Дослідження впливу нерегульованих пішохідних переходів на транспортні потоки в зоні дії перехрестя вул. Виговського-Кульпарківська

Автор: Романюк Тарас Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Нерегульовані пішохідні переходи в межах автомобільних перехресть здатні чинити значний вплив на транспортні потоки. Наслідком цього впливу є підвищення середнього часу затримок та середньої і максимальної довжини черг транспортних засобів на перехресті, підвищення величини заторів та часу, який люди проводять у заторах [1,4]. Також не варто забувати про велику кількість дорожньо-транспортних пригод, які виникають в межах пішохідних переходів. Статистика показує, що кожного року кількість наїздів на пішоходів на пішохідних переходах в Україні тільки зростає [5]. Всі перелічені вище проблеми є достатньо актуальними, а значить потребують детального дослідження та подальшого прийняття заходів для їх вирішення. Для визначення впливу пішохідних потоків на транспортні потоки та розроблення заходів з вдосконалення організації дорожнього руху на перехресті вулиць Виговського – Кульпарківська були проведені натурні дослідження на стаціонарних постах [2]. Невід’ємними характеристиками, які дозволяють визначити вплив пішохідних потоків на транспортні потоки є інтенсивність транспортних та пішохідних потоків на перехресті. Ключовим є фіксація показників дорожнього руху на перехресті у період ранкового піку, обіднього піку, вечірнього піку та міжпікових інтервалів [6,7]. Отримані значення щодо інтенсивності транспортних та пішохідних потоків на перехресті вулиць Виговського – Кульпарківська були перенесені у програмне забезпечення з моделювання транспортних систем і потоків та були отримані результати щодо середнього часу затримок та середньої і максимальної довжини черг транспортних засобів в межах перехрестя [3]. Високий середній час затримок та середня і максимальна довжина черг транспортних засобів на перехресті свідчать про значний вплив пішохідних потоків на транспортні потоки. Для вирішення цієї проблеми було розроблено комплекс інженерних заходів, які дозволять знизити вплив пішохідних потоків на транспортні потоки та підвищать безпеку руху на перехресті. Запропоновані варіанти з вдосконалення організації дорожнього руху на перехресті були спрямовані на зниження середнього часу затримок та середньої і максимальної довжини черг транспортних засобів на перехресті. В першому варіанті вдосконалення організації дорожнього руху на перехресті вулиць Виговського – Кульпарківська було прийнято рішення щодо усунення одного з нерегульованих пішохідних переходів, який розташований на північно-східній стороні перехрестя на вулиці Кульпарківській та встановлення острівців безпеки на пішохідних переходах на інших напрямках перехрестя. У другій ситуації прийнято рішення щодо усунення всіх існуючих нерегульованих пішохідних переходів на перехресті та облаштуванні підземних пішохідних переходів. У третьому варіанті вдосконалення організації дорожнього руху на перехресті було прийнято рішення щодо усунення всіх існуючих нерегульованих пішохідних переходів та облаштування чотирьох регульованих пішохідних переходів на вимогу. Об’єкт дослідження – Саморегульоване перехрестя вул. Виговського – Кульпарківська. Предмет дослідження – вплив нерегульованих пішохідних переходів на транспортні потоки на саморегульованому перехресті Виговського – Кульпарківська. Мета дослідження: дослідити вплив пішохідних потоків на транспортні потоки на перехресті вулиць Виговського – Кульпарківська та прийняти заходи, які посприяють зниженню впливу пішохідних потоків на транспортні потоки і підвищать ефективність функціонування транспортних та пішохідних потоків на досліджуваному перехресті. В результаті проведених досліджень було визначено існуючу фактичну інтенсивність транспортних та пішохідних потоків на перехресті вул. Виговського – Кульпарківська, прораховано зведену інтенсивність транспортних потоків на перехресті, встановлено середній час затримок та середню і максимальну довжину черг транспортних засобів на досліджуваному перехресті за допомогою програмного забезпечення PTV VISSIM, розроблено комплекс інженерних заходів, які посприяють зниженню впливу пішохідних потоків на транспортні потоки. Ключові слова – натурні дослідження на стаціонарних постах, інтенсивність транспортних потоків на перехресті, інтенсивність пішохідних потоків на перехресті, моделювання транспортних систем та потоків, середній час затримок транспортних засобів на перехресті, середня та максимальна довжина черг транспортних засобів на перехресті. Перелік використаних літературних джерел. 1. Кашканов А.А., Організація дорожнього руху Навчальний посібник, 2017. 2. Meta Berghauser Pont, Gianna Stavroulaki, Lars Hilding Marcus Development of urban types based on network centrality, built density and their impact on pedestrian movement, 2019. 3. Femke Kessels Traffic Flow Modelling, 2018. 4. Черній В.О. Дослідження організація дорожнього руху на нерегульованому перехресті, 2021. – 55 с. 5. Горбачов П.Ф., Макарічев О.В., Атаманюк Г.В. Аналіз затримок транспортних засобів на нерегульованих пішохідних переходах, 2018. 6. Meead Saberi, Homayoun Hamedmoghadam A simple contagion process describes spreading of traffic jams in urban networks, 2020. 7. Paulo Riu Anciaes, Peter Jones Estimating preferences for different types of pedestrian crossing facilities, 2018.