Маркетингове дослідження ринку IT-послуг та обґрунтування стратегії брендингу на ньому ТОВ "НЕРДЗЛАБ"
Автор: Андон Анастасія-Олександра Вікторівна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Маркетинг (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Метою даної роботи є маркетингове дослідження ринку ІТ-послуг і розроблення стратегічних рішень з розвитку бренду, як об’єкта інтелектуальної власності, із застосуванням різних цифрових технологій. Це визначатиме перспективи генерування майбутніх грошових коштів підприємства – розробника брендової продукції, інтенсивний пошук нових джерел створення цінностей для клієнтів як фактору росту вартості капіталу бренду в майбутньому. Ринкові агенти, які презентують свої товари і послуги, прагнуть покращити фінансові результати, що змушує їх змінювати акценти на такі генератори, які мають інтелектуальне походження в епоху інформаційного суспільства, а саме, на: нові знання, компетенції у різних галузях діяльності, інформаційно-комунікаційні та цифрові технології, об’єкти інтелектуальної власності ноу-хау, торгові знаки, товарні марки, програмне забезпечення. Такий підхід стає поштовхом для посилення процесів функціональної взаємодії маркетингу і фінансів на різних рівнях управління економічними системами. В зв’язку з цим високотехнологічні підприємства повинні бути зорієнтовані на пошук нової системи координат у просторі і в часі для приведення розбалансованої ринком моделі управління бізнесом до такого стану, коли політика бренду доводить свою цінність та ефективність в практиці її використання, даючи додаткові грошові кошти для підприємства – ініціатора, з одної сторони, і не погіршуючи довіру зі сторони споживачів, з іншої сторони. Тим пояснюється актуальність вибраної теми дослідження. Предметом дослідження виступають процеси формування і розвитку бренду товарів і послуг,які просуваються підприємством на ринках. Об’єктом дослідження наукової роботи виступають високотехнологічні компанії з мінливою динамікою фінансових показників і вартості бренду та компанія ТОВ «НЕРДЗЛАБ», де працює автор цієї магістерської кваліфікаційної роботи. У магістерській кваліфікаційній роботі дано характеристику теоретичних основ формування маркетингової стратегії підприємства і зміцнення бренду, проведено аналіз та оцінку результатів маркетингової діяльності ТОВ “НЕРДЗЛАБ” за 2019-2022 рр., дано характеристику особливостей моделювання процесів розвитку бренду і підходи до його захисту у цифровому глобальному світі, визначено пріоритетні напрямки розвитку іт-компаній та бренд-менеджменту ТОВ «НЕРДЗЛАБ». Визначено сучасні тренди, що відображають динаміку вартості бренду ІТ- компаній в нестабільному зовнішньому середовищі, визначено інвестиційно-фінансову привабливість підприємства ТОВ «НЕРДЗЛАБ» на основі експертних оцінок. Дано характеристику факторів розвитку бренду у моделі вільних грошових потоків фірми (FCFF). Процеси формування дослідження бренду та їх послідовність визначалися із врахуванням закордонного досвіду з бренд-менеджменту. Досліджено вплив інструментів брендингу на покращення фінансової стійкості підприємства у цифровій економіці. Враховано власний досвід автора із бренд-менеджменту в компанії ТОВ «НЕРДЗЛАБ» і бачення подальших його перспектив у сфері фінансів і маркетингу. Для досягнення вказаної мети у роботі було досліджено теоретико-методичні аспекти взаємозалежності маркетингу і фінансів, а також особливості і прикладні аспекти процесу формування вартості бренду і захисту прав на бренд щодо вітчизняних та закордонних ІТ-компаній. Методологія досліджень включає: методи індукції та дедукції, маркетингового та фінансового аналізу і синтезу, PEST-аналізу, графічні та табличні методи, системного аналізу, прогнози та експертні оцінки, апробація моделей на основі комп’ютерної програми MS Excel для презентації графіків, методи кореляційно-регресійного, критичного та порівняльного аналізу, методи маркетингоовго е-опитування. Новизна магістерської кваліфікаійної роботи полягає у збагаченні теоретико-прикладних досліджень з маркетингу для цілей зміцнення цінності і вартості бренду в умовах цифровізації економіки, а також у змістовному визначенні математичного моделювання процесів розвитку бренду та обгрунтування нового функціоналу бренд- менеджменту у контексті покращення комерційного успіху підприємства на основізміцнення довіри зі сторони потенційних клієнтів, від яких залежать перспективи генерування суспільних цінностей та майбутніх доходів для постачальника послуг. Ключові слова: бренд, брендинг, маркетинг, цифрова економіка, вартість бренду, стратегія. Перелік використаних літературних джерел: 1. Мних О.Б., Андон А.В. Цифрова трансформація економіки і політика розвитку бренду компаній. 2023 URL: https://amtp.org.ua/index.php/journal2/issue/view/32 2. Якими були тренди в ІТ-галузі 2022 року URL: https://dou.ua/lenta/news/reputation-research-of-it-industry/ 3. Мних О.Б., Андон А.В. Політика брендингу та використання цифрових технологій у розкручуванні бренду на прикладі компанії NERDZ LAB: тези на II Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Scientific Research and Innovation». Дніпро. 2023URL:http://www.wayscience.com/wp-content/uploads/2023/04/Conference-Proceedings-April-3-4-2023.pdf