Аналіз основних дефектів автобусів у період терміну гарантійного обслуговування
Автор: Калівошка Тарас Ярославович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В сучасному світі громадський транспорт стає все більш популярний та поширений для пересічного споживача. Це пов’язано із надзвичайно високими темпами зростання чисельності населення великих міст, що суттєво ускладнює переміщення великих мас населення, особливо в години пік. Єдиним виходом в цій ситуації є громадський транспорт, кількість якого із року в рік збільшується, а якість перевезень покращується. Зростання парку автобусів різних типів та класів вимагає в свою чергу покращення якості їхнього обслуговування, особливо в початкові періоди експлуатації (періоди дії гарантійних зобов’язань). Процес покращення СУЯ є важливою складовою будь-якого процесу ТО чи ремонту. Уже на етапах експлуатації він є надзвичайно вагомим для зменшення загальних витрат, що понесуть як споживачі так і виробники чи дистриб’ютори транспортного засобу. Також правильно налаштована система управління якістю дозволить створити систему запобіжно-попереджувальних дій для зменшення кількості виходів з ладу транспортних засобів, а отже і зменшення витрат на їх ремонт у гарантійні періоди. Загалом початковий період експлуатації транспортного засобу, в тому числі і автобуса є дуже важливим, а отже є важливим і процес догляду за його технічним станом в цей період. Саме для підвищення якості технічного обслуговування та ремонту в період дії гарантійних зобов’язань необхідно створити певну систему управління якістю, яка б змогли зменшити витрати на це обслуговування, знизити простої транспортних засобів та підняти рівень якості транспортних засобів в цілому. Об’єкт дослідження – система технічного обслуговування автомобільного транспорту. Предмет дослідження – аналіз основних неполадок автобусів в період гарантійного обслуговування. Мета дослідження – розроблення методики оцінювання фінансових втрат через дефекти автобусів у період гарантійного обслуговування. Розглянуто основні способи організації гарантійного обслуговування автомобільних транспортних засобів. Проведено аналіз статистики дефекті транспортних засобів в гарантійних період, дані для якого отримані від підприємств міста Львова та області, розглянуто тенденції, що спостерігаються у сфері надання гарантійних послуг в цілому. Досліджено показники гарантійного обслуговування автобусів, що використовуються на автомобільних транспортних підприємствах, проведено аналіз дефектів автобусів різних марок, виявлених в період дії гарантійних зобов’язань, розглянуто математичні моделі статистичного контролю якості. Ключові слова: система управління якістю, технічне обслуговування автомобілів, гарантійний ремонт, гарантійні зобов’язання. Перелік використаних літературних джерел: 1. Нємий С. В. Розширення сфери застосування контрольних карт у системі управління якістю продукції на машинобудівному підприємстві /С. В. Нємий, О. С. Нєма //Науковий вісник НЛТУ України. Львів: 2022. Том 32, № 2. С. 50-109. 2. Нємий С. В. Оцінювання ефективності у проектах модернізації виробничо-технічної бази автотранспортних підприємствах /С. В. Нємий, О. С. Нєма // Вісник Національного університету «Львівська політехніка» «Проблеми економіки та управління». 2015.– № 815.– С. 97–103. 3. Галелюк М. М. Система управління конкурентоспроможністю машинобудівного підприємства /Вісник економічної науки України. 2008. – № 2, – С. 15 – 21.