури і вологості під час транспортних перевезень. Сфера досліджень – створення пристроїв для вимірювання температури і вологості під час транспортних перевезень. Мета роботи: дослідження шляхів побудови систем моніторингу температури і вологості під час транспортних перевезень з допомогою технології ІоТ. Ключові слова: технологія ІоТ, транспортні перевезення, Wi-Fi, вбудовані системи. Перелік використаних джерел. 1. Тарельник Н. В. Класифікація ризиків під час вантажних перевезень автомобільним транспортом / Н. В. Тарельник // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2021. - № 4. – С. 92–98. doi: 10.31649/1997-9266-2021-157-4-92-98. 2. Тарельник Н. В. Класифікація ризиків при вантажних перевезеннях [Електронний ресурс] / Н. В. Тарельник // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2021. - № 4. – С. 43-51. 3. Джежер Є.В., Ярмолович Р.П. Транспортні характеристики вантажів, – О.: Фенікс, 2017 – 272 с. 4. ТОВ «Транс-сервіс-1» [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://www.trans-service-1.com.ua/ (дата звернення 22.10.2022) – Назва з екрана. 5. Adrian McEwen, “Designing the Internet of Things”, Wiley, 2017. 336 p.