Дослідження ефективності впровадження смуг руху для громадського транспорту на підходах до перехрестя вулиць Стрийська – Чмоли

Автор: Креховецький Олександр Васильович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Тенденція збільшення кількості рухомого складу в населених пунктах призводить до появи нових проблем щодо організації дорожнього руху на вулично-дорожніх мережах міст та ускладнюють рух громадського транспорту. При цьому, первинні показники транспортних потоків, зокрема швидкість, інтенсивність та щільність, часто набувають гірших значень. Часто це відбувається через збільшення кількості транспортних засобів на вулично-дорожніх мережах населених пунктів. У таких випадках середні швидкості руху зменшуються та збільшується щільність транспортного потоку, що часто призводить до утворення заторів. Що у свою чергу збільшує час за який громадський транспорт пересувається від початку до кінця свого маршруту [1]. Швидкість руху громадського транспорту напряму залежить від завантаження вулично- дорожньої мережі. При цьому, слід врахувати, що рівень автомобілізації зростає з кожним роком, а пропускна здатність перехресть не змінюється. При цьому Львів місто з великою історією, де дуже складно впроваджувати зміни щодо покращення вулично-дорожньої мережі, її планування та удосконалення схем організації дорожнього руху. Тому потрібно застосовувати як комплексні, так і точкові покращення які в певній мірі задовільнять потреби всіх учасників руху [2, 3]. У дипломному проекті розглянуто ділянку вулично-дорожньої мережі м. Львів, зокрема регульоване перехрестя вулиць Стрийська – Чмоли. Головною проблематикою цього перехрестя є затримка транспортних засобів на підходах до нього, зокрема громадського транспорту. Через недостатню пропускну здатність цього перехрестя утворюються значні транспортні затори. Також, як свідчить статистика, на цьому перехресті існує значна аварійність руху. У роботі прийнято рішення щодо розширення проїжджої частини на підходах до перехрестя вулиць Стрийська – Чмоли. При цьому червоні лінії забудови міста дозволяють реалізувати таке інженерне рішення. Смуги руху громадського транспорту будуть розташовані на вул. Стрийська в обидві сторони. На підході до перехрестя в сторону центра планується встановлення однієї смуги руху громадського транспорту, яка буде суміжна з транспортними потоками які повертають праворуч на вулицю Чмоли, що в свою чергу зменшить затрати для такого встановлення. На основі створеної схеми організації дорожнього руху, здійснено розрахунки щодо тривалості основних елементів світлофорного регулювання. Для визначення доцільності запропонованого проекту було створено імітаційну модель руху транспорту в програмному середовищі PTV Vissim. На основі цього визначено тривалості перебування транспортних засобів у заторах та середню довжину заторів. Об’єкт дослідження – регульоване перехрестя вулиць Стрийська – Чмоли. Предмет дослідження – закономірності виникнення транспортних затримок в русі та їх впливу на показники транспортного потоку Мета дослідження – створення проектної моделі руху схеми організації дорожнього руху на перехресті вулиць Стрийська – Чмоли в програмі PTV Vissim. З урахуванням результатів натурних та документальних досліджень. Ключові слова – інтенсивність транспортного потоку, швидкість руху, безпека дорожнього руху, світлофорне регулювання, смуги руху громадського транспорту, громадський транспорт, PTV Vissim. Перелік використаних літературних джерел 1. Dion, F., Rakha, H., & Kang, Y. (2004). Comparison of delay estimates at under-saturated and over-saturated pre-timed signalized intersections. Transportation Research Part B: Methodological, 38(2), 99-122. doi: 10.1016/s0191-2615(03) 00003-1 2. Alam, A., & Hatzopoulou, M. (2014). Investigating the isolated and combined effects of congestion, roadway grade, passenger load, and alternative fuels on transit bus emissions. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 29, 12-21. 3. Cortes, C. E., Gibson, J., Gschwender, A., Munizaga, M., & Zuniga, M. (2011). Commercial bus speed diagnosis based on GPS-monitored data. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 19(4), 695-707.