Дослідження стійкості і гнучкості ланцюгів постачання та оптимізація транспортно-логістичної діяльності ТОВ «ВІС Авто Груп»

Автор: Шевчук Олеся Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Шевчук О.А., Гайванович Н.В. (керівник). Дослідження стійкості і гнучкості ланцюгів постачання та оптимізація транспортно-логістичної діяльності ТОВ «ВІС Авто Груп». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2023. Розширена анотація Сучасні тенденції в логістиці та ланцюгах поставок зосереджені на сталості та гнучкості. Бізнес визнає необхідність мінімізувати свій вплив на навколишнє середовище, впроваджувати сталі практики та задовольняти мінливі запити споживачів. Крім того, здатність швидко адаптуватися до збоїв і ринкових змін має вирішальне значення для успіху. Впроваджуючи інноваційні технології та стратегії, компанії можуть створювати більш стійкі та гнучкі ланцюги поставок, забезпечуючи довгострокову стійкість та конкурентну перевагу в бізнес-середовищі, що швидко розвивається [1, 2]. Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є процес організації транспортно-логістичної діяльності ТОВ «ВІС Авто Груп». Предметом дослідження є теоретичні та методичні засади стійкості і гнучкості ланцюгів постачання, а також практичні питання модернізації транспортно-логістичної діяльності ТОВ «ВІС Авто Груп». Метою магістерської кваліфікаційної роботи є теоретичне узагальнення та практичне застосування показників стійкості і гнучкості ланцюгів постачання та розроблення практичних рекомендацій щодо удосконалення процесів транспортно-логістичної діяльності підприємства. Наукова новизна одержаних результатів роботи полягає у подальшому розвитку та адаптації інструментарію логістики з урахуванням підходів щодо стійкості та гнучкості у ланцюгах поставок для підвищення ефективності транспортно-логістичної діяльності підприємства, яке діє на висококонкурентних ринках в умовах невизначеності. Отримали подальшого розвитку механізми інноваційної активності транспортного підприємства завдяки оптимізації та модернізації на базі комп’ютеризації процесу обслуговування клієнтів з використанням інноваційних систем моніторингу перевезень, а також технології цифрових двійників (digital twins) для моделювання логістичних процесів, прогнозування попиту, аналізування та оптимізації маршрутів, управління запасами тощо, що сприятиме підвищенню продуктивності та зниженню витрат. Для вирішення поставлених завдань були використані наступні методи дослідження: узагальнення, систематизація, порівняння; статистичний, порівняльний та економічний аналіз; кластерний аналіз; опитування у мережі Інтернет (Google Forms); імітаційне моделювання; метод системного підходу; метод експертних оцінок; графічний метод. Результати дослідження. За результатами проведеного дослідження було встановлено, що останніми роками сфери логістики та управління ланцюгами поставок зазнали значних змін і трансформацій, зумовлених необхідністю забезпечення сталості та гнучкості. Ці два фактори стають все більш важливими через зростаюче усвідомлення екологічних проблем, зміну споживчих запитів та збоїв, спричинених такими подіями, як стихійні лиха, пандемії та війни. Як наслідок, компанії переглядають свої підходи до логістики та ланцюгів поставок, впроваджують нові стратегії та технології, щоб зробити свою діяльність більш сталою та гнучкою [3, 4]. Залежно від виду діяльності логістичні компанії можуть змінювати свої пріоритети у роботі, проте головною тенденцією сьогодення є впровадження систем автоматизації та інноваційних технологічних рішень у складській та транспортній сферах. Діджиталізація допомагає зменшити загальні витрати компанії у ході обробки та виконання замовлень, організувати раціональне збереження інформації, знизити ризики виникнення проблем та неточностей роботи. Але даний процес є досить складним та призводить до загальних змін у роботі підприємств [5, 6, 7]. Магістерська кваліфікаційна робота складається зі вступу, чотирьох розділів та висновків. У першому теоретико-методологічному розділі розглянуто сучасні тренди в логістиці і ланцюгах поставок, проведено загальне дослідження тенденцій у логістичному забезпеченні перевезень, а також проаналізовано методику оцінювання та механізм підвищення ефективності логістичної діяльності транспортного підприємства. У другому аналітичному розділі відображено загальну характеристику діяльності ТОВ «ВІС Авто груп», виконано аналіз його фінансово-господарської та логістичної діяльності. У третьому дослідницькому розділі проведено дослідження розвитку транспортної інфраструктури України в контексті євроінтеграції на основі вторинних джерел інформації та первинне дослідження рівня логістичного обслуговування клієнтів ТОВ «ВІС Авто Груп». У четвертому проектно-рекомендаційному розділі даної роботи здійснено проектування та оптимізацію системи складування товариства з використанням методів імітаційного моделювання, а також висунуто рекомендації щодо напрямів удосконалення логістичного обслуговування клієнтів «ВІС Авто Груп» з використанням інноваційних систем моніторингу перевезень. Ключові слова: управління ланцюгами поставок, стійкість ланцюгів поставок, транспортно-логістична діяльність, логістичне забезпечення перевезень, євроінтеграція, логістичне обслуговування, транспортна інфраструктура. Перелік використаних літературних джерел. 1. Martin B. Osei, Thanos Papadopoulos, Adolf Acquaye, Teta Stamati. Improving sustainable supply chain performance through organisational culture: A competing values framework approach. Journal of Purchasing & Supply Management. 2022. URL: https://doi.org/10.1016/j.pursup.2023.100821 (дата звернення 18.05.2023). 2. Krykavskyy, Y., Pokhylchenko, O., & Hayvanovych, N. (2019). Supply chain development drivers in industry 4.0 in Ukrainian enterprises. Oeconomia Copernicana, 10(2), 273–290. https://doi.org/10.24136/oc.2019.014 (дата звернення 18.05.2023). 3. Krykavskyy, Y., Chornopyska, N., Dovhun, O., Hayvanovych, N., & Leonova, S. (2023). Defining supply chain resilience during wartime. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(13 (121), 32–46. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.272877 (дата звернення 18.05.2023). 4. Bevilacqua M., Ciarapica F. E., Marcucci G. Supply Chain Resilience research trends: a literature overview. IFAC PapersOnLine, 52-13. 2019. P. 2821-2826. 5. Funlade Sunmolaa, Patrick Burgessa, Albert Tanc, Janya Chanchaichujitd, Sreejith Balasubramaniae, Mustafa Mahmudf. Prioritising Visibility Influencing Factors in Supply Chains for Resilience. 4th International Conference on Industry 4.0 and Smart Manufacturing. Procedia Computer Science, 217. 2023. P. 1589–1598. 6. Yusoon Kima, Yi-Su Chenb, Kevin Lindermanb. Supply network disruption and resilience: A network structural perspective. Journal of Operations Management, 33–34. 2015. P. 43–59. 7. Riccardo Aldrighetti, Daria Battini, Dmitry Ivanov, Ilenia Zennaro. Costs of resilience and disruptions in supply chain network design models: A review and future research directions. Int. J. Production Economics, 235. 2021. URL: https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2021.108103 (дата звернення 18.05.2023).