Застосування методів антикризового управління у ТОВ «Швейно-торговому підприємстві «Маяк»

Автор: Антощук Ілля Анатолійович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Об’єктом дослідження є антикризове управління ТОВ «Швейно-торгового підприємства «Маяк». Сферою дослідження є впровадження антикризових заходів на прикладі виробничого підприємства. Завданням дослідження є проведення аналізу фінансового стану ТОВ «Швейно-торгового підприємства «Маяк» за період 2019-2021 років та окреслення основних проблемних сторін фінансової звітності задля розроблення рекомендаційних антикризових заходів, які мають бути застосовані на ТОВ «Швейно-торговому підприємстві «Маяк» та розрахунок фінансового ефекту від впровадження цих заходів. Магістерська кваліфікаційна робота складається з трьох розділів. У першому розділі було наведено основні теоретичні підходи до аналізу методів антикризового управління. У другому пункті цього розділу проведено горизонтальний та вертикальний аналіз Балансу та Звіту про фінансові результати ТОВ «Швейно-торгового підприємства «Маяк» за 2019-2021 та визначено напрям руху основних показників фінансової звітності. Також було проведено аналіз показників фінансової стійкості та ліквідності. З результатами аналізу визначено, що дане підприємство є достатньою мірою забезпеченим власними коштами, отже воно є фінансово стійким. Щодо показників ліквідності, то у 2021 році їхня динаміка почала дещо погіршуватися. У третьому пункті першому розділу було проведено аналіз основних проблемних сторін фінансового стану ТОВ «Швейно-торгового підприємства «Маяк», а також проведено оцінку ймовірності настання банкрутства. Таким чином, було визначено, що за двома моделями із трьох ймовірність банкрутства є дуже високою. Отож, результатом цього розділу стало підтвердження рішення про проведення антикризових заходів на цьому підприємстві задля покращення його фінансового стану загалом, і підвищення дохідності та прибутковості, а також зниження ризику банкрутства. У другому розділі роботи проведено SWOT-аналіз для оцінки зовнішнього та внутрішнього середовища ТОВ «Швейно-торгового підприємства «Маяк». На основі встановлення зав’язків між можливостями та загрозами, а також сильними та слабкими сторонами підприємства було визначено, що головними напрямками стратегічних альтернатив є виробництво та постачання, покупці (збут) та фінанси. Використовуючи економіко-математичну модель для оптимізації витрат підприємства з метою максимізації чистого доходу від реалізації продукції вдалося визначити, що за умови оптимізації структури витрат підприємства, його чистий дохід від реалізації зросте на 25,26% у порівнянні зі значенням цього показника станом на кінець 2021 року. За результатами прогнозування чистого доходу від реалізації продукції на 4 квартали 2022 року методом найменших квадратів. Таким чином, прогнозоване річне значення цього показника скоротиться на 19.93% у порівнянні з аналогічним показником за 2021 рік. У третьому розділі роботи на основі попередньо проведеного аналізу, у було сформовано дві рекомендації, які доцільно впровадити на ТОВ «Швейно-торговому підприємстві «Маяк», задля покращення його фінансового стану. Перший антикризових захід передбачав розширення ринку збуту продукції даним підприємством, а також удосконалення якості та асортименту продукції. В результаті впровадження цих заходів були розраховані планові значення фінансових показників та порівняно їх зі значеннями станом на кінець 2021 року. Другий антикризовий захід підприємства полягав у перегляді даним ним своїх виробничих процесів з метою оптимізації витрат. На цьому етапі було рекомендовано провести аналіз поточного стану виробничого процесу з метою визначення можливих втрат та кроків, які не приносять цінності. Результатом впровадження даного заходу повинна стати побудова нового більш ефективного процесу виробництва, який дасть змогу оптимізувати витрати та збільшити прибутковість. Таким чином, за результатами впровадження двох рекомендаційних рішень, вдалося визначити консолідований ефект на фінансові показники. В результаті впровадження цих заходів більшість фінансових показників перебуватимуть у нормативних межах та матимуть позитивну динаміку, а саме йдеться про показники рентабельності, ділової активності, фінансової стійкості та ліквідності. Ключові слова: антикризові заходи, дохідність, прибутковість, виробничі витрати, оптимізація виробництва. Література: 1. Mykhailova, Ye. (2023) Formation of an anti-crisis management strategy in conditions of information externalities. Bulletin of Sumy National Agrarian University, Volume 1 (93), 8-11. DOI: 10.32782/bsnau.2023.1.2 2. Smachylo, I. (2020) anti-crisis personnel management: features and main directions. Young scientist, Volume 2 (78), 360-363. DOI: 10.32839/2304-5809/2020-2-78-76 3. Piletska, S. T., Tkachenko, Ye. V.?(2020) Enterprise Innovative Potential in the System of Anti-Crisis Management. Accounting and finance, Volume 87, 178-184. DOI: 10.33146/2307-9878-2020-1(87)-178-184 4. Lashchyk, I. I., Viblyi, P. I., Bondarenko, L. P. (2018). A model of anti-crisis management of a commercial bank. International scientific journal "Internauka". Series: "Economic Sciences", Volume 4, DOI: 10.25313/2520-2294-2018-4-3691 5. Holei, Yu. (2023). Interrelationship of anti-crisis management and controlling in the enterprise management system. Economic space, Volume 183, 46-50. DOI: 10.32782/2224-6282/183-7