Розроблення засобів контролю та дослідження поведінки автомобіля під час ДТП

Автор: Іванів Ростислав Григорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Відсутність речових доказів ускладнює реконструкцію нещасних випадків на місті виникнення ДТП, крім цього помилки водіїв або поломку автомобіля неможливо визначити без бортового реєстратора даних автомобіля. Впровадження телематичних та додаткових засобів активної та пасивної безпеки в транспортні засоби, наприклад виявлення пішоходів тощо, ще більше збільшує потребу в пристроях, котрі спроможні надати додаткову інформацію про поведінку АТЗ під час дорожньо-транспортної пригоди. Тому ряд провідних країн впровадив обов’язкове встановлення реєстратора даних про події під час ДТП на автомобілі, якім випущені з початку 1997 року. Проте пристрої фіксації даних є ненадійними та мають ряд проблем з отриманням та зберіганням інформації, а саме: втрата сигналу з сенсорами через падіння напруги в автомобілі, неможливість опрацьовувати дані при обриві чи пошкодженні шини спілкування; складність опрацювання інформації безпосередньо з блоку реєстратора даних; мала кількість сенсорів, які опрацьовує інтегрований реєстратор подій. Об’єкт дослідження - розроблення алгоритму та конструкції електронного блоку регістрації даних про події оцінки ситуації під час ДТП. Предмет дослідження – створення автономного блоку реєстратора подій. Мета дослідження – знизити можливість втрати даних про поведінку автомобіля під час дорожньо-транспортної пригоди через недосконалість наявної системи моніторингу автомобіля. Магістерська кваліфікаційна робота присвячена розробленню заходів для усунення недоліків втрати інформації про поведінку транспортного засобу котрий потрапив в дорожньо-транспортну пригоду. В процесі роботи був розроблений алгоритм роботи автономного реєстратора даних, який аналізує та зберігає пакет необхідних даних у внутрішню пам’ять, які були отримані з діагностичної системи автомобіля та автономних сенсорів, які інтегровані безпосередньо в блок опрацювання даних. Крім цього була розрахована економічна доцільність використання даного пристрою в автомобілі з врахуванням можливості використання стандартних елементів до блоку та розроблено електричну схему модуля. Для забезпечення достовірності пристрою був розроблений алгоритм методики випробування. На даний момент автономний реєстратор подій є доволі недосконалим проектом, оскільки в ньому є багато недоліків та зауважень. Першочергово необхідно збільшити кількість марок та моделей, з якими може він взаємодіяти. Також програмне забезпечення не є досконалим, в ньому є безліч неефективних рішень, які потрібно вдосконалити або виправити. Також слід вдосконалити програмне забезпечення так як воно не оптимізовано для звичайного користувача та у нього відсутня будь яка графічна складова. Ключові слова: автономний реєстратор даних, модернізація реєстратора даний, усунення недоліків блоку реєстрації даних. Перелік використаних джерел: 1.Реєстратор даних про події. Адреса посилання: https://en.wikipedia.org/wiki/Event_data_recorder (дата звернення: 15.08.2022); 2. Реєстратор даних подій. Адреса розміщення: https://www.nhtsa.gov/research-data/event-data-recorder. (дата звернення: 15.08.2022); 3. Протоколи стандарту OBD2. Адреса посилання: http://embeddedsystem.ua/index.php?page=protokoly-standarta-obd2. (дата звернення: 23.08.2022); 4. ELM327. OBD в RS323 перекладач. Адреса розміщення: https://www.elmelectronics.com/wp-content/uploads/2016/07/ELM327DS.pdf. (дата звернення: 25.08.2022)