Розвиток маркетингового потенціалу АТ «Ідея Банк» та пріоритетні напрями підвищення його ефективності

Автор: Бабич Олександра Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Бабич О.В., Мних О.Б. (керівник). Розвиток маркетингового потенціалу АТ «Ідея Банк» та пріоритетні напрями підвищення його ефективності. Магістерська кваліфікаційна робота. Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2022. Актуальність теми полягає в тому, що маркетинговий потенціал банку відіграє важливу роль у ефективному та успішному управлінні банківським сектором, особливо в період форс-мажорних обставин, інфляції, пандемії, військових дій чи спаду попиту на банківські послуги. Ситуація в Україні та світи загалом має великий вплив на всі існуючи інститути, зокрема і банківські, тому швидке реагування та адаптація під умови гарантуватиме банкам стабільність та ефективність. Саме завдяки використанню цифровізації та втілення трансформацій у інструменти маркетингу можна досягти підвищення конкурентної здатності, зростання капіталу та вартості банку. Мета магістерської кваліфікаційної роботи – розвиток маркетингового потенціалу АТ «Ідея Банк» та визначення основних напрямів підвищення його ефективності. Об’єкт дослідження – АТ «Ідея Банк». Предмет дослідження – теоретичні положення і практичні засади формування і розвитку маркетингового потенціалу АТ «Ідея Банк». Результати дослідження – розглянуто основні теоретико - методологічні аспекти маркетингового потенціалу підприємства; проведено аналіз закордонних та вітчизняних праць науковців, присвячені проблемі розвитку маркетингового потенціалу в період цифровізації як фактору росту ринкової капіталізації банку; здійснено економіко-фінансовий та маркетинговий аналіз АТ «Ідея Банк»; доведено необхідність банкам впроваджувати цифрові технології для оптимізації усіх процесів та підвищення рівня капіталізації; розроблені та проаналізовані регресійні моделі на прикладі АТ «Ідея Банк», отримані результати, дозволили виявити основні фактори при оцінюванні динаміки прибутку на процеси капіталізації; такими є вартість нематеріальних активів «Ідея Банк», що включає витрати на придбання та оптимізацію цифрових технологій; сформовано та розроблено основні пріоритетні заходи вдосконалення маркетингового потенціалу банку та підвищення капіталізації АТ «Ідея Банк». Науковою новизною є те що у ній представлено схему взаємодії різних чинників у розвитку процесів капіталізації банку на тривалу перспективу та розроблену модель активізації процесу цифровізації та капіталізації банку у конкурентному середовищі, та, ключові аспекти яких вже відображені в двох наукових роботах у співавторстві та презентовані на Міжнародній науково-практичній конференції. Методами дослідження та вирішення даних завдань були такі: наукового узагальнення – для визначення сутності маркетингового потенціалу, факторний і регресійний аналіз - для виявлення впливу на розвиток маркетингового потенціалу, що впливає на темпи ринкової капіталізації банку; графічний і табличний - для наочної ілюстрації; метод експертних оцінок; сервіс Google Forms для проведення е-опитування, використання пакету Microsoft Office; вивчення вітчизняних і закордонних джерел, які передбачають різні підходи щодо оцінювання впливу цифровізації на результати діяльності банків; визначення основних трендів розвитку банківської індустрії в умовах інформатизації суспільства. Ключові слова: банківський маркетинг, маркетинговий потенціал, ринкова капіталізація, цифровізація банківських продуктів, інновації, економіко-математичні моделі. Перелік використаних джерел: 1. Крикавський Є.В, Косар Н.С., Мних О.Б., Леонова С.В., Маркетингові дослідження: підручник. Львів, 2018. 460 с. 2. Крикавський Є.В, Дейнега І.О., Ловрі І.Ф., Маркетинговий менеджмент: навч. посібник.. Львів, 2014. 460 с. 3. Крикавський, Є.В., Наконечна Т.В. (2012). Інноваційний потенціал системи обслуговування/ Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу: збірник тез доповідей VI Міжнародної науково-практичної конференції, 27-29 вересня 2012 року. — Суми: ТОВ Друкарський дім "Папірус", 2012. — С. 138-141. 4. Мних О.Б., Бабич О.В. (2022). Факторна взаємодія в інноваційному розвитку банківської індустрії та її ринкової капіталізації [колективна монографія] Scientific foundations in economics and management" (Scientific foundations in economics and management : collective monograph / Іnternational Science Group. – Boston : Primedia eLaunch, 653 c. С.314-320. 5. Мних О.Б., Брицький Р.Р., Бабич О.В. (2022). Дослідження інноваційної цифрової політики європейських банків та їх ринкової капіталізації / Адаптивне управління: теорія і практика- Випуск 13 . №26 (2022). 6. Мних О.Б., Бабич О.В., Брицький Р.Р. (2022). Глобальні виклики банківським структурам у конкурентних умовах активізації діяльності FINTECH компаній/Сучасні тренди поведінки споживачів товарів і послуг: ІІІ Міжнародна науково-практична конференція, 25-26 лютого 2022 р. : [тези доп.]. Рівне : О. Зень, 2022. 251 с. С.217-219. 7. Леонова, С., & Бабич, О. (2022). Вплив параметрів діджиталізації на маркетингову привабливість комерційного банку для фізичних клієнтів. Економіка та суспільство, (35). - URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-35-17