Дослідження доцільності використання гібридних гідравлічних трансмісій в комунальних транспортних засобах
Автор: Печериця Роман Юрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В магістерські кваліфікаційній роботі розглянуто конструктивні особливості гідравлічних гібридних систем в комунальних транспортних засобах, а саме: послідовна та паралельна. Кожна конструктивна схема приводу пропонує свій набір переваг. Послідовна система забезпечує простоту, усуваючи більшість елементів традиційної трансмісії. Двигун приводить в рух гідравлічний насос/мотор, який механічно передає потужність до та від коліс автомобіля. Це рішення дозволяє працювати двигуну на найефективнішій швидкості замість постійного прискорення та сповільнення. Проблема полягає в тому, що вся потужність передається через гідравлічні компоненти, тому вони мають бути дуже ефективними. У паралельній системі гідравлічна система служить допоміжною трансмісією та доповнює традиційну. Ця конструкція зазвичай використовує гідравлічний привід, коли відбуваються часті зупинки та старти, але її можна переключити на традиційний привід для руху по шосе. Ця конструкція дозволяє лише частково керувати двигуном, що може обмежити потенційну економію споживання палива. Однією з головних переваг гідравлічного транспортного засобу є здатність вловлювати великий відсоток енергії, яка зазвичай втрачається під час гальмування автомобіля. Під час міської їзди з частими зупинками близько половини всієї енергії, яка припадає на колеса автомобіля, втрачається під час гальмування, а гідравлічна конструкція може захоплювати та повторно використовувати значну частину цієї енергії. У другому розділі розглянуто особливості моделювання елементів силового приводу гідравлічного гібридного транспортного засобу, а саме: гідравлічного акумулятора, силового насос/мотора. Моделювання проводиться на основі математичних рівнянь, які описують параметри елемента приводу та їх вплив на показники їх роботи. Крім того в даному розділі описано гідравлічні втрати в системі при передачі енергії за різних режимів роботи. Для запобігання перевантаженню систему було визначено параметри клапана скидання надлишкового тиску. В третьому завершальному розділі описано результати моделювання руху комунального транспорту за різних їздових циклів із визначенням ефективності використання та накопичення енергії. На основі проведених досліджень сформулювало висновки та рекомендації, щодо подальшого використання гідравлічних гібридних силових установок з відповідною структурною схемою побудови в залежності ввід вибраних умов експлуатації комунального транспорту. Метою роботи є дослідження доцільності використання гібридних гідравлічних трансмісій в комунальних транспортних засобах. Об’єкт дослідження: техніко-експлуатаційні параметри комунальних транспортних засобів. Предмет дослідження: енергоефективність гідравлічної гібридної силової установки. Ключові слова: комунальний транспортний засію, гібридна силова установка, їздові цикли; експлуатаційні параметри. 1. Karl-Erik Rydberg. Energy Efficient Hydraulics – System solutions for loss minimization. National Conference on Fluid Power, Linkoping University, Linkoping, Sweden, 16 - 17 March, 2015 2. Jean Van Rensselar. Power to spare: Hydraulic Hybrids. Tribology & lubrication technology. February 2012.