Зміна режимів роботи автобусного маршруту № 21 залежно від умов руху
Автор: Дубан Віталій Андрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація перевезень і управління на транспорті (за видами транспорту)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Створення безпечних умов руху є одним з головних завдань під час проектування транспортної інфраструктури та забезпечення транспортного процесу загалом. При цьому, не менш важливим показником є і створення системи надання якісних послуг щодо перевезення пасажирів. Поняття якості перевезення на сьогодні є досить узагальненим та має значну кількість методів та методик щодо визначення як якісних, так і кількісних значень цього показника [1, 2]. Переміщення пасажирів у межах населеного пункту є досить динамічним явищем, зокрема враховуючи міські умови руху. Проте, належний рівень функціонування громадського транспорту впливає як на тривалість руху пасажирів, так і на діяльність усіх галузей господарської діяльності. При цьому, концентрація міських автобусних перевезень у великих та значних містах зумовлена розвитком та зростанням населеного пункту, його приміських районів та агломерації [3]. З урахуванням тверджень науковців та дослідників, можна зробити висновок, що міська система пасажирських перевезень відноситься до соціально значущою економічною підсистемою міського господарства, що визначає як рівень життя містян, так і рівень якості роботи місцевої влади. При цьому, управління транспортними системами міських перевезень може здійснюватися виключно на результатах теоретичних та експериментальних досліджень та, зокрема, результатах натурних спостережень [4]. Об’єкт дослідження – процес перевезення пасажирів на автобусному маршруті №21. Предмет дослідження – зміна обсягів пасажиропотоків на автобусному маршруті руху №21 та умов пересування транспортних засобів. Мета дослідження – є виявлення закономірностей зміни режимів роботи автобусного маршруту № 21 залежно від умов руху. Для досягнення цієї мети, необхідне вирішення таких задач: - здійснити аналіз наукових праць за тематикою досліджень роботи громадського транспорту, його показників та чинників вплив на нього; - проаналізувати методи та методики наукових досліджень щодо визначення основних показників функціонування маршруту громадського транспорту; - визначити пасажиропотоки, їх потужність та розподіл за періодами доби, а також встановити транспортну роботи та динаміку її зміни; - на основі отриманих результатів досліджень встановити основні залежності щодо зміни режимів роботи автобусного маршруту № 21 залежно від умов руху. У роботі здійснено аналіз роботи автобусного маршруту руху м. Львів №21, проведено натурні спостереження щодо зміни обсягу пасажиропотоку у різні періоди доби; проаналізовано умови руху автобусів на основі визначення їх швидкості сполучення; виявлено існуючі залежності між досліджуваними показниками. Ключові слова – пасажирські перевезення, громадський транспорт, пасажиропотік, швидкість руху автобуса. Перелік використаних літературних джерел. 1. Postranskyy, T., & Vovk, Y. (2020). Changing of the bus driver’s functional state in city conditions. Transport Technologies, (1), 12-21 doi: 10.23939/tt2020.01.012 2. Prykhodko, V., & Vikovych, I. (2021). Analysis of calculating level of service for pedestrians. Transport Technologies, 2/1, 50-59 doi: 10.23939/tt2021.01.050 3. Maskeliunaite, L., Sivilevicius, H., & Podvezko, V. (2009). Research on the quality of passenger transportation by railway. Transport, 24(2), 100-112. 4. Moriarty, P.; Honnery, D. (2013) Greening passenger transport: a review. Journal of Cleaner Production, 54 14-22.