Аналіз умов руху на ділянці вул. Виговського (від перехрестя з вул. Городоцька до перехрестя з вул. Патона) з врахуванням особливостей громадського транспорту
Автор: Костючик Владислав Русланович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Активний розвиток технологій значно покращує життя і добробут людей. Проте, разом з тим, з’являються і нові виклики. Зі збільшенням ролі транспорту стрімко зростає кількість автомобілів. Наслідком є збільшення кількості заторів, особливо у містах. Затори, в свою чергу, мають ряд негативних наслідків – це і втрати часу учасників дорожнього руху, і шкідливі викиди у навколишнє середовище відпрацьованих газів двигунів у місцях скупчення транспорту, і підвищення рівня шуму, що негативно впливає на здоров’я населення. У світі намагаються різними способами справитися з таким викликом – законодавчими, регуляторними, організаційними, інженерними, тощо. Велику увагу приділяють заходам, які б спонукали учасників дорожнього руху використовувати альтернативні до використання приватних автомобілів засоби переміщення: пішки, велосипедом, електросамокатом, скутером, громадським транспортом, тощо [1]. Найбільшу увагу приділяють громадському транспорту. Цим засобом пересування можуть переміщуватися одночасно набагато більше осіб, ніж приватним: в той час як в автомобілі може знаходитися одночасно лише чотири особи, в громадському транспорті, залежно від місткості, може пересуватися від 16 до 110 осіб. Тому, їм намагаються надавати пріоритет при русі на маршрутах, а саме: виділяти їм окремі смуги для руху на ділянках вулиць, за неможливості – роблять поширення перед перехрестями для їх пріоритетного пропуску; надають пріоритет при русі через світлофорні об’єкти шляхом влаштування координованого регулювання або зміни сигналів світлофора в реальному часі з використанням контролерів руху [2-3]. Також розробляють і активно удосконалюють інфраструктуру для руху пішоходів та велосипедистів. Для комфортного та безпечного руху цих категорій населення виділяють окремі доріжки для пішоходів та смуги або доріжки для велосипедистів. Враховується інтенсивність руху загального транспорту та його швидкість, щоб пішоходи та велосипедисти почували себе у безпеці [4-6]. Вулиця Виговського у м. Львові – магістральна вулиця районного значення. Вона має по одній смузі руху в кожному напрямку, по краях проїзної частини присутні велосипедні смуги. Присутні значні інтенсивності загального та 5 громадського транспорту. Тому необхідний аналіз умов руху на досліджуваній ділянці вулиці з врахуванням її особливостей. Об’єкт дослідження – ділянка вул. Виговського (від перехрестя вул. Городоцька – Виговського до Виговського – Патона) у м. Львові. Предмет дослідження – параметри руху транспортних потоків, які рухаються досліджуваною ділянкою. Мета дослідження: вдосконалення умов дорожнього руху на досліджуваній ділянці вул. Виговського. В результаті проведених досліджень розроблено проєкт організації дорожнього руху на ділянці вул. Виговського з виділенням смуги руху для громадського транспорту та внесено зміни до існуючих схем організації дорожнього руху на ключових перехрестях цієї ділянки з метою вдосконалення умов руху транспортних, пішохідних та велосипедних потоків. Ключові слова – транспортний потік, інтенсивність руху, склад транспортного потоку, виділена смуга для громадського транспорту, велосипедна доріжка. Перелік використаних літературних джерел. 1. Agyapong, F., & Ojo, T. K. (2018). Managing traffic congestion in the Accra central market, Ghana. Journal of Urban Management, 7(2), 85-96. 2. Dadashzadeh, N., & Ergun, M. (2018). Spatial bus priority schemes, implementation challenges and needs: An overview and directions for future studies. Public Transport, 10(3), 545-570. 3. Litman, T. (2016). When Are Bus Lanes Warranted. Victoria Transportation Policy Institute, https://www. vtpi. org/blw. pdf (accessed: 7.03. 2019). 4. Schultheiss, B., Goodman, D., Blackburn, L., Wood, A., Reed, D., & Elbech, M. (2019). Bikeway selection guide (No. FHWA-SA-18-077). United States. Federal Highway Administration. Office of Safety. 5. Adriazola-Steil, C., Perez-Barbosa, D., Batista, B., Luke, N., Li, W., Sharpin, A. B., ... & Nout, L. (2021). Safe Bicycle Lane Design Principles: Responding to Cycling Needs in Cities during COVID and Beyond. 6. Безуглий, А., Вирожемський, В., Волошина, І., Головко, С., Литвиненко, А., Нагайчук, В., ... & Христюк, М. (2018). ДБН В. 2.3-5: 2018 Вулиці та дороги населених пунктів.